Hallojsa

Rumpelstiltskin

Man ska inte kasta kniv i kuvös.
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Suzuki 1127 +OR50
Har äntligen fått tummen ur å skaffat mig en gammal GSXR 1100. Fick tipps om denna sidan av en polare, han kör Honda men vi är vänner ändå(Humor!) Har kikat runt lite här, mycke bra info. cv36:eek:rna behöver givetvis renov. och gör så även om de finns bättre fuggar(om ingen lärd har bättre förslag) då vi snackar fläkt framgent. behöver dock nästa säsong utan överladdning för å lära känna bitchen. Kan dela med mig så ni får garva lite:Vid första skruvningen stutsade distansen till tändspolen ner i ettans lopp:huvet. Vem fan snodde trasan som alltid ska ligga där när pluggen e ur? Murphy antagligen. Ha de gött.

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Rumpelstiltskin skrev:
2451870 Vid första skruvningen stutsade distansen till tändspolen ner i ettans lopp:huvet. Vem fan snodde trasan som alltid ska ligga där när pluggen e ur?

:såjaponken
Välkommen till forumet.
Bit i en läderrem och fortsätt skruva dig neråt i mekaniken.

Låter som du har en del att göra. Själv tröttnade jag efter ett år med min GSXR 750 -90 och sålde den (med förlust), gick till banken och bönade och bad, gick sedan till datorn och knappade in sporthoj annonser och köpte mig en -00 TL 1000 R... som började misstända och hamnade på verkstad hela långa varma soliga sommaren :censored

MEN NU... efter 17 000:- till mecken (ok... lite trim oxå) nu jävlar skall det bli åka av :D

puuh_racing

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
BMW R1150 GS Adv. -02
Trevligt att du också skaffat en rolig gammal gixxer. Gamla å grå men de går rätt bra ändå. :yoparty

Själv blev det en 80 mil i helgen, rätt mör. Ingen riktig långfärdsrässer men det funkade, 1,5 mil grusväg också. :D

Vad blev det för årsmodell då?

Ha en trevlig säsong med respekt men börja åk lite nu!

Rumpelstiltskin

Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Suzuki 1127 +OR50
puuh_racing skrev:
2451940 Trevligt att du också skaffat en rolig gammal gixxer. Gamla å grå men de går rätt bra ändå. :yoparty

Själv blev det en 80 mil i helgen, rätt mör. Ingen riktig långfärdsrässer men det funkade, 1,5 mil grusväg också. :D

Vad blev det för årsmodell då?

Ha en trevlig säsong med respekt men börja åk lite nu!
Nja, nåt åka blir de nog inte i år, har lånat ut åklappen till slutet av okt. Därav isärskruvning, för svårt att hålla sig annars.
-90 Lite oklart vad gäller årtal och mil på motor, skall vara bytt. Inget mer om detta om det skulle visa sig att jag måste agera så att säga.
Tack för ditt välkomnande. :bow

Rickar skrev:
2451936 :såjaponken
Välkommen till forumet.
Bit i en läderrem och fortsätt skruva dig neråt i mekaniken.

Låter som du har en del att göra. Själv tröttnade jag efter ett år med min GSXR 750 -90 och sålde den (med förlust), gick till banken och bönade och bad, gick sedan till datorn och knappade in sporthoj annonser och köpte mig en -00 TL 1000 R... som började misstända och hamnade på verkstad hela långa varma soliga sommaren :censored

MEN NU... efter 17 000:- till mecken (ok... lite trim oxå) nu jävlar skall det bli åka av :D
Nice hoj du skaffat dig. Tråkigt med rep. de första bara.
Ska hålla er uppdaterade me mina klumpigheter, är aldrig snål om de kan frambringa ett flin. Tack för tipset me läderrem, har sandsäck i ladan annars.

Last edited:

DunderDan

Snart ere vår!!
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Söker...
Rumpelstiltskin skrev:
2451870 Har äntligen fått tummen ur å skaffat mig en gammal GSXR 1100. Fick tipps om denna sidan av en polare, han kör Honda men vi är vänner ändå(Humor!) Har kikat runt lite här, mycke bra info. cv36:eek:rna behöver givetvis renov. och gör så även om de finns bättre fuggar(om ingen lärd har bättre förslag) då vi snackar fläkt framgent. behöver dock nästa säsong utan överladdning för å lära känna bitchen. Kan dela med mig så ni får garva lite:Vid första skruvningen stutsade distansen till tändspolen ner i ettans lopp:huvet. Vem fan snodde trasan som alltid ska ligga där när pluggen e ur? Murphy antagligen. Ha de gött.

välkommen:tuttar

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Nån blå sak....
Hur går det med hylsan ? Har den hoppat upp lr är man tvungen å komma förbi o fiska upp den ?

Rumpelstiltskin

Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Suzuki 1127 +OR50
jocke.w skrev:
2457602 Hur går det med hylsan ? Har den hoppat upp lr är man tvungen å komma förbi o fiska upp den ?
Jag har försökt tjata upp den men den e svårflörtad. Vi skulle ju vända hela hojen å skaka, de måste ske innan den rullas in i varagsrummet där nere. Har fått sålt av en möbel så snart blir de mer plats. Fan att de e nyrenoverat, kan ju inte lacka där. Hyresvärden skjuter väl mig då. Vi har stått å hoppat där nere idag så bjälklaget ska nog hålla vad de verkar.
:hojcbr Sätter in den här till din ära.

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Hoj
Nån blå sak....
Fan vilken snygg hoj ! måste va en Blade va ?
Jag hittade en magnet igår... kanske kan funka ?

Rumpelstiltskin

Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Suzuki 1127 +OR50
Rickar skrev:
2472422 :tummenupp Grattis. Snart färdigskruvat nu då???:D
Ha ha ha. Färdigskruvat blir de aldrig me gamla grejer. Letar fuggar me ljus å lykta, de gamla är tvärslut. Är tvungen att ha isärskruvat av anledning tidigare nämnd. :tungan Har man varit olydig så har man. Tur att jag kan ta min andra feta hoj ut till brevlådan iaf. :)

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...