Har du en personlig försäkring som täcker tävlingsverksamhet med höghastighetsfordon?

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

Har du en personlig försäkring som täcker tävlingsverksamhet med höghastighetsfordon?

• Antal röstningar
    0
anja skrev:
Har olycksfallsförsäkring i SalusAnsvar genom Vårdförbundet. 250 fjuttiga kronor om året om jag minns rätt.
Just sådana förmåner gör det lockande att gå med i Vårdförbundet bara för att få teckna den gruppolycksfallsförsäkringen. Förra året övervägde jag att gå med i SIF bara för att få teckna deras gruppolycksfallsförsäkring i Förenade Liv som gäller vid RR. Undrar vad Vårdförbundet tänker när jag ringer och vill bli medlem och de frågar vilken arbetsgivare jag har och jag svarar: "Handelsbanken!". :)

Jag har en gruppolycksfallsförsäkring hos folksam (via HTF). Enligt handläggaren på folksam gäller den utan några undantag för t.ex farliga sporter och liknande.

Han sa även att om jag skulle teckna samma försäkring som enskild privatperson finns det ett undantag inskrivet i avtalet som inte tillåter farliga sporter m.m, den var dessutom markant dyrare än den via facket. Som jag fattade det skulle den gå att komplettera så att rr är ok men då kostar det betydligt mycket mer än de 32 kr/månad som jag betalar nu...

Webspy skrev:
Japp - Har min hos IF med enda begränsning är att jag inte får ha för stora sponsorintäkter..... som om det sulle vara ett problem....

Vanliga "olycksfall försäkringen" täcker inte alls, lade nyss på luren. Max 40 pix i spons sen letade damen vidare och hittade "gäller ej tävling med motorfordon" typ

björn

björn.e skrev:
Vanliga "olycksfall försäkringen" täcker inte alls, lade nyss på luren. Max 40 pix i spons sen letade damen vidare och hittade "gäller ej tävling med motorfordon" typ

björn

Hon som jag teknade min försäkring med sa att den skulle gälla.

Att dom aldrig kan vara konsekventa.

Ska rina och skälla ut dom imorrn!

/A

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...