Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
I #28 och #29 talas om att Goretex släpper igenom vattendroppar. Vilket är helt enligt Goretex egna specifikationer, Goretex tål ett tryck på ca 10 meter vattenpelare. Inte 15 meter eller 20 meter vattenpelare för då tränger vatten igenom.
Passar Goretex i handskar till dig ? Eller är du för stark ?
Lätt att testa.
Prova att balansera ett fullt 1-liters mjölkpaket på en fingertopp. OK att stötta det så det inte faller av.
Klarar du det så kan du klämma åt hårdare med fingrarna än vad Goretex står emot och vatten på styret kan du pressa i i handsken. Det blir blött.
Exempel:
Vi var två som omkring 1985 köpte nya överdragshandskar att ha utanpå vantarna.
Han, med mer pengar köpte Goretexöverdragshandskar, jag, snålare, köpte överdragshandskar av polyuretanbelagd nylon.
Efter en dags isklättring var mina vantar torra.
Vantarna inne i Goretexöverdragshandskarna var så blöta så vattnet rann av dom på kvällen.
När vantarna drogs ur Goretexöverdragshandskarna.
Passar Goretex i handskar till dig ? Eller är du för stark ?
Lätt att testa.
Prova att balansera ett fullt 1-liters mjölkpaket på en fingertopp. OK att stötta det så det inte faller av.
Klarar du det så kan du klämma åt hårdare med fingrarna än vad Goretex står emot och vatten på styret kan du pressa i i handsken. Det blir blött.
Exempel:
Vi var två som omkring 1985 köpte nya överdragshandskar att ha utanpå vantarna.
Han, med mer pengar köpte Goretexöverdragshandskar, jag, snålare, köpte överdragshandskar av polyuretanbelagd nylon.
Efter en dags isklättring var mina vantar torra.
Vantarna inne i Goretexöverdragshandskarna var så blöta så vattnet rann av dom på kvällen.
När vantarna drogs ur Goretexöverdragshandskarna.