Old Badger
SportHojsentusiast
Fritt översatt av...
"If you don't have anything nice to say, then say nothing."
Läste detta på BBC Nordirland. Såg när det hände men för mig handlade det inte om skuldbeläggande men så var det inte för många tydligen.
"It takes energy out of you to make nasty comments and you can feel so much better about yourself if you can be nice."
Vi har några här på SportHoj som inte kan låta bli att posta negativt, men som han säger, det gör inte ont när det kommer från dumhuvuden.
Men när det kommer från de man känner som vänner, då kan det göra ont. Men de tillhör inte dumhuvudena...
Jag ser det positiva att inte logga in lika ofta, och det är en tidstjuv, istället för att bry mig om att det inte är lika positivt på SportHoj längre.
En podd där han pratar om detta.
Men också om skillnaden mellan en MotoGP-hoj och den han vanligtvis tävlar med.
"If you don't have anything nice to say, then say nothing."
Läste detta på BBC Nordirland. Såg när det hände men för mig handlade det inte om skuldbeläggande men så var det inte för många tydligen.
Jonathan Rea: Six-time World Superbike champion reflects on social media fallout after controversy
"Being kind is important. You've seen in the celebrity world how trolling can lead to tragic consequences, suicides. You don't know what's going on inside a person's head.""It takes energy out of you to make nasty comments and you can feel so much better about yourself if you can be nice."
Jonathan Rea: Six-time World Superbike champion reflects on social media fallout after controversy
Six-time World Superbike champion Jonathan Rea reflects on the negative impact social media had on his mental wellbeing after a controversial incident during the 2021 World Superbike season.
www.bbc.com
Vi har några här på SportHoj som inte kan låta bli att posta negativt, men som han säger, det gör inte ont när det kommer från dumhuvuden.
Men när det kommer från de man känner som vänner, då kan det göra ont. Men de tillhör inte dumhuvudena...
Jag ser det positiva att inte logga in lika ofta, och det är en tidstjuv, istället för att bry mig om att det inte är lika positivt på SportHoj längre.
En podd där han pratar om detta.
Men också om skillnaden mellan en MotoGP-hoj och den han vanligtvis tävlar med.
The BBC Bikes Podcast - Jonathan Rea: Mental Health in Racing - BBC Sounds
The World Superbike legend talks success, family life and dealing with online abuse.
www.bbc.co.uk