Handen somnat? Läkare/Sjuksköterska?

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Byt hand under några dagar och låt den utslitna handen få lite vila så ska du se att det löser sig.... :tummenupp ;) Eller be någon annan att hjälpa dig... :tuttar ;)

Jag har flickvän, droppa kåttankarna snusk-tant :mad:


Men jag misstänker att det kan bero på att jag har använt en kraftigt vibrerande
grej (nu skrattar hälften som läser), som man har till att rensa fixturer på jobbet.

att det kan ha gjort så att nerven skadades, men sen den morgonen låg jag nog konstigt med har jag för mig,
kanske beror på båda sakerna, jaja iallafall blir det inte bättre om några dagar så får jag väl uppsöka läkare,
blir det bättre så läker det väl och då låter jag det vara.

EDIT: Nej det måste sitta i armbågen, fick skitont där nyss när jag rätade ut armen och får det varje gång nu.
 
Last edited:

Kia

Guest
Jag har flickvän, droppa kåttankarna snusk-tant :mad:


Men jag misstänker att det kan bero på att jag har använt en kraftigt vibrerande
grej (nu skrattar hälften som läser), som man har till att rensa fixturer på jobbet.

att det kan ha gjort så att nerven skadades, men sen den morgonen låg jag nog konstigt med har jag för mig,
kanske beror på båda sakerna, jaja iallafall blir det inte bättre om några dagar så får jag väl uppsöka läkare,
blir det bättre så läker det väl och då låter jag det vara.

:pannkyss Okej okej... det var bara en teori.... :D
 

Gabor

Guest
kör man länge med vibrerande naskiner så finns det alltid risk med att man får en kortare domning efterråt. vila från det några dager så ska du se att det blir bra. Kör inte hoj heller, då bygger du bara på irritationen.

Extremt dåligt försök till "skämt"...

jaja, humorbefrielse på sh, glömde ju det.:rolleyes:
 
Last edited:

Zandman

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
XRV750
inte så ovanligt att fyllisar/drogisar sover i konstiga ställningar och det tar månader innan funktionen är 100% i diverse kroppsdelar

Lite kurios som egentligen inte har med tråden att göra när vi ändå är inne på det temat: :)

Om man ligger alldeles för stilla på t.ex. armen och inte rör på sig alls vilket kan inträffa om man druckit eller knarkat för mycket så kan man bli tvungen att snitta upp huden på armen för att lätta på trycket av allt blod som samlats där. Så om man ser någon med ärr tvärs över armarna kan det vara att de sovit för gott tidigare.

/Z
 
Last edited:

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Har du tur så domnar hela handen. Bara värma upp den så kan du runka med den så känns det som någon annan göre! :tummenupp
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Har du tur så domnar hela handen. Bara värma upp den så kan du runka med den så känns det som någon annan göre! :tummenupp

Fan ta dig!! Det var ju mitt svar! Läste igenom varje inlägg precis bara för att jag skulle få till det utan att någon skrivit det innan!!

Haha men du är förlåten, för här på SH så är vi alla vänner :pannkyss





Nu ska jag fanimej sätta mig på handen, i minst 20 min!! :yoparty :D
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Något liknande hände mig när jag trillade av en mekanisk tjur i fyllan, halva handen inklusive lill- och ringfinger domnade av så ett halvår efter hade jag nästan ingen känsel alls. Inga problem att använda handen som tur var...
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Något liknande hände mig när jag trillade av en mekanisk tjur i fyllan, halva handen inklusive lill- och ringfinger domnade av så ett halvår efter hade jag nästan ingen känsel alls. Inga problem att använda handen som tur var...

Det är väl när det inte släpper och man måste operera,
då har du inte gjort det och förlorat känseln :|
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det är väl när det inte släpper och man måste operera,
då har du inte gjort det och förlorat känseln :|

Det blev faktiskt bättre efter ett halvår, fast jag har fortfarande lite dålig känsel i lillfingret och undersidan handen trots att det var 6-7 år sedan nu...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top