Har du en e-post? För ingen som annonserar på blocket har det...

Har du e-postadress?

• Antal röstningar
    0

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
på tal om att de e ljug om "lånad mail" mm så när jag köpte min gsx så va de faktiskt sant... säljaren var en äldre herre och som vanligt stog de lånad mail.. men då jag hade flera objekt ja var intresserad av så la jag iväg en mail endå till de som var berörda.. och just denna var de sonen som svarade på som inte bodde hemma men som hade fin koll på hojen och svarade på frågorna och sa att de bara var att ringa far hans om jag fortfarande var intresserad vilkat jag gjorde dock kanske detta var ett undantag men när de e folk 40+ som säljer saker så kanske de inte finns nån email att tillgå... far min lånar min email då han säljer saker på blocket tex för han har ingen egen och kan inget om sånt...

har ju min hoj ute på blocket nu och har faktiskt inte fått ett enda idiot svar.. en som frågade typ samma sak som jag skrivit i annonsen om ifall den va besiktad och hur långt den gott mm men jag svarade endå trotts att de stog i annonsen och ett svar ifrån en i närheten som ville ha lite mer kort och ville komma och kolla på den i veckan...

nä så jag tycker de e jätte fint me första kontakt via email.. men de kan bero på mitt jobb att jag har inte tid att svara i privat telefon på dagarna.. pga en massa möten och sånt.. så då e de lättare att första kontakten e email och om de e nån som vill ha nummret så vet man att de e viktigt om de ringer.. iställe för att svara på en massa dumma frågor via telefon då man inte har tid eller inte svara alls då de ringer

IronMike

Guest
MiZou skrev:
2110491 Precis som ämnet antyder så tänkte jag få lite grepp om verkligheten, för alla som jag känner (i princip) har MINST 1 stycke e-post.

Men när jag kollar på mc-annonser på blocket exempelvis så står det hur ofta som helst "RING, har ingen e-post". Skämtar dessa människor eller har de inte lyckats hitta ens en gratis e-post, jag tycker själv att det kan vara behändigt att besvara vissa frågor via e-post, man kan ju enkelt fixa en ny enbart för själva försäljningen...
Jag mailade på en annons å fick svaret:

"Hej,
Hojen finns kvar.
Ring mig för mer info.
070-xxxxxxx
Kan ej svara på mejl.

Mxxxxxx"

Vadå inte kan svara på mail? Han svara ju nyss..... :3freak

Ridå.

Jag har inte tid eller möjlighet att alltid ringa å prata, då jag ibland iom jobbet väntar på samtal å annat, jobbar oregelbundna tider etc. Hur intr är man att sälja sin båge om man inte kan svara på några enkla frågor om historik t ex...

:4skrika :7peta

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag har slutat sätta ut telefonnummer när jag sätter ut en annons. Anledningarna till det är bland annat:
* Det är en jävla massa tomtar som ringer hela tiden.
* Jag är ett nattdjur och gillar därför inte att bli väckt av någon som tycker det är ok att ringa 0900 en onsdagmorgon.
* Jag har blivit restriktiv med att lämna ut mitt telefonnummer.

Jag lägger hellre en minut på att läsa tio mail som sedan visar sig vara ointressanta än att i fem minuter lyssna på någon som berättar sitt livs historia för att sedan erbjuda använd tandtråd och lite fickludd för det man har annonserat ut.

Freco

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
Kawasaki ZX-12R -01
Något som jag stör mig på som faan är dom som inte kan ta bort annonserna fast sakerna är sålda. Hur svårt kan det vara?

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS