Handen på hjärtat !

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Jag har kanske uiilat någon gång på allmän väg. Kanske. Och kanske skrapat knäpuck på småvägar. Och kanske har jag börnat på gata. Men jag har aldrig i livet kört för fort. Nopp. Icke sa Nicke. Absolut aldrig. Nix.

(Vilken jävla fråga:))

Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag har kanske uiilat någon gång på allmän väg. Kanske. Och kanske skrapat knäpuck på småvägar. Och kanske har jag börnat på gata. Men jag har aldrig i livet kört för fort. Nopp. Icke sa Nicke. Absolut aldrig. Nix.

(Vilken jävla fråga:))
Hahaha, ja jag undrar hur TS tänkte... All cred till de knuttar som håller sig till lagen men de allra flesta har råd att släppa till lite ibland.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Hahaha, ja jag undrar hur TS tänkte... All cred till de knuttar som håller sig till lagen men de allra flesta har råd att släppa till lite ibland.
Hehe, jag har svårt att tänka mig att en enda motorcyklist i landet alltid hållt sig till regelverket. Det är ju i stort sett omöjligt...

Men det finns ju folk som avhåller sig från mycket annat som är lätt att göra, så som du säger. All heder åt dom.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Jag kör alltid lagligt till 100 %. Åtminstone november till februari :hihi

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Står det 30 eller 50 på skylten så respekterar jag det, men väl ute på landsvägen så kvittar det vad skyltarna säger, anpassa hastigheten efter situationen fick jag lära mig på körskolan :D

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Om du är seriös med det du skriver, så hoppas jag att det finns fler som dig i trafiken! :)

Själv kör jag väl inte särskilt snabbt, sällan över 90.
På 50-vägar blir det oftast 40 om det inte ligger någon stressad jävel bakom, jag finner det säkrare för både mig själv och olycksstatistiken att bland folk köra långsammare än skyltad hastighet.
Skillnaden på stoppsträckorna från 50 km/h och 40 km/h är väl inte så jättestora direkt, men så lite som en meter kan kanske vara ett sparat liv en vacker dag :(

Ja, jag är helt seriös i det.
Det enda som var en lite sanning med modifikation är det där med hastighetsmätaren - jag tejpar den inte.
Ville bara vara lite övertydlig med att jag kör med en situationsanpassad hastighet.
Det finns ju sträckor där det, speciellt vissa tider, är motiverat med extra vaksamhet och låg hastighet.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin