Handledare sökes i Västerås

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
No topic

Står en skattad och försäkrad SV650S -03 i garaget hemma som jag inte får köra, hade hoppats på premiärtur i helgen men pallade inte trycket ute i trafiken på torsdagens uppkörning. :död

Fick spel och gjorde en del missar jag aldrig skulle gjort i vanliga fall. Manöverdelen gick klockrent, var mest orolig för den biten (hade tränat som fan). Jag försöker igen inom en månad, beroende på när jag får en ny tid. Blir senast 7/7 men kan också bli tidigare. Jag har gått intensivkurs på Västerås Bil & MC-skola men behöver träna mer i trafiken så det sitter även under press. Finns här någon som kan hjälpa en blivande hojåkare i nöd? :)

Skulle bli jätteglad om någon kunde åka med mig i och omkring Västerås, alltså bli officiell handledare för mig (ifall herr Polis vill se papper). Man ska visst ha haft A-kort i minst fem år och ha fyllt 24 enligt vv.se. Jag känner ingen förutom farsan som uppfyller de kraven och han tog kort 1967 :hihi

Last edited:

Majk

Guest
Skulle gärna hjälpa , men jag har bara haft kortet i två år ,trots att man kan tro att jag har kört hela livet , jag menar man blir ju inte lika bra som mig och Rossi på en dag :rofl

Kom igen nu, finns det ingen snäll själ i klubben som kan hjälpa ?????

Jgt

Medlem
Gick med
8 Oct 2003
Hoj
Honda VTR 1000F -97
skulle gärna hjälpt till, men har bara haft kortet i 1,5 vecka så jag tror det blir svårt med länsstyrelsen.

åker gärna brevid och ropar "heja heja" när du övningskör om det hjälper. :)

finns säkert nån...

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
Ja, har flera kompisar som haft kort mindre än fem år som jag inte FÅR åka med officiellt. Lite märkligt eftersom man efter fem år säkerligen glömt precis allt man lärde sig i körskolan och ersatt med hur det går till i verkligheten. Körde hojjen till Sala idag från pappa norr om Uppsala. Blev 12 olovliga mil på småvägar men vafan gör man? :rolleyes:

Vettifan om jag vågar övningsköra i Västerås utan papper i ordning, inte såå stor risk att bli stoppad men OM :huvet

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
IvarS skrev:
Vettifan om jag vågar övningsköra i Västerås utan papper i ordning, inte såå stor risk att bli stoppad men OM :huvet

:ajjabajja
Mycket dumt att göra det!!!
Det är inte värt risken, hur åksugen man än är! :mattias

mcgalningen

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
ZX10
IvarS skrev:
Står en skattad och försäkrad SV650S -03 i garaget hemma som jag inte får köra, hade hoppats på premiärtur i helgen men pallade inte trycket ute i trafiken på torsdagens uppkörning. :död

Fick spel och gjorde en del missar jag aldrig skulle gjort i vanliga fall. Manöverdelen gick klockrent, var mest orolig för den biten (hade tränat som fan). Jag försöker igen inom en månad, beroende på när jag får en ny tid. Blir senast 7/7 men kan också bli tidigare. Jag har gått intensivkurs på Västerås Bil & MC-skola men behöver träna mer i trafiken så det sitter även under press. Finns här någon som kan hjälpa en blivande hojåkare i nöd? :)

Skulle bli jätteglad om någon kunde åka med mig i och omkring Västerås, alltså bli officiell handledare för mig (ifall herr Polis vill se papper). Man ska visst ha haft A-kort i minst fem år och ha fyllt 24 enligt vv.se. Jag känner ingen förutom farsan som uppfyller de kraven och han tog kort 1967 :hihi

Nog skulle ja kunna göra de men min hoj är trasig just nu.
Men har du en extra hoj eller kan fixa en så kan ja köra endel med dig :tummenupp

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
mcgalningen skrev:
Nog skulle ja kunna göra de men min hoj är trasig just nu.
Men har du en extra hoj eller kan fixa en så kan ja köra endel med dig :tummenupp

Vad är det för fel på din hoj? var bor du lite mer exakt? Har tyvärr ingen extra mc :rolleyes:

saxon

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Hoj
vad ser det ut som
IvarS skrev:
Vad är det för fel på din hoj? var bor du lite mer exakt? Har tyvärr ingen extra mc :rolleyes:
fråga motorhead han har varit lärare för några lakritsar.
men problemet är att han glömmer bort det då man är ute
och åker han tror att han är själv å drar i väg i 200.
men om du hänger på han så får du ialafall lära dig att åka fort :dummer :dummer :dummer

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
Lägger ner det här, har fått uppkörning inom kort och tar säkert en massa tid med papper om jag ens hittar någon frivillig :(

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
IvarS skrev:
Lägger ner det här, har fått uppkörning inom kort och tar säkert en massa tid med papper om jag ens hittar någon frivillig :(

Om fem år är det jag som är handledare för MC :banana

skitskrajmc

Djupgående terapi
Gick med
15 May 2003
Hoj
En sån där snabb sak
GRATTIS till kortet då :tummenupp se bara till att du får ha det kvar i fem år :hihi

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Ingen just nu
skitskrajmc skrev:
GRATTIS till kortet då :tummenupp se bara till att du får ha det kvar i fem år :hihi

Ja inte bara det, livhanken sitter löst numera. :rolleyes:

Killen som kuggade mig första gången har visst kört bilprov tre dagar i Västerås och inte godkänt en enda en med motiveringen att "de kan inte köra bil i Västerås". Sympatisk kille man råkade ut för? Kostade mig två veckor av mitt mc-liv, en dagslön mindre på jobbet och en extra uppkörningsavgift :mad:

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...