Handpenning vid mcköp över nätet...

Åkte till Götet igår för att kolla knarren lite och för att eventuellt försöka få handpengen tillbaka. Det var inga problem att få pengarna tillbaka av firman och det är distansköplagen som gäller.

Nu till själva händelsen i Götet:
Jag var som sagt lite velig ang. denna knarren men efter jag provkört den så var det kört:D :yoparty . Bara att gå in och betala resten av pengarna och se lycklig ut!
Mina tvivel var som bortblåsta och nu är man en Triumphägare för första gången i mitt liv (aldrig haft en brittisk knarr innan).

Grattis till nya hojen !:tummenupp

Åkte till Götet igår för att kolla knarren lite och för att eventuellt försöka få handpengen tillbaka. Det var inga problem att få pengarna tillbaka av firman och det är distansköplagen som gäller.

Nu till själva händelsen i Götet:
Jag var som sagt lite velig ang. denna knarren men efter jag provkört den så var det kört:D :yoparty . Bara att gå in och betala resten av pengarna och se lycklig ut!
Mina tvivel var som bortblåsta och nu är man en Triumphägare för första gången i mitt liv (aldrig haft en brittisk knarr innan).

Skönt att det löste sig :tummenupp

Tycker fö att den här tråden speglar ett av problemen med SH: det är för mkt folk som tycker och gissar....ni som uppenbarligen inte hade koll men gissade i samma riktning som ni hoppas på: ta reda på fakta så slipper vi en massa jävla svammel :mattias :mattias :6surkart :6surkart

Last edited:
Det räcker naturligtvis inte att du ångrat dig!

Handpenningen betyder ju att du i princip köpt hojen! Ska du häva det köpet måste du visa att avsevärda fel eller avvikelse från beskrivningen finns.

Annars kan du glömma dina pengar! Handpenningen är ju för att säljaren ska slippa vimspellar!
Fel, fel, fel. Det spelar ingen roll om han så betalat hela hojen, enligt distansköpslagen har han rätt att häva köpet och få pengarna tillbaka, och han behöver inte ge någon motivering till sitt beslut alls.

De gnällputtar som tycker synd om handlarna som får stå ut med vimspellar kan ju fundera över hur mycket merförsäljning den här lagen ger dem för att fler vågar handla på distans.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick