Fixx skrev:
Så runt en 50-55k för en -01:a tror jag kan va rätt skapligt om den är svensksåld
Och vad i helvete spelar det f;r roll?
Aldrig fattat att alla ska vara så skakis över allt som kommer från andra sidan gränsen...
Köper de en nästan ny merca så kan jag förstå det lite mer men inte mycket.
Här nere går hojarna lugnare i stort, servas ALLTID på firma. Inte en djävle mekar själv med reggade hojar utan kommer in för batteribyten med GS850 från 1980, kommer in för att fylla luft i däcken osv. I Sverige är det skitdyrt att serva på firma och därför mekas det mer hemma så enligt denna logik så tycker jag att det borde vara säkrare att handla från Tyskland/Belgien eller what ever än från sverige...
Inget djävla strul med mätare od heller, absolut inte om man jämför med Sverige iaf där alla blir totalt galna om de ser en hoj med över 5000 mil på mätaren...
Typisk Svensk grej det där. Huha, nä den kommer från det där konstiga utlandet. Den är bara värd hälften. Aldrig hört en Belgare dra sig för att handla från Holland, Frankrike, Tyskland. Ämnet skulle aldrig komma upp ens.
Köper du ett fordon så kolla upp att det är i bra skick. Punkt. Hysterin om att det ska vara svensk sålt är det bara den inhemska handlar-maffian som tjänar på då de kan skapa sin egen prissättning om de bara lyckas (vilket de har) göra folk tillräckligt rädda för att handla utomlands...
Jag sålde för övrigt en polares GSXR 1000 till en kille här på sporthoj för 6500 Euro. Inte en repa och 864 mil. 2002´a. Aldrig lagd, Hyperpro gaffel, bakdämp, styrdämp. Helsystem. Powercomander. Med Garanti!
Servad och utrustad på firman där jag jobbar.
Köp den "Svensk-såld" på en firma så kan man ju gotta sig åt att den rullat på svenska vägar hur mycket man vill. Inte fan är det värt 30000 iaf...
Daniel
www.supermotard-racing.com
(Har en drös med liknande erbjudanden på andra hojar för övrigt)