Handla i Spanien ?

Jonas

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Honda Cbr1000RR -10
:va

Åker till Spanien på Tisdag, o tänkte höra om någon vet om det är värt att handla lite tillbehör eller typ hjälm.

Är det billigare i Spanien eller.., någon med erfarenheter ?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Åker du flyg eller kör du? Köpa smällare?:D

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
flyger ner, så tänkte väll mest på ny hjälm ev.

Komihåg att ifall du köper hjälm att inte ta med lådan hem då du åker på tull och moms. Så ifall du bara har den i sin "carrybag" så hade du ju med den när du åkte dit för att du skulle åka hoj :p

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
Eu

Komihåg att ifall du köper hjälm att inte ta med lådan hem då du åker på tull och moms. Så ifall du bara har den i sin "carrybag" så hade du ju med den när du åkte dit för att du skulle åka hoj :p
Är inte Spanien med i EU?:confused:

h£ll-0

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2009
Hoj
2009 zx-6r
Jag köpte min hjälm, en SHOEI XR1000, nere i Barcelona, Spanien på en stor mc-kedja som heter Motocard. De har en hemsida så du kan fönstershoppa i förväg. Mycket bättre priser än i Sverige. Tog hjälmen som handbagage hem. Eftersom det är ett EU-land så behöver du inte fundera på tull och moms. Inget att tveka på.

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Honda XR630
Sidofråga, hur bra är det att ha hjälmen i resväskan när man flyger? Risk för att den pajjar eller blir mindre säker pga sprickor eller liknande?

h£ll-0

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2009
Hoj
2009 zx-6r
Bagagelastningen kan ju vara rätt brutal om man har otur, men jag tog med mig hjälmen som handbagage på planet för att inte behöva fundera på det.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Bagagelastningen kan ju vara rätt brutal om man har otur, men jag tog med mig hjälmen som handbagage på planet för att inte behöva fundera på det.

Tror knappast de är mycket försiktigare när de lastar ett fraktplan :smasha:smasha:huvet

Jonas

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Honda Cbr1000RR -10
Jag köpte min hjälm, en SHOEI XR1000, nere i Barcelona, Spanien på en stor mc-kedja som heter Motocard. De har en hemsida så du kan fönstershoppa i förväg. Mycket bättre priser än i Sverige. Tog hjälmen som handbagage hem. Eftersom det är ett EU-land så behöver du inte fundera på tull och moms. Inget att tveka på.

Verkar helt ok butik med skapliga priser.

Synd bara att man ska till Alicante o att närmsta butik ligger i Valencia, ca 20 mil bort.., nåja får se hur det blir.

Tack för svar iallafall :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...