Handskar

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Har en liten fråga om handskar. Jag ska köpa nya handskar nu i vår. Känns som en bra idé att köpa ett par handskar som e lite tjockare och säkrare än dom jag har.
Hittade ett par handskar på http://www.handelsboden.com/.
Nån som vet nåt om dessa? Om det är bra kvalité är eller om det bara är skit. Kan vara bra me lite råd så jag inte kastar bort pengar på nåt som inte är bra. Vet juh inte alls om Handelsboden har bra kvalité på sina varor.

"CARBON RACER
Handske, för dig som vill ha värsta designen och bästa skyddet. Nötskinnshandske med förstärkt handflata, samt Kevlar- och Carbonförstärkningar på fingrar, knogar och på yttersidan av handen. Tunnfodrad med perfekt passform. Handsken har krage med kardborrestängning och reglerbart band vid handleden. Färger: Helsvart eller svart/silver (passar perfekt till våra skinnställ). Storlekar 7-12.
VÅRT PRIS 699 KR"

// Lena

Bifogat

• 6004s.jpg
    6004s.jpg
    17.5 KB · Visningar: 165
  • 6006s.jpg
    6006s.jpg
    19.8 KB · Visningar: 199

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
$noop skrev:
Gissar på att dom duger alldeles utmärkt.

har själv carbon combi ungefär samma men utan carbon ända ut i finger spetsarna de e sköna, håller värmen bra under kallare perioder men kan bli knepiga att få på efter ett tankstopp en varm sommar dag pågrund av att tyget suger sig fast i handen du ska stoppa in. Dock inget som inte fixar sig :)

valde combi och inte racer för när jag prova liknade i butik tyckte jag de blev för stelt med carboförstärning ända ut. combi är bara förstärt t.o.m. första leden inneifrån.

har dock inte crash testat dem ännu och har inga planer på de :hihi

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
R6 + szr660
Mina "CARBON DE LUXE" från handelsboden slängde jag nu efter 1,5 säsong ungefär.

Kanonsköna...men dom tappade färgen ganska snabbt och kardborren lossnade några gånger, lätt att sy dit igen men ändå lite drygt.

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Jag rekomenderar ett par i kängruskinn. De är i tunnare skinnet och mycket mjukare och skönare.

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
Hayabusa 2008
Har ett par sådana som jag köpte i Spanien vid nyår och inte hunnit köra med dem på, men de kändes ok - har ett par Held i känguru skinn också som en på påpekade är ännu bättre och skönare.//R

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Göran skrev:
Jag rekomenderar ett par i kängruskinn. De är i tunnare skinnet och mycket mjukare och skönare.

Jag kör juh inte själv. Åker bara bakpå. Så då borde dom där handskarna duga... Hoppas jag. :)

// Lena

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Jag e skitdålig på det där med storlekar. Såg att handskarna finns från storlek 7. Hur stort e det? Jag har väldigt små händer och smala fingrar. Tror jag har XS på mina nuvarande handskar... :va

// Lena

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
2fast4hjo skrev:
Letar efter små handskar..storlek 4, några förslag

Dessa passade bra men kollar gärna på fler alternativ. :)

Är inte det dom som är i tyg??? Säkert sköna att ha när det är varmt men jag skulle nog föredra ordentligt skinn för säkerhetens skull.

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
$noop skrev:
Är inte det som som är i tyg??? Säkert sköna att ha när det är varmt men jag skulle nog föredra ordentligt skinn för säkerhetens skull.

Jag har handskar i skinn men de är lite stora (storlek 5) så det allra bästa är om det finns hanskar i skinn i storlek 4 :) Dem på bilden satt grymt bra men de skyddar ju som sagt inte så bra.

Last edited:

Spyke 81

Burn rubber not your soul
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Ktm monster
Dessa kommer jag köpa snart, :banana
-Racinghandske i skinn med carbonskydd över knogar och fingrar.
Förstärkt med soft carbon inuti hand.
Titanförstärkt. :tummenupp

SMHPTECH-D.jpg

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Oavsett om man kör eller åker bakpå så gör man sig lika illa om man åker omkull :fakta
Handskarna bör skydda handleden så mycket som möjligt, ha ihopsatta lill och ringfingrar, bra skydd och i övrigt sitta bra! :) Jag fuskar lite med handskarna, men å andra sidan har jag skaffat nytt ställ, nya stövlar å ny hjälm :)

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Handskarna jag egentligen vill ha e alldeles för dyra för min minimala ekonomi. Dom går på 2.400:- på Lelles. Men det e fan dom snyggaste handskar jag sett. Och sköna var dom oxå... :tummenupp

// Lena

Bifogat

• 1_Vale_Replica_704_021947_m.jpg
    1_Vale_Replica_704_021947_m.jpg
    28 KB · Visningar: 165

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Lilla_Tingeling skrev:
Handskarna jag egentligen vill ha e alldeles för dyra för min minimala ekonomi. Dom går på 2.400:- på Lelles. Men det e fan dom snyggaste handskar jag sett. Och sköna var dom oxå... :tummenupp

// Lena

Jag har klämmt på dom där också, utan Rossi-stickern iofs, men grymt läckra är dom! :tummenupp Men som sagt, dom kostar som en uppsättning däck :(

hordac

Guest
Nån som har testat Clovers hanskar? Tänker mest på SRS för 699:- och RS-3 1199:-

Bifogat

• Clover SRSed.jpg
    Clover SRSed.jpg
    38.3 KB · Visningar: 88
  • Clover RS-3ed.jpg
    Clover RS-3ed.jpg
    42.2 KB · Visningar: 201

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hm......

Bifogat

• titan.jpg
    titan.jpg
    51.4 KB · Visningar: 335

hordac

Guest
Det där såg ju inte så bra ut kanske.
För tusenlappen +- 200:-, vilka handskar rekommenderar ni?

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
Lilla_Tingeling skrev:
Har en liten fråga om handskar. Jag ska köpa nya handskar nu i vår. Känns som en bra idé att köpa ett par handskar som e lite tjockare och säkrare än dom jag har.
Hittade ett par handskar på http://www.handelsboden.com/.
Nån som vet nåt om dessa? Om det är bra kvalité är eller om det bara är skit. Kan vara bra me lite råd så jag inte kastar bort pengar på nåt som inte är bra. Vet juh inte alls om Handelsboden har bra kvalité på sina varor.

"CARBON RACER
Handske, för dig som vill ha värsta designen och bästa skyddet. Nötskinnshandske med förstärkt handflata, samt Kevlar- och Carbonförstärkningar på fingrar, knogar och på yttersidan av handen. Tunnfodrad med perfekt passform. Handsken har krage med kardborrestängning och reglerbart band vid handleden. Färger: Helsvart eller svart/silver (passar perfekt till våra skinnställ). Storlekar 7-12.
VÅRT PRIS 699 KR"

// Lena

Jag skule inte rekomendera handelsboden! Köpte både de där handskarna och ett skinnställ där, och efter bara en säsong av inte allt för mycket/hårt körande så har sömmarna gått upp på flera ställen i stället, och på nåt ställe i handskarna... :huvet

Lilla_Tingeling

Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
zippo skrev:
Jag skule inte rekomendera handelsboden! Köpte både de där handskarna och ett skinnställ där, och efter bara en säsong av inte allt för mycket/hårt körande så har sömmarna gått upp på flera ställen i stället, och på nåt ställe i handskarna... :huvet

Okidoki... Då ska jag leta efter handskar nån annanstans. Får kolla på Lelles sen.

// Lena

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...