Handlar du av glassbilen?

Handlar du av glassbilen eller ej?


  • Antal röstningar
    0

AngelX

Snällare
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Kommer
Trogen kund... !! Klarar mig inte om jag inte har Smack lakrits hemma...! Å nu till sommaren måste de ju bara finnas isglass att svlka sig med!
 

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Ort
...
Hoj
...
Nu lurar vi barn,
nu lurar vi barn,
med våååran glassreklaaam!!
(hemglassmelodin med ny text)

Vem sjutton kom på den irriterande melodin egentligen?

När jag var liten hade hemglass några glassar som var fomade som träd med choklad på... dom var skitgoda.. vet inte vad dom hette men... =)

//McBrud
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Gilgo skrev:
Nu lurar vi barn,
nu lurar vi barn,
med våååran glassreklaaam!!
(hemglassmelodin med ny text)

Vem sjutton kom på den irriterande melodin egentligen?

När jag var liten hade hemglass några glassar som var fomade som träd med choklad på... dom var skitgoda.. vet inte vad dom hette men... =)

//McBrud

Tydligen rikstäckande, men så här låter den här nere iaf.

Nu lurar vi barn,
nu lurar vi barn,
på deras veckorpeng....

750RR
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
berggren_martin skrev:
Nää, får springa som en gasell för att hinna ner till bilen ifrån min lägenhet.

Men martin, martin, martin.....

Ring in till filialen i Östersund och säg åt dem att den idioten som kör kan inte vänta på dig och går miste om dig som kund. Säg även att han inte går ut från sin bil eftersom din sambo kollar på honom genom köksfönstret :D
Uppge din adress och sen har du alltid en glassbil som väntar på DIG! :tummenupp

*Nämn gärna att du helst av allt ser bil 36 stå utanför ditt hus från Åstorps filial då du hört att han tillhör eliten :bow *

750RR
 

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
På gång
Varför gå hela långa vägen från porten till vändplatsen där glassbilen stannar (25m) för att handla av glassbilen när man kan handla godare glass när man ändå är i affären och handlar mat?

För övrigt stannar den på fel sida huset så jag hör den inte ens med balkongdörren öppen och stå och vänta på den orkar jag inte.

Men har du vägarna förbi så kan du ju säga till, så ska jag köpa en chokladknatte (finns de fortfarande). :)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
dumbo skrev:
Varför gå hela långa vägen från porten till vändplatsen där glassbilen stannar (25m) för att handla av glassbilen när man kan handla godare glass när man ändå är i affären och handlar mat?

För övrigt stannar den på fel sida huset så jag hör den inte ens med balkongdörren öppen och stå och vänta på den orkar jag inte.

Men har du vägarna förbi så kan du ju säga till, så ska jag köpa en chokladknatte (finns de fortfarande). :)

de heter bara Knatte...

sen handlar man av glassbilen för att slippa stressa hem för att slänga glassen i frysen eftersom den kan smälta.

sen är det rätt bekvämt oxå att ha glöass utanför dörren. visst finns det lata as som ställer sig utanför sin dörr och bara glor där man står, sen kör man fram 4 meter och sen handlar de....... svenskjävlar

750RR
 

dumbo

Mjutt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
På gång
Hinner inte smälta på de 5min det tar att går från affären. Särskilt inte om man är så förståndig att man lägger alla varor från frysdisken på samma ställe. :)

Fast det är rätt sällan jag handlar "sån" glass öht. Brukar mest bli styckeglass eller "lösglass" nån gång, när man är på stan och det är trevligt väder.

Men visst är sundborn (vad små de har blivit, eller åtminstone har innehållet i bägarna blivit mindre) och marängcup rätt okej. :)

Kan man ringa den lokala filialen och be dem köra en runda runt huset med bilen och spela så man hör den? :)
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag har problem med att glassen aldrig räcker från affären och hem. Jättedumt. Det borde tillverkas mycket större glassar.

Giga-Pack kanske? 200 liter eller så.
 

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Ort
kba
Hoj
mellan hojar
när jag var liten så var det en polare som kraschade med sin cykel med vilje för att sedan böla som fan och då brukade glassbilssnubben ge honom en gratis(håll käften?)-glass, har ni sådana nuförtiden också maverick 750 rr ?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top