Har du blivit lurad av folk på blocket.se?

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Jag kan väl börja hehe, jag blev blåst av en Tjej när jag skulle köpa en iphone, ringde henne ett par gånger och vi pratade om pris och liknande, hon lät trevlig och seriös, så vi kommer överräns om att jag ska skicka pengar i förskott ca 2000-3000kr, efter att jag skickat pengarna så slutade hon helt enkelt svara på sin telefon.
Jag blev väldigt chockad att det var en tjej som blåste mig!
Jag menar om det hade varit en pundare eller något åt det hållet, så hade jag nog inte skickat, MEN en Tjej? WHY?

En gång så skulle jag inhandla en annan telefon, fick köra ca 9 mil, när jag var framme så svarade inte denna individ heller! (förlorade endast bensinpengar)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hmm...
Varför kan inte en tjej vara pundare? Där är det väl ändå ganska lika mellan könen?

Och varför kan inte tjejer blåsa folk? De gör det ju lite sådär till mans (kvinns?) på puben varje helg?

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
leta upp var hon bor och krav tillbaks pengarna...numret hon anvande maste vara kopplat till en individ eller telefon polisen kan kolla...smash her

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
leta upp var hon bor och krav tillbaks pengarna...numret hon anvande maste vara kopplat till en individ eller telefon polisen kan kolla...smash her

Finns ju dock oregistrerade kontantkort, de är lite svårare att spåra.
Sedan finns ju stulna kontantkort, som faktiskt är registrerade på någon annan.

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Haha nej hon bor typ i stockholm, polisen har varit i kontakt med mig, och då fråga jag om hon blåst mer än mig, och då fick jag ett JA.
Polisen tog i kontakt med mig efter ca 1.5 år, snabbt jobbat.
Hon lät väldigt snäll men har lärt mig en läxa, lita inte på någon!

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Tips från coachen.

Undvik internethandeln med förskottsbetalning.
Gå in på lämplig butik och köp telefonen där istället !

Lycka till !

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Btw köpte en hoj igår men visste inte att jag var tvungen att försäkra den samma dag som jag köpt den och nu så fick jag böter på runt 300. Icke roligt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag kan väl börja hehe, jag blev blåst
Ja då har du förhoppningsvis lärt dig något, dvs betala aldrig någonsin något i förskott. Erfarenheten är den bästa läraren. Och bra lärare kostar.
(Jag har blivit och kommer säkert bli blåst av tjejer igen :näsblod)

robert77

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
KTM 990 Adventure R
Jag har fått många förfråganingar angående en MC annons, från England
de SMSar från ett program så man kan inte svara tillbaka utan måste maila, i mail konverationen låter de jätte intresserad och vill beställa transport så skickar de pengar det är många som har gått på niten, de blir av med varan och får inga pengar, btw de använder google translate så översättningen suger.

men vänta nu va hände med, Hej jag vill provköra först, skriva på papper, ta mot pengar i handen eller göra överföringen gemensamt

ang engelsmännen så är det en liga, vet inte hur man ska komma åt dem :va

och köpa mobiler på blocket, gör det med postförskott så kommer pengarna in när de hämtar ut varan om ni verkligen måste skicka den.
Enklast att möta i det där nya o farliga forumen tror det kallas för IRL :tungan

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Jag har fått många förfråganingar angående en MC annons, från England
de SMSar från ett program så man kan inte svara tillbaka utan måste maila, i mail konverationen låter de jätte intresserad och vill beställa transport så skickar de pengar det är många som har gått på niten, de blir av med varan och får inga pengar, btw de använder google translate så översättningen suger.

men vänta nu va hände med, Hej jag vill provköra först, skriva på papper, ta mot pengar i handen eller göra överföringen gemensamt

ang engelsmännen så är det en liga, vet inte hur man ska komma åt dem :va

och köpa mobiler på blocket, gör det med postförskott så kommer pengarna in när de hämtar ut varan om ni verkligen måste skicka den.
Enklast att möta i det där nya o farliga forumen tror det kallas för IRL :tungan

HAHA ska testa IRL nästa gång, men blev förvånad att en tjej blåste mig men det var nästan värt det, man har ju lärt sig en läxa.

Yzzyx

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2010
Hoj
En packe GSXer
Btw köpte en hoj igår men visste inte att jag var tvungen att försäkra den samma dag som jag köpt den och nu så fick jag böter på runt 300. Icke roligt.

Ännu roligare om du kryssar i att du vill ställa av den. Då kostar det två tusen kronor.

vikis

Ny medlem
Gick med
17 May 2011
Hoj
03, suzuki, bandit 1200
har ev blivit blåst på hela 199:-, vem fan orkar blåsa folk på småsummor??

För det är relativt säkert att göra det. Få som orkar anmäla och de som anmäler får ingen hjälp av polisen för att det är så små summor som det rör sig om!

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag tycker bussgods funkade jätte bra.

Jag gav kontant i utlämnings"båset" och de satte in pengarna på säljarens konto.

Och då kunde jag kolla varan jag köpte innan jag gav en krona.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag tycker bussgods funkade jätte bra.

Jag gav kontant i utlämnings"båset" och de satte in pengarna på säljarens konto.

Och då kunde jag kolla varan jag köpte innan jag gav en krona.

Då hade du tur, vanligtvis så får du inte ut paketet utan att ha betalat och kan således inte kolla varan.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
h051n skrev:
En gång så skulle jag inhandla en annan telefon, fick köra ca 9 mil, när jag var framme så svarade inte denna individ heller! (förlorade endast bensinpengar)

Det där är mycket vanligt när personerna redan sålt saken du är intresserad av, istället för att stå för det dom gjort eller ringa upp dig så stänger dom av telefonen och låtsas som ingeting. Trist när folk gör detta, speciellt om man åker långt.

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
För det är relativt säkert att göra det. Få som orkar anmäla och de som anmäler får ingen hjälp av polisen för att det är så små summor som det rör sig om!

då får det bli en hojresa upp till västervik för att tala om för andreas att man inte ska lura folk.. även om dom är godtrogna:tummenupp

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Du får se det som läropengar!
Har själv blivit blåst utav väldigt trevliga personer, jag är för godtrogen/blåögd...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring