Handskar

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Köpte ett par Halvarsson DINO på MC-mässan tidigare i vinter. Grymmt sköna handskar för under tusenlappen. Rekommenderas :tummenupp

pic.php

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Lilla_Tingeling skrev:
Okidoki... Då ska jag leta efter handskar nån annanstans. Får kolla på Lelles sen.

// Lena

Ett tips är att inte köpa handskar via nätet utan att just åka till Lelles och prova. Min flickvän har också rätt små händer och har haft svårt att hitta ett par handskar som passar. De allra flesta modellerna tillverkas bara i herrstorlekar och är alldeles för stora. Tänk på att handskarna blir större när de tänjts ut efter en tids användande. Till slut hittade vi ett par Halvarssons Zoom för 549:- som satt riktigt bra.

Det är för mig ett mysterium att inte fler tillverkare har lanserat produkter för tjejer. Även om de flesta som kör mc är killar har de ofta flickvänner som ska åka med och som behöver utrustning. Det är ju helt hopplöst att hitta kläder, skor m.m. som sitter bra på en tjej.

97_ZOOM00~1.jpg

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Hoj
Gixxer
Mr Mac skrev:
Ett tips är att inte köpa handskar via nätet utan att just åka till Lelles och prova. Min flickvän har också rätt små händer och har haft svårt att hitta ett par handskar som passar. De allra flesta modellerna tillverkas bara i herrstorlekar och är alldeles för stora. Tänk på att handskarna blir större när de tänjts ut efter en tids användande. Till slut hittade vi ett par Halvarssons Zoom för 549:- som satt riktigt bra.

Det är för mig ett mysterium att inte fler tillverkare har lanserat produkter för tjejer. Även om de flesta som kör mc är killar har de ofta flickvänner som ska åka med och som behöver utrustning. Det är ju helt hopplöst att hitta kläder, skor m.m. som sitter bra på en tjej.

97_ZOOM00~1.jpg

Jag skulle aldrig beställa ett par handskar på nätet. Måste prova så man vet att dom passar.
Det e inte så lätt att hitta handskar som sitter bra när man har små händer. :va
Så det får bli ett besök på Lelles sen. Där jag vet att det är bra service.

// Lena

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Säljer handskar då jag och en kompis köpte ett restparti. Helt ok kvalité och dom känns sköna att ha på sig. Både jag och han kör omkring i ett par sådana. 500:- är dessutom ett helt ok pris. Det är förstärkt skydd över knogar och på fingrarna. Storlekarna S, M och L
Anledningen till det billiga priset är att vissa har logo och vissa har inte. En liten miss i produktion där. men handksrana i sig är det inget fel på!

blocket.jpg

Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Lilla_Tingeling skrev:
"CARBON RACER
Handske, för dig som vill ha värsta designen och bästa skyddet. Nötskinnshandske med förstärkt handflata, samt Kevlar- och Carbonförstärkningar på fingrar, knogar och på yttersidan av handen. Tunnfodrad med perfekt passform. Handsken har krage med kardborrestängning och reglerbart band vid handleden. Färger: Helsvart eller svart/silver (passar perfekt till våra skinnställ). Storlekar 7-12.
VÅRT PRIS 699 KR"

// Lena

Jag har haft ett par sånna där och dom var inget vidare om jag ska vara ärlig. Satt iofs skönt men det är kängruskinn man vill ha. Dom klarade vurptestet ganska dåligt även om jag fick ha kvar fingrar osv.
Nu har jag ett par Held Galaxy som är helt underbara. Känns mycket säkrare och är fortfarande hela efter ett par vurpor. En annan prisklass dock men det är ju bara pengar. Stiggy har använt ett par såna så det är väl ett skapligt betyg.
stor-2935.jpg

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
fezt skrev:
Vad är det där för handske ? :va det är ju inte clover iaf....
RST, kommande, kanske,,
hm..

attachment.php

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
R1 racer skrev:
Skumt,dessa gör det på.Är oxå med i tråden nån sida bak.
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=127162
Den bilden du visar är en Cloverhandske, det jag undrade var bilden som R2 la upp, det är inte Clover, utan RST.
De ser ganska lika ut, men det är inte samma handske.

Jag kanske svamlar om ingenting här, men jag förstår inte riktigt vad ni menar ? R2 skriver hmm.. ?
Någon skrev, "det var ju inte bra"
Och jag är antagligen trögfattad, för ja förstår inte vad alla försöker säga... :tummenupp

westerbrand

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2004
Hoj
minimoto + 143cc fiddy + yamaha yz125 + suzuki rm125+ honda vfr 750
Vapor skrev:
Säljer handskar då jag och en kompis köpte ett restparti. Helt ok kvalité och dom känns sköna att ha på sig. Både jag och han kör omkring i ett par sådana. 500:- är dessutom ett helt ok pris. Det är förstärkt skydd över knogar och på fingrarna. Storlekarna S, M och L
Anledningen till det billiga priset är att vissa har logo och vissa har inte. En liten miss i produktion där. men handksrana i sig är det inget fel på!

blocket.jpg

dessa va ju redigt snygga hur många har ni för jag vill ha :huvet

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras