Evert skrev:Hur levereras varor från Louis? Enligt mailet att det är skickat så skickar de med DHL. Vart landar det? På lokala postkontoret eller levererar DHL till dörren?
rookie skrev:2) Har beställt flera gånger med visa-kort, inget strul inte ens vid returer.Kan inte hålla med om det! Jag har haft strul de gångerna jag beställt. Visserligen har det alltid löst sig men man skall inte behöva konversera med deras kundtjänst för att de inte skall dra för mycket pengar!
Första gången drog de €25,95 för en retur utan att kreditera för varan jag skickade tillbaka, de skulle dessutom ha ny frakt trots att det var de som levererat fel vara.
Andra gången ville de ha €69,95 för en vara jag hade fått en orderbekräftelse på €39,95 för att de från ordertillfället till leveransen(2 dagar) hade höjt priset.
mm
Använd babelfisken och översätt hela sidan i realtid.Hultan skrev:Finns det ingen översatt sida nånstans? Det är bara tyska på siten eller, brukar ju alltid finnas engelsk version osv på vissa siter, men jag antar att det inte passar tyskarna..
Kan ju inte tyska och jagar ett billigt ställ till tjejen
Muskedunder skrev:Ska handla lite "onödiga" prylar, tänkte på betalningen. Har ni betalat med kreditkort? Jag tänkte kanske att paypal funkar men det gör det väl inte vad jag ser
Jag är inte den som gärna delar med mig av kreditkortsnummer
Finemang! Man lär sig nått nytt varje dagmorlock skrev:Använd babelfisken och översätt hela sidan i realtid.
Härligt felHultan skrev:Finemang! Man lär sig nått nytt varje dag
Här är en bra sajt för de som inte förstår tyska: www.touringbutiken.se, en sajt helt på svenska!Hultan skrev:Fan vad jag hatar tyska..
Anders R skrev:rookie skrev:2) Har beställt flera gånger med visa-kort, inget strul inte ens vid returer.Kan inte hålla med om det! Jag har haft strul de gångerna jag beställt. Visserligen har det alltid löst sig men man skall inte behöva konversera med deras kundtjänst för att de inte skall dra för mycket pengar!
Första gången drog de €25,95 för en retur utan att kreditera för varan jag skickade tillbaka, de skulle dessutom ha ny frakt trots att det var de som levererat fel vara.
Andra gången ville de ha €69,95 för en vara jag hade fått en orderbekräftelse på €39,95 för att de från ordertillfället till leveransen(2 dagar) hade höjt priset.
mm
Hade precis samma situation och de har principen att köparen bekostar frakt och att de betalar tillbaks allt när de fått tillbax grejjen (är väl ganska rimligt och förmodligen likadant som i sverige).
Jag skickade bara ett mail om fel storlek, efter mindre än 30min (!!!) ringde de upp mig bad om ursäkt och berättade hur det skulle gå till med returer.
Tror inga företag är 100% felfria, men hittills har jag bättre erfarenheter av Louis än av tidigare nämnda svenska företag iaf...
Och här är en bra site för dryga 08 kräk...sgtpepper skrev:Här är en bra sajt för de som inte förstår tyska: www.touringbutiken.se, en sajt helt på svenska!
rookie skrev:Hade precis samma situation och de har principen att köparen bekostar frakt och att de betalar tillbaks allt när de fått tillbax grejjen (är väl ganska rimligt och förmodligen likadant som i sverige).
Tror inga företag är 100% felfria, men hittills har jag bättre erfarenheter av Louis än av tidigare nämnda svenska företag iaf...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|