Handelsboden

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
CBR1000F
Hittade inte när jag sökte så jag trådar nytt. Finns det någon som har koll på Handelsbodens utrustning här?

Dom öppnade nyligen i Stockholm och eftersom jag inte känner till deras tillverkare (mycket egenproducerta tror jag) så undrar jag om dom har bra kvalitet. Läste i senaste Bike att deras vinterhandskar var dynga, då dom släppte in vatten men hur är t.ex deras skinnställ etc?

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
jag har deras skinnställ, gillar det icke. dålig passform. Funderar på att springa och köpa ett märkesställ till sommaren.

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Jag har deras stövlar och även handskar. Dom är inne på fjärde säsongen och jag är jättenöjd än så länge.

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
Jag köpte ett par handskar där för ett par år sedan. Det skulle vara nått slags regnskydd i dom men jag var konstant fuktig om händerna i dom, även i fint väder och hade jag haft dom i regn vägrade dom torka i fodret. Till slut tröttnade jag och klippte sönder fodret för att titta vad all fukt berodde på. Inne i handsken fanns ett lager plast, typ icakasse material. Fukt kom varken inn eller ut ur handsken, tack för det "regnskyddet".

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Har ett helsvart 2-delat ställ från dem som jag haft i 5 år. Har funkat bra med tanke på att jag köpte det för 3500:- nytt på mässan det året. Innerfodret har dock gått sönder i hela byxorna och vadskydden har en tendens att hamna på sniskan.

Om jag skulle göra om affären skulle jag lägga till lite pengar och köpt ett annat ställ ändå. Ska byta nu till sommaren.

MrCrowley

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Hoj
CBR1000F
Tackar. Kortfattat så verkar kvaliten vara lika lågt som priset. Lika bra att fortsätta med de "vanliga märkena" med andra ord.

Brumme

The man with the third life
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
VN 1600 CL -04. CB600 Hornet -98
Varför inte bilda dig en egen uppfattning om produkterna? Snabbt gjort med ett besök i någon av butikerna

bartil

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Hoj
*
Jag har stövlar, fodrad skinnjacka, fodrade allväderbyxor och handskar därifrån. Jackan, byxorna och stövlarna har hållt bra och värmt bra vid mopedkörning under vintern. Men nu ser jag att vissa sömmar i jackan börjar släppa, mest vid ärmslutet där jag hela tiden kränger på och av ryggsäck. Byxor och stövlar fortfarande välbevarade.

Handskarna kan jag inte uttala mig om, annat än att passformen är kanon. Jag köpte förresten ett par andra handskar där i höstas, som skulle vara varma. Det var de inte alls, så det blev tillbakalämning av dem.

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Hoj
Blade -98
Varför inte bilda dig en egen uppfattning om produkterna? Snabbt gjort med ett besök i någon av butikerna

Så du menar att om det håller när han tar på sig grejerna i affären så kommer det aldrig gå sönder? Att få information av andra som redan har haft deras grejer ett par år är oändligt mycket viktigare än att åka dit och testa om det sitter bra första gången.

Erfarenhet överträffar allt och TS har ingen erfarenhet av Handelsbodens grejer, därav denna tråd.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024