Hah! jag har redan kört min presentationsrunda, men nu är det hög tid igen.
Sitter i valet o kvalet mellan två hojjar, det handlar då så klart om min första hoj. Valen är som följer :
Kawasaki GPX 750R -88, ~9000 mil - nuvarande prislapp ~20k.
Kawasaki GPZ 900R -88, ~7000 mil - nuvarande prislapp ~25k.
Försäkringsmässigt ligger 900:an bättre till, dock just nu obesktigad (skall göras nästa vecka, samma veva skall drivpaketet bytas), fräscha däck, fin i lack (inga skrapmärken). Dock är den ej 'servad' på dryga 2k mil, så en motorgenomgång lär ligga på tapeten (prutmånen höjdes just känns det som).
Denna har jag provsuttit, och erkänner villigt att jag sitter bra på den.
750:in är förstås lite lättare, har lite bättre effekt/viktförhållande om jag har förstått det hela rätt, aningen dyrare i försäkring pga det, repad pga vältning när den varit parkerad, omlackerad då, dock skrap kvar på avgassystemet.
Enligt försäljerskan skall den vara regelbundet servad. Skall titta på denna imorgon.
Det jag står o velar pga är att - jag vet inte riktigt vad jag ska gå efter - helt lost... Någon som har erfarenhet av någon av dom / båda två som har några råd att ge?
För er som följt min enorma historik här så ja - kawa er-5 planerna är nerlagda, objektet jag hittade blev sålt fortare än smör smälter i en stekpanna, och vid närmare eftertanke blir det bättre med en lite tyngre / större på en gång.
OT: Förövrigt har jag nu hittat utrustning så när som stövlar
Sitter i valet o kvalet mellan två hojjar, det handlar då så klart om min första hoj. Valen är som följer :
Kawasaki GPX 750R -88, ~9000 mil - nuvarande prislapp ~20k.
Kawasaki GPZ 900R -88, ~7000 mil - nuvarande prislapp ~25k.
Försäkringsmässigt ligger 900:an bättre till, dock just nu obesktigad (skall göras nästa vecka, samma veva skall drivpaketet bytas), fräscha däck, fin i lack (inga skrapmärken). Dock är den ej 'servad' på dryga 2k mil, så en motorgenomgång lär ligga på tapeten (prutmånen höjdes just känns det som).
Denna har jag provsuttit, och erkänner villigt att jag sitter bra på den.
750:in är förstås lite lättare, har lite bättre effekt/viktförhållande om jag har förstått det hela rätt, aningen dyrare i försäkring pga det, repad pga vältning när den varit parkerad, omlackerad då, dock skrap kvar på avgassystemet.
Enligt försäljerskan skall den vara regelbundet servad. Skall titta på denna imorgon.
Det jag står o velar pga är att - jag vet inte riktigt vad jag ska gå efter - helt lost... Någon som har erfarenhet av någon av dom / båda två som har några råd att ge?
För er som följt min enorma historik här så ja - kawa er-5 planerna är nerlagda, objektet jag hittade blev sålt fortare än smör smälter i en stekpanna, och vid närmare eftertanke blir det bättre med en lite tyngre / större på en gång.
OT: Förövrigt har jag nu hittat utrustning så när som stövlar
Last edited: