BillyTheBiker
Ny medlem
Hej,
Har en R1 -98 där plötsligt halvljuset slutat fungera..
Märkte det först någon månad sedan att det var problem då det inte lös. Sen helt plötsligt lös det nästa gång jag skulle ut och åka. yippie tänkte jag, självlösande problem är mina favoriter.
Men icke då. Sedan dess har det inte fungerat igen.
Har bytt lampor (vanliga H4, 2st) men det var inte problemet då jag även kunde konstatera att de gamla var hela.
Har kontrollerat alla säkringar på hojen och inget fel där. Har sprayat 5-56 i alla kontakter jag kan hitta under sadeln..
Notera att helljuset fungerar prima!
Parkeringsljuset fungerar också bra..
Jag vet inte alls hur det är kopplat och suger på elektronik..
Har en tid bokad hos en mc service men de kunde inte förens 16 aug.
Finns det någon som har tips och idéer på vad som skulle kunna vara fel?
Kanske nåt i själva switchen på antingen vänstra eller högra hantaget där man kan byta mellan parkering/halv/hel...
Har en R1 -98 där plötsligt halvljuset slutat fungera..
Märkte det först någon månad sedan att det var problem då det inte lös. Sen helt plötsligt lös det nästa gång jag skulle ut och åka. yippie tänkte jag, självlösande problem är mina favoriter.
Men icke då. Sedan dess har det inte fungerat igen.
Har bytt lampor (vanliga H4, 2st) men det var inte problemet då jag även kunde konstatera att de gamla var hela.
Har kontrollerat alla säkringar på hojen och inget fel där. Har sprayat 5-56 i alla kontakter jag kan hitta under sadeln..
Notera att helljuset fungerar prima!
Parkeringsljuset fungerar också bra..
Jag vet inte alls hur det är kopplat och suger på elektronik..
Har en tid bokad hos en mc service men de kunde inte förens 16 aug.
Finns det någon som har tips och idéer på vad som skulle kunna vara fel?
Kanske nåt i själva switchen på antingen vänstra eller högra hantaget där man kan byta mellan parkering/halv/hel...