Har bestämt mig för en xr650...

Bender

(¯`·.,¸¸,.·´¯`·
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda Spacy 125
Har bestämt mig för att köpa en xr650r för att sladda på grusvägar och bråka lite i skogen och på traktorstigar och annat... Ingen motard mao men jag postar här ändå... Tänkte fråga runt lite efter som många xr-ägare hänger här... Hur mycket är skäligt att betala för t.ex en lv-reggad 01:a i skapligt bruksskick (alltså kanske med lite repad plast och så men funktionellt ok)? Något särsklit man bör kolla upp/tänka på/akta sig för? :va

Feedback uppskattas!

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
jag gav 50k för min 00:a hösten 01..

Så runt en 50-55k för en -01:a tror jag kan va rätt skapligt om den är svensksåld

hymac

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
ktm 625 sxc och yamaha xt 500
jag har samma erfarenhet av desertdealer ringde flera gånger och till och med sa ring mig så köper jag hoj av er men de ringde aldrig, jävligt konstigt

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
hymac skrev:
jag har samma erfarenhet av desertdealer ringde flera gånger och till och med sa ring mig så köper jag hoj av er men de ringde aldrig, jävligt konstigt

Lät konstigt att de hade 2002:eek:r kvar!! Var de kanske beggade?!

Priset på en -01 Hmm... max 55000:- men då ska den vara i nyskick.

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Fixx skrev:
Så runt en 50-55k för en -01:a tror jag kan va rätt skapligt om den är svensksåld

Och vad i helvete spelar det f;r roll?
Aldrig fattat att alla ska vara så skakis över allt som kommer från andra sidan gränsen...
Köper de en nästan ny merca så kan jag förstå det lite mer men inte mycket.

Här nere går hojarna lugnare i stort, servas ALLTID på firma. Inte en djävle mekar själv med reggade hojar utan kommer in för batteribyten med GS850 från 1980, kommer in för att fylla luft i däcken osv. I Sverige är det skitdyrt att serva på firma och därför mekas det mer hemma så enligt denna logik så tycker jag att det borde vara säkrare att handla från Tyskland/Belgien eller what ever än från sverige...
Inget djävla strul med mätare od heller, absolut inte om man jämför med Sverige iaf där alla blir totalt galna om de ser en hoj med över 5000 mil på mätaren...

Typisk Svensk grej det där. Huha, nä den kommer från det där konstiga utlandet. Den är bara värd hälften. Aldrig hört en Belgare dra sig för att handla från Holland, Frankrike, Tyskland. Ämnet skulle aldrig komma upp ens.
Köper du ett fordon så kolla upp att det är i bra skick. Punkt. Hysterin om att det ska vara svensk sålt är det bara den inhemska handlar-maffian som tjänar på då de kan skapa sin egen prissättning om de bara lyckas (vilket de har) göra folk tillräckligt rädda för att handla utomlands...

Jag sålde för övrigt en polares GSXR 1000 till en kille här på sporthoj för 6500 Euro. Inte en repa och 864 mil. 2002´a. Aldrig lagd, Hyperpro gaffel, bakdämp, styrdämp. Helsystem. Powercomander. Med Garanti!
Servad och utrustad på firman där jag jobbar.
Köp den "Svensk-såld" på en firma så kan man ju gotta sig åt att den rullat på svenska vägar hur mycket man vill. Inte fan är det värt 30000 iaf...

Daniel
www.supermotard-racing.com
(Har en drös med liknande erbjudanden på andra hojar för övrigt)

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
XR650 Superjävelmotard
Runt 50 låter väl ok. Sedan är det ju skoj att få med mer leksakstillbehör som förgasare, effektsystem, stötdämp, motardhjul, 320-skiva blablahblah och då kanske man kan tänka sig att lägga en-två-tre kronor till

:banana

måtad

MÅTAD
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
KTM 520 KTM 660smc
Xo skrev:
Runt 50 låter väl ok. Sedan är det ju skoj att få med mer leksakstillbehör som förgasare, effektsystem, stötdämp, motardhjul, 320-skiva blablahblah och då kanske man kan tänka sig att lägga en-två-tre kronor till

:banana
Jag sålde min 00 för 60K med TM40 Talon/exel motardhul hösten 02 (det var billigt då!).
Är det någon som vet var xr650 med reg:nr RND 066 finns nu???
Jag har garantiboken här till den.
NI kan skicka ett pm om ni vet.

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
måtad skrev:
Jag sålde min 00 för 60K med TM40 Talon/exel motardhul hösten 02 (det var billigt då!).

gör så här

"Gör så här:

Skicka registreringsnumret till nummer 71456 via sms.
Exempelvis ”mlb318”.

Svar i retur från Vägverket.
Ett svar (sms) kan se ut så här:

MLB318, PB,
VOLVO V70 2.4,
VIT, KARL
KARLSSON,
LEASING,
BILÄGARGATAN
2, 70181 ÖREBRO

Tjänsten är kostnadsfri. Trafikkostnaden för att skicka ett sms är den vanliga avgiften som din operatör debiterar, cirka 1:50 kr per SMS"

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Jag har absolut inget emot import.
Men import cyklarna brukar vara billigare än svensk sålda. det var de jag menade.

Jag har själv 2 importbilar och 2 cyklar.

Clason

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
525 zx9 zx10
Jag har en kompis som har en 650-00 med HRC kit till salu och motard hjul vid intresse kan du ringa han 0709622668 0520655559 han e hemma from tors kv och helgen norgearbetare han heter David.

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
XR650 Superjävelmotard
måtad skrev:

Ja den som köpte gjorde ju en bra affär :tummenupp

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Clason skrev:
Jag har en kompis som har en 650-00 med HRC kit till salu och motard hjul vid intresse kan du ringa han 0709622668 0520655559 han e hemma from tors kv och helgen norgearbetare han heter David.

Har susa kvar sin?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Fast David och Susa e ju två olika personer. Vad ska David köra på i år då?

- Johan

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...