Jaa det är klart, när jag var i Arizona förra året (o välte kor bl a) så såg jag en inrättning för olydiga människor. Tänk de hade 2! stängsel runtom anläggningen. Innanför dessa en hög mur och tydl. så var det så att om man "råkat" komma utanför muren och även passerat det första stängslet så var det betraktat som rymningsförsök= vakterna i tornet skjuter direkt för att hindra flykten.. utan varning! Pheff.. tuffa tag! Det torde avskräcka från att dra eller? Å andra sidan eftersom intagna också är människor med känslor( hur det nu kan vara möjligt att ex.vis en yxmördare har känslor av värde) så kan man ju inte inrätta sådana vidriga anläggningar i detta land. För då kommer ju buset tycka att finkan e så hemsk att om man är torsk på ett brott så kan man ju lika gärna offra allt för att "gå fri" = vilda skottlossningar o biljakter mm i samband med vilket större brott som helst= sämre samhälle än vad vi har idag.... kan man tycka.
Jag är för mkt hårdare tag, ex vis återfallsbrottsling o mkt grova brott = livstid bokstavligen.
Tack, första seriösa svart man fick.... tycker oxå att man borde ha hårdare tag.... man sitter ju på kåken för att man gjort något dumt och SKA vara instängd, och inte nåt j_lva big Brother hus!!!
Tycker oxå att återfallsbrottslingar ska ha hårdare straff.... "har man gett sig in i leken får man leken tåla", och då menar jag inte att man ska få ha tillgång till datorer, mobiler, internet, mm.... utan då ska man sitta i en cell på "bröd och vatten"....
var på Alcatraz för ett par år sedan.... där var det några fångar som försökt att rymma, och dom blev skjutna..... sedan vet man ju inte vilket liv som var bäst, livstid fängelse, eller döden....men i alla fall: Fångarnas celler var ca 1,5x 2,5 meter.... det tycker jag är "mer" rätt än att sitta inne, och man har ett "stort" rum med tv och allt....