Handla från louis.de?

FreddaGädda

Guest
Ska handla lite "onödiga" prylar, tänkte på betalningen. Har ni betalat med kreditkort? Jag tänkte kanske att paypal funkar men det gör det väl inte vad jag ser :3freak
Jag är inte den som gärna delar med mig av kreditkortsnummer

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
För över pengarna dårå till deras konto..

account number 301408
bank ID 20030000
SWIFT code VUWBDEHH
IBAN code DE 86 2003 0000 0000 3014 08
Vereins- und Westbank AG in Hamburg

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Jag har handlat därifrån ett flertal gånger,seriös och rätt så stor i Tyskland.Har aldrig haft några problem med att betala med visa.Är du osäker kan väl banken fixa visa nr. som du bara kan använda en gång.

FreddaGädda

Guest
zx skrev:
Jag har handlat därifrån ett flertal gånger,seriös och rätt så stor i Tyskland.Har aldrig haft några problem med att betala med visa.Är du osäker kan väl banken fixa visa nr. som du bara kan använda en gång.

Jag beställde lite grejer därifrån ändå. Har du något hum vad frakten ligger på för ett par stövlar, ett regnställ och två kapell? det framgick inte någonstans i beställningen

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Muskedunder skrev:
Ska handla lite "onödiga" prylar, tänkte på betalningen. Har ni betalat med kreditkort? Jag tänkte kanske att paypal funkar men det gör det väl inte vad jag ser :3freak
Finns det ingen möjlighet till COD från dom ?

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Har för mig att jag läst ngt om att det kostar 20 Euro i frakt...men jag är inte säker.

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Muskedunder skrev:

louis.de omsätter enorma summor, katalogen är på 800 sidor och vi snackar hundratals internetordrar om dagen. Har funnits länge också, du är helt trygg med att handla på kredit där, det lovar jag. Vet många som gjort det, inklusive mig själv; inget strul ö.h.t.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
morlock skrev:
Finns det ingen möjlighet till COD från dom ?

Jag tolkade det som att man kunde betala via postförskott men det kostade extra. Jag har precis blivit 2496kr fattigare till just Louis.de ... Om allt går som det ska hämtar jag ut ett skinställ på posten någon gång nästa vecka. När det gäller så stora handlare så oroar iaf inte jag mig för att betala med betalkort.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
korvgubbe skrev:
Jag tolkade det som att man kunde betala via postförskott men det kostade extra. Jag har precis blivit 2496kr fattigare till just Louis.de ... Om allt går som det ska hämtar jag ut ett skinställ på posten någon gång nästa vecka. När det gäller så stora handlare så oroar iaf inte jag mig för att betala med betalkort.
Hoppas stället passar och du bli nöjd :tummenupp .

[En liten anekdot ang. "COD".]
Finns nämligen en annan variant av COD från tüskland där man betalr "cash" till UPS-killen när han kommer till dörren. Läste om en kille som beställde en dvdspelare med "COD", kunde inte själv ta emot varan utan lät sin bror vänta på UPS. UPS kom och brorsan betalade - 435 SEK. problemet är att dvd-spelaren kostade 435€ :lol
lästen det på www.minhembio.com för den som orkar leta reda på källan.

och mig veterligen blev det ingen backning på det.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
morlock skrev:
Hoppas stället passar och du bli nöjd :tummenupp .

[En liten anekdot ang. "COD".]
Finns nämligen en annan variant av COD från tüskland där man betalr "cash" till UPS-killen när han kommer till dörren. Läste om en kille som beställde en dvdspelare med "COD", kunde inte själv ta emot varan utan lät sin bror vänta på UPS. UPS kom och brorsan betalade - 435 SEK. problemet är att dvd-spelaren kostade 435€ :lol
lästen det på www.minhembio.com för den som orkar leta reda på källan.

och mig veterligen blev det ingen backning på det.

Vill osså få en dvd för 435 spänn... *s*

Cash i dörren finns ju här i Sverige med. Beställde för länge sedan 3 par Calvin Klein-boxers ... Kändes lite overkill när en budkille ringer på dörren och jag överlämnar 129kr för tre par kallingar!
:hihi

...är grymt nyfiken på mitt ställ nu.. Varit inne på Louis 10ggr idag.. Varje gång har jag försökt se något ytterligare som jag missat de andra 9 gångerna.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
korvgubbe skrev:
...är grymt nyfiken på mitt ställ nu.. Varit inne på Louis 10ggr idag.. Varje gång har jag försökt se något ytterligare som jag missat de andra 9 gångerna.
"I Know the feeling", ska hämta ett skinnställ imorrn :banana
mitt absolut första skinnställ. Sitter och läser allt jag kan hitta ang. det :)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
morlock skrev:
"I Know the feeling", ska hämta ett skinnställ imorrn :banana
mitt absolut första skinnställ. Sitter och läser allt jag kan hitta ang. det :)

Samma för mig.. kör textil nu men på nöjesturerna vill jag slippa lite tygfladder som det lätt blir när man kör kåplöst.. Jobbpendling lär säkerligen även fortsättningsvis ske i textill.. därav valet av ett lite billigare skinnställ... hoppas bara inte snålheten övergått till att bli dumhet nu när jag beställt detta budgetställ från Louis...

sandstream

Guest
Fattar inte varför man handlar från en sajt där det uppenbarligen inte finns tillräckligt med info för att köpet ska kännas tryggt :confused:

Alla ni som handlar och saknar info, skriv till dem och berätta det så kanske fler slipper fråga samma sak om och om igen :tummenupp

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
sandstream skrev:
Fattar inte varför man handlar från en sajt där det uppenbarligen inte finns tillräckligt med info för att köpet ska kännas tryggt :confused:

Alla ni som handlar och saknar info, skriv till dem och berätta det så kanske fler slipper fråga samma sak om och om igen :tummenupp
Japp, det är däför man handlar i butik! :tummenupp

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
sandstream skrev:

Det kan annars vara så att infon finns men på tyska. Har man bara gymnasietyska så är louis lite knepigt.

Muskedunder:
Tänk oxå på att inte beställa grejor som inte är klara till leverans för louis väntar inte med att skicka tills allt är i lager utan skickar det som finns nu och sen e det too bad med resten. Inom tyskland skickar dom dock en extra gång med det som fattades, men inte till sverige.

zx

bling-bling byggare
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
z750( gold edition , z400 flattrack, gpz750 82:a eddie lawson edition
Muskedunder skrev:
Jag beställde lite grejer därifrån ändå. Har du något hum vad frakten ligger på för ett par stövlar, ett regnställ och två kapell? det framgick inte någonstans i beställningen

Frakten är 21.5 euro oavsett hur mycket du beställer för.
Jag har köpt både hjälm jacka stövlar där,storlekarna stämmer väldigt bra med de mått som finns i katalogen.

FreddaGädda

Guest
zx skrev:
Frakten är 21.5 euro oavsett hur mycket du beställer för.
Jag har köpt både hjälm jacka stövlar där,storlekarna stämmer väldigt bra med de mått som finns i katalogen.

Jag såg det ca 2 minuter efter att jag skrev frågan, det stog naturligtvis i orderbekräftelsen :rolleyes:

-db mike: inga sådana varor beställda. dock ett par stövlar märkta "restpost". Nu ska jag gå in och ta reda på leveranstiden INNAN jag frågar det här inne :kocko

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln