Handskar som luktar pung....vad göra?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Tja, du lär väl veta hur din luktar. Känner du inte igen oset är det nog dags att se över ditt beteende...

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Du har missat i din persedelvård. Handskar, och ännu viktigare skinnskor, bör få en chans att andas ut mellan användningarna. Optimalt är ju att ha två par men det kanske är lite väl analt. Jag lägger alltid mina handskar "öppna" mellan användningarna.

Dom luktar och ser ut som nya trots att dom är snart tre år.

Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Packade ut de ur frysen i morse, har legat där över natten. Ganska snabbt kunde jag konstatera att det inte hjälpte något över huvudtaget.

Du har missat i din persedelvård. Handskar, och ännu viktigare skinnskor, bör få en chans att andas ut mellan användningarna. Jag lägger alltid mina handskar "öppna" mellan användningarna. Optimalt är ju att ha två par men det kanske är lite väl analt.

Dom luktar och ser ut som nya trots att dom är snart tre år.

Hmm, det är väl det. Bara denna säsongen har jag gjort 400mil med dessa handskarna på. Så när det väl har körts så har de inte fått mycket vila emellan. Att man dessutom vid visa tillfällen bara tryckte upp de i hjälmen efter körningen är väl inget plus.

De ligger på balkongen och luftas nu, se om det hjälper. Sista utvägen blir tvättmaskin, och skiter det sig så får det bli nya handskar.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...