Handledare tillstånd inte mottaget men godkänd!?

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Hej alla,
Min handledare blev godkännd den 10 okt. Men har ännu inte fått sitt bevis i brevlådan. Har varit i kontakt med länstyrelsen och dom har bett VV att skicka ett nytt, som inte det heller kommit fram?! Ja adressen är rätt!
Så, beviset borde väl finnas på någon datafil någonstans om det är så att vi väljer att köra i alla fall? Eller är det bara dumt, det står ju faktiskt att beviset ska medtagas vid övningskörning.

Mvh

Fisken

ogge5

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Kawasaki zx6r -98
de ska registreringsbevis å försäkringspapper å allt sånt me.. men inte bär ja omkring på de.. sålänge ni kan styrka er identitet så ska de inte vara några problem....

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Jag har ju länstyrelsens mail i telefonen med bekräftelse att vederbörande är godkänd! Och att dom skickat en kopia igen... det borde väl räcka ifall att?!
Någon polis här inne?

f

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Det ska till en riktigt nitisk polis för att jävlas med er.
Jag hade själv kört, men ta bara med legitimation så borde det inte vara några problem. Kan ju inte garantera förstås, men kör och lycka till.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Jag hade också problem med det där på den tiden man skulle övningsköra, Bodde hemma på den tiden och en snäll granne skulle övningsköra med mig, vi skickade in papper i maj månad och när september var kommen hade vi fortf inte hört nått, ringde dem nån gång där emellan och dom sa bara att de skulle ta lite tid. När ytterligare nån månade hade gått så sket jag i det och övningskörde iaf, Jävla byråkrati,papper och lagar kommer ta kol på de här landet. Ibland önskar man sig tillbaka till grottmänniska tiden.

Så hade jag vart du hade jag struntat i papper och kört iaf.

Donner

Spriten räddade mej från idrotten
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
VFR 800 Movistar + CBF1000
Jag väntade oxå länge och ringde till sist till länsstyrelsen och fick dom att faxa tillståndet.

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
Skickade själv in ansökan om körkortstillstånd för mer än en månad sen, å de va nog bra gjort då planen är att börja köra i vår. Lär väl ta så lång tid för värdelösa länsstyrelsen att få fingrarna ur...

hnric

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
S1000RR -11
Skickade själv in ansökan om körkortstillstånd för mer än en månad sen, å de va nog bra gjort då planen är att börja köra i vår. Lär väl ta så lång tid för värdelösa länsstyrelsen att få fingrarna ur...

Dom gör inte ett skit för än dom har fått in pengar. Ring och hör med dom vad som händer. När jag ringde så sa dom att dom såg att min ansökan var gjord, men att dom inte hade fått någon betalning. Vet inte dom skickar ut en räkning på det förr eller senare, men hon sa till mig att betala in pengar på deras bankgiro med mitt personnr som meddelande för betalningen. Efter det så var det ~5 arbetsdagar i handläggningstid. Tog mig totalt ca 2,5 vecka att få hem beviset om körkortstillstånd efter att jag hade skickat in ansökan.

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Hoj
GSX-R 750 K2
Dom gör inte ett skit för än dom har fått in pengar. Ring och hör med dom vad som händer. När jag ringde så sa dom att dom såg att min ansökan var gjord, men att dom inte hade fått någon betalning. Vet inte dom skickar ut en räkning på det förr eller senare, men hon sa till mig att betala in pengar på deras bankgiro med mitt personnr som meddelande för betalningen. Efter det så var det ~5 arbetsdagar i handläggningstid. Tog mig totalt ca 2,5 vecka att få hem beviset om körkortstillstånd efter att jag hade skickat in ansökan.

Needu, jag gjorde min hemläxa och betalade samma dag ansökan las på lådan enligt konstens alla regler.
Men stockholms länsstyrelse är ju inte den snabbaste i landet heller direkt, så jag väntar ett tag till innan jag hör av mig. Är ju ingen brådska, då hojjen är av/undanställd för sässongen.

staten99

Inga åsikter längre
Gick med
4 Feb 2008
Hoj
två hjul
Goda nyheter !!!! kanske ?
snart kommer det att flyttas till en myndighet hos vägverket
där dom enligt uppgift kommer att ta emot ansökan på nätet
så det istort sett skall gå på en gång
men det är klart ???? det har vi inte sett ännu
samma myndighet som skall ha hand om ägarbyten
alla fordons och körkorts frågor
det sista som överger människan är hoppet !!!!!!!!!

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det ska till en riktigt nitisk polis för att jävlas med er.
Jag hade själv kört, men ta bara med legitimation så borde det inte vara några problem. Kan ju inte garantera förstås, men kör och lycka till.

som Hamrén eller Lundqvist..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...