Handledare sökes

zingoo

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Väntar .....
Är det lönt att fråga om nån kan tänka sig att avsätta några timmar i vår/sommar för att lära mig köra?
Vill inte behöva lägga metsadels av pengarna på körlektioner om jag inte behöver. Snälla hör av er! :) :7peta

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Vad är det som gäller för att vara handläggare?

zingoo

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Väntar .....
Jadu det var en bra fråga ... tror det kan bli knepigt för dig att hålla uppsikt över två ... Vet inte vad "lagen" säger ...

Last edited:

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
http://www.mcannonser.nu/mc-korkort/mc-kort-ovningskorning/

Skall eventuellt övningsköra med en annan i vår. Får man vara 2 som övningskör är det bara att hänga på.

Vilken bra info! :tummenupp

Har blivit tillfrågad om jag vill vara handledare men trodde inte att det gick då jag har åkt ett par gånger får fortkörning.
Men det står att "För att handledaren skall godkännas krävs det också att dennes körkort inte varit återkallat mer än tre månader sammanlagt under de senaste tre åren."
Gött :D

Till tråd skaparen önskar jag lycka till. :)

Jon as

zingoo

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Väntar .....
Vilken bra info! :tummenupp

Har blivit tillfrågad om jag vill vara handledare men trodde inte att det gick då jag har åkt ett par gånger får fortkörning.
Men det står att "För att handledaren skall godkännas krävs det också att dennes körkort inte varit återkallat mer än tre månader sammanlagt under de senaste tre åren."
Gött :D

Till tråd skaparen önskar jag lycka till. :)

Jon as

Funkar ju i princip bara om nån åtar sig att hjälpa till ;)
Annars blir det för dyrt och det får läggas på hyllan i flera år till :(

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Har jag någon gathoj i år så kan jag ställa upp. :tummenupp

Var handledare åt 2st vänner förra året. Ena fick andra tankar och den andra missade uppkörningen...........................vet inte hur bra jag är som handledare, men jag kan iallafall försöka. Tredje gången gillt :D

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Funkar ju i princip bara om nån åtar sig att hjälpa till ;)
Annars blir det för dyrt och det får läggas på hyllan i flera år till :(

Känns som att jag har saker bokat hela tiden och vet inte hur mycket tid jag har över i vår. Känns inte så seriös om jag skulle åta mig att vara handledare om du inte får tillräckligt mycket körning. Men det är klart, kan man ha flera handledare så kan vi ju köra så mycket det går.

Kommer du ha nån hoj att övningsköra på?.

Jonas

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Så jag som har haft körkort i 6 år men bara är 22 får inte övningsköra med er... fyfan jag är ju tjej, har jag inga förmåner :rolleyes: :hihi

zingoo

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Väntar .....
Känns som att jag har saker bokat hela tiden och vet inte hur mycket tid jag har över i vår. Känns inte så seriös om jag skulle åta mig att vara handledare om du inte får tillräckligt mycket körning. Men det är klart, kan man ha flera handledare så kan vi ju köra så mycket det går.

Kommer du ha nån hoj att övningsköra på?.

Jonas

Läget är ju den va, att om jag hittar tillräckligt många som kör med mig så att det finns en sportmössa att man kan köra ihop en hel del timmar så köper jag den innan .... men jag vill inte stå med en hoj och betala för den och så har jag ingen som kan köra med mig ... kommer ingenstans längre än till coop-parkeringen liksom .....

Så jag som har haft körkort i 6 år men bara är 22 får inte övningsköra med er... fyfan jag är ju tjej, har jag inga förmåner :rolleyes: :hihi

När tog du ditt körkort!??
22-6 är ... 16 ..... tog lätt motorcykel då antar jag? ;)
Nej ... tydligen sätter reglerna stopp där .... hade gärna kört med en tjej också ;)

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Läget är ju den va, att om jag hittar tillräckligt många som kör med mig så att det finns en sportmössa att man kan köra ihop en hel del timmar så köper jag den innan .... men jag vill inte stå med en hoj och betala för den och så har jag ingen som kan köra med mig ... kommer ingenstans längre än till coop-parkeringen liksom .....

