Handtag

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Jag tänkte sätta på nya handtag idag. Är det någon som har ngt. tips? Är det bara o fetta styret o vrida. Jag testade lite igår och det var svårt som fan. Kanske får testa med silikon eller ngt. idag. :hej

Handtagen blev slitna när jag stod där o vred o bände....men jag kommer inte på ngt. annat sätt att göra det på. :rodnar

chox

Jazztobak
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MT-01
Fetta in styret verkar inget vidare, då kommer ju handtagen snurra runt i all framtid. Testa med vanlig sprayfärg, då glider de på hyffsat lätt o de sitter fast efter några timmar.

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Tryckluft funkar bra .... om man har ett liiitet munstycke på, pilla in de under kanten på handtaget o blås samtidigt som det krängs på... så gör vi när de ska bytas på bårarna.. funkar kalas :fakta

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Ja fast det absolut bästa är ju att linda hockeytejp på styret, fylla bensin i handtaget, skvalpa runt lite, hälla ur bensinen och trycka dit handtaget.
Då vulkas det fast och lossnar aldrig.

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
ok, tack för alla tipsen....jag funderade på om det fanns ngt. fett som torkade och försvann. Men det finns väl inte det. Jag testade med 5-56 men det funkade la lite si sådär. Det var det ändå jag hade hemma :rolleyes: Såpa kanske fungerar också? Men jag tror jag testar något av era förslag :tummenupp Tack!

Förresten hojen gick igenom besiktningen idag utan problem....man e alltid lite nervös. Men det var inga problem.... :bow

Poffer

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Jag tror jag kör med ngn. slags sprit.....bensin löser väl upp gummi? Aja, jag tror sprit bli det bästa Thx! :tummenupp

Shorty

tåskrap någon??
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VFR750 - 86
när jag bytte på crossen för ett tag sedan, kokade ja´upp vatten o la handtagen däri en stund. sen var det bara att smäcka dit... :squid

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...