Handla från louis.de?

Evert

bankorning.com
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
ingen för tillfället
Hur levereras varor från Louis? Enligt mailet att det är skickat så skickar de med DHL. Vart landar det? På lokala postkontoret eller levererar DHL till dörren?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Jag har beställt flera gånger och det har fungerat utmärkt varje gång. 20 € kostar frakt och det verkar inte kosta mer för man köper mkt.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Evert skrev:
Hur levereras varor från Louis? Enligt mailet att det är skickat så skickar de med DHL. Vart landar det? På lokala postkontoret eller levererar DHL till dörren?

Lokala postkontoret/paketutlämningen!

...Jag är jäkligt nöjd med Louis.De trots att jag fick vänta hela 16 arbetsdagar sist jag beställde från dem... Gången innan tog det prick en vecka och gången innan det knappt 10....
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Har inte läst alla svar i tråden men, jag har shoppat från louis 2 ggr. Frakten låg på 22€ för en stor beställning, och tog 3 dagar från beställning till lev.
Inga problem med att betala med Visa heller.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag beställde ett gäng grejor från Louis samtidigt som jag beställde från Touringbutiken. Efter en knapp vecka kom precis allt jag beställt från Louis (över 15 olika artiklar), en dryg månad senare hade jag fortfarande inte fått min order från Touringbutiken, till slut visade det sig att varan utgått ur deras sortiment EFTER att jag beställt den och utan att de meddelat mig detta. Hade jag inte rytit till så hade jag fortfarande suttit och väntat på ordern, men nu fick jag till slut pengarna tillbaka.

Sensmoral; Louis.de levererar med preussisk precision, Touringbutiken är ett gäng knarkare. Köp tyskt framför svenskt.
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
1) Italien, Spanien, Portugal, Finnland, Norwegen , Schweden: € 21,95
2) Har beställt flera gånger med visa-kort, inget strul inte ens vid returer.
3) Leverans med DHL, till närmsta postkontor eller butik beroende på storlek/vikt på paket.
4) Håller med föregående, Touringbutiken meddelar inte ens att varorna är slut! Louis har levererat inom 1v. Enda knasiga med dem är att de inte väntar på att få in varor alls, är en vara slut levereras övriga saker i beställningen bara.
 

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
Hojlös...
Har man Nordea så kan man få ett tillfälligt kortnummer man kan handla med då är det säkert!
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
rookie skrev:
2) Har beställt flera gånger med visa-kort, inget strul inte ens vid returer.
Kan inte hålla med om det! Jag har haft strul de gångerna jag beställt. Visserligen har det alltid löst sig men man skall inte behöva konversera med deras kundtjänst för att de inte skall dra för mycket pengar!

Första gången drog de €25,95 för en retur utan att kreditera för varan jag skickade tillbaka, de skulle dessutom ha ny frakt trots att det var de som levererat fel vara.

Andra gången ville de ha €69,95 för en vara jag hade fått en orderbekräftelse på €39,95 för att de från ordertillfället till leveransen(2 dagar) hade höjt priset.

mm
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Finns det ingen översatt sida nånstans? Det är bara tyska på siten eller, brukar ju alltid finnas engelsk version osv på vissa siter, men jag antar att det inte passar tyskarna.. :)

Kan ju inte tyska och jagar ett billigt ställ till tjejen :huvet
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
Hultan skrev:
Finns det ingen översatt sida nånstans? Det är bara tyska på siten eller, brukar ju alltid finnas engelsk version osv på vissa siter, men jag antar att det inte passar tyskarna.. :)

Kan ju inte tyska och jagar ett billigt ställ till tjejen :huvet
Använd babelfisken och översätt hela sidan i realtid. :tummenupp
 

jgrenmar

Sprint
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Sprint ST - 2008
Muskedunder skrev:
Ska handla lite "onödiga" prylar, tänkte på betalningen. Har ni betalat med kreditkort? Jag tänkte kanske att paypal funkar men det gör det väl inte vad jag ser :3freak
Jag är inte den som gärna delar med mig av kreditkortsnummer

Har inte haft några problem med att handla hos dem..

Använde AMEX.

Hadde en restpost som de tog ut en extra fraktkostnad.. Skickade meil till dem att jag ej vill betala för att de restade och de betalade tillbaka pengarna utan problem..

Info.. Det finns sajter på nätet som översätter tyska till engelska blandannat.. Bara använda copy Paste :)

Lycka till med dina köp..
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Hultan skrev:
Finemang! Man lär sig nått nytt varje dag:)
Härligt fel :)

Error decoding translated text.
Vi har tyvärr stött på ett fel i din begäran.
Om du tror att det här är en bugg som vi borde känna till, skicka e-post och låt oss få veta följande:

* Vilken webbläsare du använder.
* Vilket operativsystem du använder.
* Vilken typ av översättning du försökte göra när felet uppstod.

Felet som uppstod är: 157


Fan vad jag hatar tyska..
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Anders R skrev:
rookie skrev:
2) Har beställt flera gånger med visa-kort, inget strul inte ens vid returer.
Kan inte hålla med om det! Jag har haft strul de gångerna jag beställt. Visserligen har det alltid löst sig men man skall inte behöva konversera med deras kundtjänst för att de inte skall dra för mycket pengar!

Första gången drog de €25,95 för en retur utan att kreditera för varan jag skickade tillbaka, de skulle dessutom ha ny frakt trots att det var de som levererat fel vara.

Andra gången ville de ha €69,95 för en vara jag hade fått en orderbekräftelse på €39,95 för att de från ordertillfället till leveransen(2 dagar) hade höjt priset.

mm

Hade precis samma situation och de har principen att köparen bekostar frakt och att de betalar tillbaks allt när de fått tillbax grejjen (är väl ganska rimligt och förmodligen likadant som i sverige).

Jag skickade bara ett mail om fel storlek, efter mindre än 30min (!!!) ringde de upp mig bad om ursäkt och berättade hur det skulle gå till med returer.

Tror inga företag är 100% felfria, men hittills har jag bättre erfarenheter av Louis än av tidigare nämnda svenska företag iaf... :)
 

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Lund
Hoj
Bandit 1200 S
Har handlat en hel del från Lois, allt har funkat perfekt. har det blivit något fel så kan man ringa dit och de löser det direkt. Bättre än många svenska postorderföretag. Rena "Hobbexkänslan"....perfekt katalog för skithuset :tummenupp
 

Yadis

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha TDM 850
..och var inte rädd för att använda kreditkort på nätet. OM nåt mot förmodan skulle hända så står banken för det, men inget kommer hända. Nog mer risk att använda kortet på krogen...
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
rookie skrev:
Hade precis samma situation och de har principen att köparen bekostar frakt och att de betalar tillbaks allt när de fått tillbax grejjen (är väl ganska rimligt och förmodligen likadant som i sverige).

Tror inga företag är 100% felfria, men hittills har jag bättre erfarenheter av Louis än av tidigare nämnda svenska företag iaf... :)

Jag skickade tillbaka prylen så de hade den i sin hand redan innan de debiterade mig felaktigt. Så din situation är inte tillämplig. Det är väl god sed att stå för kostnaderna när man gjort fel på ett företag och inte att debitera kund för det oavsett vilket land man bedriver affärer i.
Det är inget fel på deras produkter eller leveranser utan jag vill mest flagga för att utländska företag ser annorlunda på kreditkort returer mm än svenska.
Jag har haft mindre problem med företag från Usa än från Eu när man beställt via internet och per kreditkort.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top