Handledara søges i Malmö

bonnel

Medlem
Gick med
29 Sep 2018
Hoj
Suzuki V-Strom
Hej. Jeg har fået körkorttilstånd og har taget nogle timer på en MC-skole. Men jeg leder efter en handledare, som kan træne med mig i Malmö. Findes det mon?

Jeg skal også have købt en begangnat MC, og handledaren må også meget gerne hjælpe med sin erfaring på dette punkt.

Vh, Lars.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Tips:
- Skapa ett nytt nick här på SH med namn: SødeLise
- Skapa ett nytt inlägg.
- Profit!

I övrigt: Välkommen och lycka till med utbildning och MC! :tummenupp

bonnel

Medlem
Gick med
29 Sep 2018
Hoj
Suzuki V-Strom
Nu har jeg provsittat flere modeller (jeg har jo ikke kortet endnu, så jeg kan ikke provköra), men eftersom jeg er 2m lång, er de flest MC'er for små. Honda African Twin passer mig perfekt, men en lidt dyr begynder-MC. Suzuki 650 er også fin i højden. Er blevet rekommenderat en BMW F700 GS - men den er mindre en dom førnævnte.

Leder i øvrigt stadig efter en handledare.

Vh, Lars.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Nu har jeg provsittat flere modeller (jeg har jo ikke kortet endnu, så jeg kan ikke provköra), men eftersom jeg er 2m lång, er de flest MC'er for små. Honda African Twin passer mig perfekt, men en lidt dyr begynder-MC. Suzuki 650 er også fin i højden. Er blevet rekommenderat en BMW F700 GS - men den er mindre en dom førnævnte.

Leder i øvrigt stadig efter en handledare.

Vh, Lars.

Hej Lars,

Jag bor i Limhamn också, och hämtar ut min nya hoj i början på maj, jag kör gärna med dig då om du har inte hunnit ta kortet tills dess. Skicka PM om du är intresserad så fixar vi med telefonnummer osv.

Hjälp med att välja hoj - ja när man är lång som du är det svårt. Provsitta i butik säger tyvärr inte tillräckligt mycket för att kunna ta en bra avgörelse tycker jag. En idé kan vara att köpa en billigare hoj att öva på, och sen sälja/byta in den när du väl tagit kortet, och köpa det du vill ha då?

/Thomas

Last edited:

bonnel

Medlem
Gick med
29 Sep 2018
Hoj
Suzuki V-Strom
Hej Lars,

Jag bor i Limhamn också, och hämtar ut min nya hoj i början på maj, jag kör gärna med dig då om du har inte hunnit ta kortet tills dess. Skicka PM om du är intresserad så fixar vi med telefonnummer osv.

/Thomas

Hej. Og tak... PM sendt

Ja, jeg må købe en billig hoj. Så er man jo nok heller ikke så rädd om den, om det händer noget. Vi har lige fået skåret dækkene op på bilerne, der holder på vejen.

Vh, Lars.

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...