HW skrev:Fult som stryk ännu så länge. Det är inte jag som monterat dom.
Hur är det med värmen och livslängden då?
HW skrev:Fult som stryk ännu så länge. Det är inte jag som monterat dom.
ok då har jag en fråga kan man koppla ett ljuse på en cross utan att ha en ljusspoleAdrian_J skrev:Nope, det där stämmer inte alls. Jag har kört med samma lampor en hel vinter på hjälm/cykel och jag tror en enstånka som körs i skogen vibrerar och skakar betydligt mer än en rad 4:a på asfalten. Vet dessutom en del motard åkare som satt i Osram RC lampor utan problem. Kort sagt, vibrationer må korta livslängen. Men den är ca 5000 timmar vid hemma bruk, så då du säkert klarar 700-1000 timmar är det ändå över 2-3 år vid normalt bruk... pris per lampa 100:-, ingen stor summa.
Att de blir tokheta är inga problem heller. Därför ska man ha ett spel på någon cm mellan glas och lampa.
Ljuset blir betydligt bättre än med en H4, däremot kommer du blända bilister och andra fodon på vägen, halogen spottar är inte avsedda för allämn väg. De bästa spottar du kan köpa är Philips HS och Osram IRC, de du köper på Ikea tex är en otroligt dålig kopia. Köp bara Philips ES eller Osram IRC är mitt råd. Vill du ha ännu mer ljus kan d skaffa en ställbar växelströms regulator som du ställer på ca 16 volt (halogen spottar klarar max 16.5-16.6 volt). Skillanden mellan 12 volt och 16 volt är extrem, däremot kortas livslängden återigen till ca 10%, vilket är ändå 500 timmar dvs ganska mycket.
Jag har laborerat med det mesta inom ljusväg, kör enduro halva året i totalt mörker. Behöver någon råd kan ni fråga mig så försöker jag hjälpa till...
jag hadde inte tänkt att det skulle lysa så skarpt ungefär som en cykel lampa bar så att snuten ser att det lyserHW skrev:då kommer man till frågan hur länge du tänkt köra. Det finns batteripack som man använder om man cyklar. Räkna dock inte med samma lampor som dískuterats här, du behöver något mycket mer energisnålt om du inte skall ha hela ryggsäken full av batterier. Kolla med någon mtb-handlare eller någon som säljer orienteringsutrustning.
/HW
Carcass skrev:det måste till en transformator som tänder gasbågen i lampan, men om man köper en sats borde den ju ingå? isåfall borde det inte vara några större problem.
TRX850 skrev:Jag har Xenon på min hoj, funkar skitbra och lyser ngt helt otroligt. Hittills har faktiskt ingen blinkat åt mig pga att de blivit bländade.
Den som är intresserad av Xenon till hojen kan kontakta mig för info. Jag kan erbjuda de vanligaste lamptyperna i kompletta kit för 2900:- inkl. moms (1st lampa).
//Peter 070/53 73 945
TRX850 skrev:Jag har Xenon på min hoj, funkar skitbra och lyser ngt helt otroligt. Hittills har faktiskt ingen blinkat åt mig pga att de blivit bländade.
Den som är intresserad av Xenon till hojen kan kontakta mig för info. Jag kan erbjuda de vanligaste lamptyperna i kompletta kit för 2900:- inkl. moms (1st lampa).
//Peter 070/53 73 945
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |