Har du jobbat gratis nån gång?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Idag gjorde jag det(igen)!

Jag skulle köra till jobb och gasade på riktigt ordentligt för att jag var feeet sen. Precis efter en skön rondell som jag brukar klia knän i så kommer en fin väg som leder rakt till filialen och där kan det hända att man håller 120+
Så gjorde jag idag 09:50 och då ställer sig en gubbe ivägen och pekar till sidan. Jag trodde först att det var den gubben som brukar ställa sig mitt i vägen för att hindra mig när jag kör så så jag gasade på. Det var inte den självmordsgubben....

Fan tänkte jag, jag som redan är sen....
Polisen: Hade jag haft laser med mig idag så hade du inte haft ett körkort!!! Får jag se på det? Jaha, får skylten sitta på det viset?
Mavve: Nej, men jag trillade häromdan och då knäcktes hela bakdelen så jag var tvungen att skruva av plasten och sätta skylten där.
Polisen: Vill du att jag ska tro på det?

*jaha, va fan ska jag säga då????? det var ju verkligen det som hände :confused: *
Jag inser min chanslöshet och håller med honom.
Chefen ringer nu och undrar om jag kört ihjäl mig eller nåt....

Jag fick 800kr i böter och välbehållet körkort. :)

Kändes som att jobba gratis idag :rock

Hade jag behållt full rulle så hade de inte haft en chans när de stod på gatan och plockade upp sina saker. Detta kommer jag göra nästa gång, dock inte mer i år....
Kunde varit kul att ha kört ifrån dem 2ggr samma vecka :D De ville ju krama mig även i torsdags när Café MUMS inte gillade däckrök.

sen kom jag att tänka på hur mycket pengar man egentligen bara spolar rakt ner i toaletten i form av onödiga böter eller annat strunt som tuggummi, powerKING, choklad etc etc etc....

Jag tror att jag gjort av med kanske 25.000kr bara helt åt helvete. 528an jag köpte smällde jag några dagar därpå. Minus 15.000kr direkt. M5arton var bara att kasta, minus 6.000kr. powerKING, choklad, tuggummi, GLASS, MC-tidning, stora mosmenyn, böter för 3700kr för hela detta året...... fy fan, pengar man hade kunnat köpa fälgar eller nya kåpor till hojen :(

Livet e piss.

750RR

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
jag betala böter för 20.000kr nätt å jämnt för 4st böter under en 5 månaders period. Det kändes litegrann... sen köpte jag en mountainbike för å leka runt med tills jag fann lösning för hojkörande. lol

kul att du fick behålla kortet iaf.

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Jag jobbar fortfarande gratis för att få pengar till mina böter..

1600.. det känns för en fattig student med 950 kr/månad

plus 2 lördagar och lite dommarersättning

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Swedie skrev:
jag betala böter för 20.000kr nätt å jämnt för 4st böter under en 5 månaders period. Det kändes litegrann... sen köpte jag en mountainbike för å leka runt med tills jag fann lösning för hojkörande. lol

kul att du fick behålla kortet iaf.

Jag har hittat en till jättesöt flicka i en annan ICA-butik som bara är min(snart) :D

Nu har jag en backup-butik om det skulle skita sig i den första. Kommer ju inte sluta handla bara för att hon ger mig en oskyldig liten lavett dock.... :rolleyes:

750RR

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
maverick_750rr skrev:
Hade jag behållt full rulle så hade de inte haft en chans när de stod på gatan och plockade upp sina saker. Detta kommer jag göra nästa gång, dock inte mer i år....750RR

Jag passerade Harry Haffa med låst bakhjul (på min "tramp-racer") när han vinkade in mig med STOPP-tecken.

Han blev så glad att jag stannade överhuvudtaget (hade lätt kunnat blåsa förbi) att han sänkte böterna från 600:- till 150:- (Inget lyse, inga reflexer).

Ganska nöjd trots allt :tummenupp

Fast nu kör jag alltid med cykel-lyse. (Hatar snåla studenter som trashade mitt bakhjul för 1300:- !) :mad:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag jobbar helt gratis just nu iaf, helt seriöst. Iofs så får jag ju pengar från annat håll men jag får inte betalt från min "arbetsgivare" :)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dee_cati skrev:
Jag jobbar helt gratis just nu iaf, helt seriöst. Iofs så får jag ju pengar från annat håll men jag får inte betalt från min "arbetsgivare" :)

Man brukar heller inte ta betalt från sin flickvän..... :rolleyes:

Kan du precisera dig?

750RR

UnderDOG

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Ingen, none, Kein.
Jo, studenter är ett kapitel för sig, vissa av dem (läs ekonomistudenter) är snåla och dumma som fan, drar sig inte för att förstöra någonting.
Nu har de smällt upp ett studenthem bara några hundra meter bort, ska bli skoj att se hur många cyklar som kommer börja försvinna från gården.

//A.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
maverick_750rr skrev:
Man brukar heller inte ta betalt från sin flickvän..... :rolleyes:

Kan du precisera dig?

750RR

:D

En polares farsa köpte en lackeringsfirma, jag vill lära mig lacka bilar och därför tog jag kontakt med arbetsförmedlingen och kollade om de kunde fixa praktik men det gick inte :(
Så vi kom överrens om att om han lär mig massa om billackering så får han min arbetskraft helt gratis. Så nu är jag där 4 dagar i veckan och är hög på förtunning hela dagarna.
Men enligt arbetsförmedlingen så får jag inte göra så då det betraktas som svartjobb, vilket det faktiskt inte är då jag inte tar emot en krona. Men svenska staten vill ju få in sitt på allt så varför inte förstöra för en kille som vill lära sig nånting istället för att gå hemma hela dagarna och klia sig på pungen!?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dee_cati skrev:
:D

En polares farsa köpte en lackeringsfirma, jag vill lära mig lacka bilar och därför tog jag kontakt med arbetsförmedlingen och kollade om de kunde fixa praktik men det gick inte :(
Så vi kom överrens om att om han lär mig massa om billackering så får han min arbetskraft helt gratis. Så nu är jag där 4 dagar i veckan och är hög på förtunning hela dagarna.
Men enligt arbetsförmedlingen så får jag inte göra så då det betraktas som svartjobb, vilket det faktiskt inte är då jag inte tar emot en krona. Men svenska staten vill ju få in sitt på allt så varför inte förstöra för en kille som vill lära sig nånting istället för att gå hemma hela dagarna och klia sig på pungen!?

Jag brukar klia mig under fötterna, det känns rätt bra faktiskt :)

750RR

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
maverick_750rr skrev:
Jag brukar klia mig under fötterna, det känns rätt bra faktiskt :)

750RR

fyfasen, det går ju inte!"!!!!!! är skitkittlig, så pungen är det enda rätta!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Dee_cati skrev:
fyfasen, det går ju inte!"!!!!!! är skitkittlig, så pungen är det enda rätta!

Jag är kittligast av alla... om nån ens tittar på mig kan jag börja fnittra :cool:
Men under fötterna är jag helt okänslig. Eftersom alla nervtrådar slutar där så kanske jag inga känslor har :D

750RR

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...