Nej ... tydligen sätter reglerna stopp där .... hade gärna kört med en tjej också ;)
Om du nu ska övningsköra med folk, så är det rätt bra att ha en hoj, folk är oftast inte så sugna på att låna ut.

Och du får nog bestämma dig för om du ska ha kortet eller inte, för just nu låter det som om du fiskar lite efter om det finns nån möjlighet att ta det eller ej. Vill du ha kortet så finns det folk som kan köra med dig, och det kommer bli mycket köra i sommar. Så köp dig en hoj, ta några lektioner på skolan, och följ med ut och kör sen.

Men utan hoj, kommer du inte långt, är min gissning. I så fall är det bättre du kör på skola tror jag. :)

Får jag fråga hur gammal du är? och är det för tung du ska ta?

Precis. Coolast i stan va jag då... nu kör ju varenda brud hoj typ :rolleyes:

Jag kan ju då avslöja att min farsa inte hade haft sitt körkort för hojen i mer än 5 år när vi ansökte för mig. Men han fick ok ändå.... Så vi kan ju dra en chansning och ansöka om det om du vill. Dock måste jag fixa fram en motor till min hoj, men det ska nog ordna sig innan våren ska du se.

Det är la ingen handledar utbildning för MC än så länge va? :confused:

Last edited:

zingoo

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Väntar .....
Om du nu ska övningsköra med folk, så är det rätt bra att ha en hoj, folk är oftast inte så sugna på att låna ut.

Och du får nog bestämma dig för om du ska ha kortet eller inte, för just nu låter det som om du fiskar lite efter om det finns nån möjlighet att ta det eller ej. Vill du ha kortet så finns det folk som kan köra med dig, och det kommer bli mycket köra i sommar. Så köp dig en hoj, ta några lektioner på skolan, och följ med ut och kör sen.

Men utan hoj, kommer du inte långt, är min gissning. I så fall är det bättre du kör på skola tror jag. :)

Får jag fråga hur gammal du är? och är det för tung du ska ta?

Visst fasen har jag bestämt mig. Men det är inte gratis att ha den eller hur? Kan inte bara låta den stå i garaget med lån-avbetalningar på den och sen inte ha nån att köra med ... förstår du dilemmat?
Klart jag kan ta körlektionerna på skolan med tror jag i längden förlorar på det då jag är av osäker natur. SKA HA DET! Bara att pengarna inte finns att lägga på att inte kunna köra.

Det blir ett begränsat. Ska ha en Suzuki sv 650 är det tänkt.

Det är la ingen handledar utbildning för MC än så länge va? :confused:

nej det är det inte ... ;) än!

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Visst fasen har jag bestämt mig. Men det är inte gratis att ha den eller hur? Kan inte bara låta den stå i garaget med lån-avbetalningar på den och sen inte ha nån att köra med ... förstår du dilemmat?
Klart jag kan ta körlektionerna på skolan med tror jag i längden förlorar på det då jag är av osäker natur. SKA HA DET! Bara att pengarna inte finns att lägga på att inte kunna köra.

Tänker du köpa dig en ny hoj?? :confused:

Det kostar inget att äga om du inte har lån. Visst försäkringen kostar, men samtidigt så länge du inte kör kan du ha garageförsäkring på den. Utan hoj så kan du inte köra = inget körkort.

Köp en billig hoj, övningskör, ta kortet, sälj skiten och köp sen det du vill ha! Låter pisstrist men så är det. Annars får du ett dyrt körkort oavsett ;)

Skicka hit papprena då så drar vi en chansning. Men jävlar om du mesar och gnäller över att det är jobbigt sen ;)

Last edited:

zingoo

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Väntar .....
Tänker du köpa dig en ny hoj?? :confused:

Det kostar inget att äga om du inte har lån. Visst försäkringen kostar, men samtidigt så länge du inte kör kan du ha garageförsäkring på den. Utan hoj så kan du inte köra = inget körkort.

