Handla halvfabrikat smide

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
Var gör man det? Hittade en grossist i Göteborg, men vill inte köpa online.

Alltså typ om man skall svetsa en grind. Var hittar man stänger å dylikt? Typ vridna fyrkantsprofiler.

I Skåne då alltså... jag skulle ju kunna ringa grossisten men... SH gör jobbet bättre kanske?

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Du kanske kan fråga någon lokal smed. Annars är det ju bara att värma och vrida till den form du önskar, förutsatt att du har tillgång till acetylenbrännare då.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Du kanske kan fråga någon lokal smed. Annars är det ju bara att värma och vrida till den form du önskar, förutsatt att du har tillgång till acetylenbrännare då.

Det finns att köpa, men var? Bauhaus hade men har slutat pga av dålig omsättning.

Nå, jag får ringa den där Göteborgsfirman...

Hestfaen

Ny medlem
Gick med
31 May 2012
Hoj
Kawasaki z750r -12
Det finns att köpa, men var? Bauhaus hade men har slutat pga av dålig omsättning.

Swedol har utrustningen men inte gas. Alternativt är ju att hyra det på typ cramo eller liknande.

//H.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Ja, jag tror det är montano som gäller om vill ha tag i smide, inget större urval bland likasinnade aktörer.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Ja, jag tror det är montano som gäller om vill ha tag i smide, inget större urval bland likasinnade aktörer.

Det var nog så firman i Götet hette. Dom var grossister och borde ju ha sina saker i butik. Rätt snygga hamrade stänger.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det var nog så firman i Götet hette. Dom var grossister och borde ju ha sina saker i butik. Rätt snygga hamrade stänger.

Ja dom har mycket snyggt, men dyrt blir det...

Tror inte jag lämnatde några bevis på företagsamhet när jag handlade hos dom, fast det är nog nästan två år sedan sist, så det kan ha ändrat sig.

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Ja dom har mycket snyggt, men dyrt blir det...

Tror inte jag lämnatde några bevis på företagsamhet när jag handlade hos dom, fast det är nog nästan två år sedan sist, så det kan ha ändrat sig.

Nja, jag skall inte göra en hel grind, utan något snyggt till spiskassetten. Det gamla gallret passade inte där så nu glipar det vid sidorna. Tänkte svetsa stänger mellan två plåtar som håller det på plats. Behöver kanske två meter... max. Så det får gärna vara lite tjuuuusigt.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO