Bus-Bo
Gudomlig sporthojare
Var hittar man det?
Det ser riktgigt ball ut med blinkers i handtagsskydden.
Edit: stavfel =)
Jag har Zeta's diodhandtagsskydd på min hoj, kräver att man monterar motstånd för att det ska blinka normalt, funkar bra och ser schysst ut. Kass bild dock =P Finns att beställa hos dom flesta mc-tillbehörs butiker.
http://smg.photobucket.com/albums/v4...t=PICT0866.jpg
Glöm inte motstndet bara, annar blinkar de rätt olustigt, eller lyser permanent.
Vad ska det vara för motstånd? Kommer du ihåg de?
Måste få ställa en dum fråga:
Har jag ett 22.2 mm styre eller ett 28.6 mm styre på min 625?
/D
fatbar! (28.6)
Handtagsskydden är relativt dyra, fem sex hundra för plasten och fem sex hundra för ramen de sitter i om jag inte missminner mej. Så det är nog inget jag rekomenderar den Enduroburna hojen i skogen. Tråkigt att slakta dyra handtagsskydd mot träd och kvistar.
Handtagsskydden är relativt dyra, fem sex hundra för plasten och fem sex hundra för ramen de sitter i om jag inte missminner mej. Så det är nog inget jag rekomenderar den Enduroburna hojen i skogen. Tråkigt att slakta dyra handtagsskydd mot träd och kvistar.
På vilketvis är det bättre att köra av broms-/kopplingsgrepp eller i värsta fall krossa fingrarna?
Köper man handtagsskydd med hög kvalité så håller dom bra oxå. Som regel böjer dom sig upp- eller neråt efter första smällen om den är tillräckligt kraftig.
Det enda argument mot handtagskydd av denna typ är att man kan krångla in armen i dom som kan leda till ett otäckt benbrott. Men jag har aldrig hört någon som lyckats med det så man kan väl anse det som en relativt liten risk.
Jag hade tänkt att dra skydden på 625:an. Den kör jag endast på gata.
Och för det priset så är det värt. Jag har planerat på att köpa miniblinkers fram och bara ett par kostar runt tusingen. Inte för att jag tycker att handskydd är snygga men med blinkers integrerat så tycker jag att det är klart värt!
Lugna ner dej lite nu! Jag menade att det är onödigt att köra sönder SÅ PASS DYRA handtagsskydd för tolv, trettonhundra spänn, som dessutom har integrerad blinkers i sej. Är man så korkad så att man åker utan handtagsskydd så får man skylla sej själv.
Tyvärr gillar ju inte Polisen denna typ av blinkers och man får med största sannolikhet en obesiktning om man blir invinkad av dom.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|