Köp en billig hoj, övningskör, ta kortet, sälj skiten och köp sen det du vill ha! Låter pisstrist men så är det. Annars får du ett dyrt körkort oavsett ;)

Skicka hit papprena då så drar vi en chansning. Men jävlar om du mesar och gnäller över att det är jobbigt sen ;)

Nejdå ska inte klaga.
Men jag sitter inte på 30 40000 i kontanter så ett lån är nödvändigt vilket som ... tyvärr...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Nejdå ska inte klaga.
Men jag sitter inte på 30 40000 i kontanter så ett lån är nödvändigt vilket som ... tyvärr...
Oavsett, kom till fikan imorgon, så skriver vi i de där papprena, och skickar in dem, går det så går det, annars inte. Så har iallafall jag försökt. :)

vi får se, går det så får du lösa hoj senare då. Men skicka in alla papper först.

Både jag och pysch har ju erbjudit oss.:)

zingoo

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Väntar .....
Oavsett, kom till fikan imorgon, så skriver vi i de där papprena, och skickar in dem, går det så går det, annars inte. Så har iallafall jag försökt. :)

vi får se, går det så får du lösa hoj senare då. Men skicka in alla papper först.

Både jag och pysch har ju erbjudit oss.:)

Ja missförstå mig inte ... Jag är VÄÄÄLDIGT Tacksam över erbjudandena ;) Och som det ser ut ute så har jag tid att skicka efter papprena ;)
Jag har lite att stå i imorgon och på fredag bär det av till Halmstad för mässan men har ni fika varje vecka eller? ;)

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
KTM530
Jag håller med där.

Steg 1 är att ta kortet. :tummenupp
Sen kan man koncentrera sig på att skaffa den hoj man vill ha. När man inte har körkort kan man inte ens testa vilken hoj som passar en. Sporthoj, Street fighter, motard osv. När du har kortet sen kan du prova dig fram innan du sätter dig i skuld. Skönare om man provat ut innan och vet att det är värt pengarna.

Hade jag varit dig hade jag köpt en riktigt billig hoj som du endast trafikförsäkrar. Man skall ju faktiskt bara lära sig köra.
Typ som denna
http://www.blocket.se/vi/20318750.htm?ca=15_s
Då får den säkert för nån tusenlapp billigare och sen kostar den knappt nått att försäkra.
Dessutom kan du säkert kränga iväg den sen med max nån tusing i förlust. :tummenupp

Ja, jag vet. Man vill ha en cool hoj direkt.....
(Jag köpte en ny :skrämd som förövrigt inte alls var det jag trodde)

Jag tycker att det är ett bättre alternativ än att sätta sig i skuld innan och jobba över och inte ha råd att dricka bärs.... :D

Skriver mest detta för att du skall få chansen till att inte göra samma miss som jag gjorde. :näsblod

Jon as

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
Jag hade skitit i allt vad övningskörning på gatan heter... köpt en honda cb750 och 30st koner. letat upp en passande asfalterad plätt och tränat låg högfarts barnorna + bromsning tills jag spydde. sedan beställt 3st dubbel lektioner / vecka i 2-3veckor och hoppats på det bästa.

zingoo

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2008
Hoj
Väntar .....
Jag håller med där.

Steg 1 är att ta kortet. :tummenupp
Sen kan man koncentrera sig på att skaffa den hoj man vill ha. När man inte har körkort kan man inte ens testa vilken hoj som passar en. Sporthoj, Street fighter, motard osv. När du har kortet sen kan du prova dig fram innan du sätter dig i skuld. Skönare om man provat ut innan och vet att det är värt pengarna.

Hade jag varit dig hade jag köpt en riktigt billig hoj som du endast trafikförsäkrar. Man skall ju faktiskt bara lära sig köra.
Typ som denna
http://www.blocket.se/vi/20318750.htm?ca=15_s
Då får den säkert för nån tusenlapp billigare och sen kostar den knappt nått att försäkra.
Dessutom kan du säkert kränga iväg den sen med max nån tusing i förlust. :tummenupp

Ja, jag vet. Man vill ha en cool hoj direkt.....
(Jag köpte en ny :skrämd som förövrigt inte alls var det jag trodde)

Jag tycker att det är ett bättre alternativ än att sätta sig i skuld innan och jobba över och inte ha råd att dricka bärs.... :D

Skriver mest detta för att du skall få chansen till att inte göra samma miss som jag gjorde. :näsblod

Jon as

Det var ju faktiskt inte en dum idé ... man tackar för hjälpen .. man blir gärna blind och ser bara det som komma skall ..... ingen vägen dit ... haha

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0