Handledar fråga!

tobbe1

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2004
Hoj
Z1000
Hårn1 skrev:
2206966 Men din sega knickedick, läs om läs rätt.

Har du haft TEX B behörighet i 5år är över 24år, tar A kort så behöver du bara ha haft A behörigheten i 2år innan du får vara handledare. Förstår du nu?
Varför svarar du när du inte kan fakta :7peta
För att bli godkänd handledare ska man ha haft körkort i 5 år för den behörigheten övningskörningen avser.

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Babar skrev:
2207892 De kommer säga ajabaja sen åker man dit på det. Man har skyldighet följa och hålla koll regelverket. Borde vara så det tolkas.

Du har just vunnit en färglös radio utan bild! :tummenupp
Ungefär så farbror blå sa.

Sen kom tillägget..."Men det kommer aldrig att hända att en med mindre än 5 år på behörigheten skulle bli godkänd"
Då sa jag "Men det är människor som jobbar på Länstyrelsen och dom kan OXO göra fel"
Svaret från den sexiga rösten (tjej) på polisen sa: "Finns inte i denna världen."

Jahopp...nänä då. :va

Ekeby

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
SV650S
JKay skrev:
2208922 Du har just vunnit en färglös radio utan bild! :tummenupp
Ungefär så farbror blå sa.

Sen kom tillägget..."Men det kommer aldrig att hända att en med mindre än 5 år på behörigheten skulle bli godkänd"
Då sa jag "Men det är människor som jobbar på Länstyrelsen och dom kan OXO göra fel"
Svaret från den sexiga rösten (tjej) på polisen sa: "Finns inte i denna världen."

Jahopp...nänä då. :va

Men du har alltså ringt polisen och frågat vad som händer och dom säger att du torskar på det trots att dom har godkänt dig? Misstänkte att det var så... Men samtidigt om jag missade att läsa den biten så har ju dom gjort samma miss som godkänt mig och missat att jag inte haft behörigheten tillräckligt länge! Ska då den personen på länsstyrelsen också straffas då :7peta hehe?
Men men jag får väl ansöka farsan som handledare då han har ju kort men aldrig suttit på en hoj KANON!!! Det är ju mycke bättre än nån som har A-Kort men bara inte haft det tillräckligt länge hrmmm.....

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Vägverket hade ett fel i deras system som gjorde att dom som inte haft körkortet i minst 5 år blev godkända iaf. Men det är åtgärdat nu tror jag.

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
Zeemon skrev:
2206961Ett godkännande som handledare får dock inte meddelas den vars körkort under de senaste tre åren har varit återkallat enligt vad som sägs i 6 § andra och tredje styckena. Lag (2004:1087).
återkallat..? jag hade s.k. "spärrtid" på mitt kk i 2 månader p.g.a. fortkörning.. är det sammalika? :va

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Ekeby skrev:
2209094 Men du har alltså ringt polisen och frågat vad som händer och dom säger att du torskar på det trots att dom har godkänt dig? Misstänkte att det var så... Men samtidigt om jag missade att läsa den biten så har ju dom gjort samma miss som godkänt mig och missat att jag inte haft behörigheten tillräckligt länge! Ska då den personen på länsstyrelsen också straffas då :7peta hehe?
Men men jag får väl ansöka farsan som handledare då han har ju kort men aldrig suttit på en hoj KANON!!! Det är ju mycke bättre än nån som har A-Kort men bara inte haft det tillräckligt länge hrmmm.....

Jag tycker oxo det är ett dumt system men så är det.

danjel skrev:
2209276 återkallat..? jag hade s.k. "spärrtid" på mitt kk i 2 månader p.g.a. fortkörning.. är det sammalika? :va

Ja, tyvärr....spärrtid är samma som återkallat. Vad jag fått reda på.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!