Har du löst ut din RR Licens

Har du löst ut licensen ännu

• Antal röstningar
    0

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Hmmmm.. Vet att jag svävar iväg lite från trådens huvudämne nu men..

Blir lite nervös nu, nån som vet exakt vad som gäller ang. att lösa ut licensen. Jag gick kursen förra våren (typ ett år sedan alltså), och körde på engångslicenser förre året (5 tävlingar).
Nu skickade jag in mitt kursintyg till SVEMO för att få lösa ut licensen.

Kommer jag behöva gå om licenskursen nu? Vem vet? Vem ska man fråga?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Macke skrev:

Blir lite nervös nu, nån som vet exakt vad som gäller ang. att lösa ut licensen. Jag gick kursen förra våren (typ ett år sedan alltså), och körde på engångslicenser förre året (5 tävlingar).

Hade licens 2003 men 2004 löste jag bara ut engångslicens. Ringde SVEMO och ville lösa ut min B-Licens för 2005, vips och 2 dagar senare hade jag ett trevligt inbetalningskort på 2400:-.

Inga problem.....

Edit: Jag trodde du har haft licens tidigare. Men SVEMO har väl ditt kursintyg, eller?

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Macke skrev:

jag undrar också.

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös! :(
Mad Moose skrev:
Betallade licensen i Jan, men den har ännu inte dykt upp. :va

Fick min för ett par dagar sen. Betalade för några veckor sen, så det är underligt att du inte har fått din... :va

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mad Moose skrev:
Betallade licensen i Jan, men den har ännu inte dykt upp. :va
Svemo har nya regler i år, dom som kört som B-förare ett tag och inte lyckats klassa upp sig till A-förare får C-licens istället, du får altså vara flaggvakt i år, tänk va pengar du sparar.

:tungan

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
GSXR1100R skrev:
Svemo har nya regler i år, dom som kört som B-förare ett tag och inte lyckats klassa upp sig till A-förare får C-licens istället, du får altså vara flaggvakt i år, tänk va pengar du sparar.

:tungan

:D :D Det passar min budget perfekt. Men frågan är då, om jag blir flaggvakt vad blir då du :7peta :va Tror nog du blir förste lekakule-skötare, du kommer att få tvätta varje kula med tandborste och lägga dem i fin ordning. :hihi :hihi

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Mad Moose skrev:
:D :D Det passar min budget perfekt. Men frågan är då, om jag blir flaggvakt vad blir då du :7peta :va Tror nog du blir förste lekakule-skötare, du kommer att få tvätta varje kula med tandborste och lägga dem i fin ordning. :hihi :hihi
Eftersom jag numera sitter i HMS styrelse så kan jag delegera leckakulsborstningen till mina underhuggare.

:hihi

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Så sjukt kan det ju inte vara!

Tog licensen 17/7 2004 köpte hojen nu i vinter, ska lösa ut licensen nu men ni säger då att det inte går?

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
aci skrev:

Tog licensen 17/7 2004 köpte hojen nu i vinter, ska lösa ut licensen nu men ni säger då att det inte går?

Ring till din klubb. Kan inte dom hjälpa dig så ring till nått av de här namnen som alla svänger sig med hela tiden.
Reglen är kanske lite flexibel.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
aci skrev:

Ny regler 2004. Har för mig att du måste lösa ut licensen inom 6 månader från Licensdagen. Är det rätt, eller har jag blivigt missinformerad?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
Utdrag från SVEMOS hemsida

Att söka licens

Nya förare som inte innehaft licens tidigare samt förare som vill återuppta sin licens:

1.Tag kontakt med din klubb och fyll i en tävlingslicensansökan.
(Ansökan finns även att hämta hem på SVEMO hemsida under Förbundsinfo -> Blanketter).
2.Ansökan påskriven och stämplad av klubben skickas till SVEMO senast 2 veckor före första tävling som licensen avses användas.
3.Inbetalningskort skickas sedan ut till föraren. (Vänta med att betala tills inbetalningskort kommit).
4.När betalningen inkommit till SVEMO skickas licensbrickan ut.
Vid förturshantering av licens tillkommer extra avgift på 300:-,
VAR UTE I GOD TID!

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Står ju som sagt inget om 6månader någonstans på deras hemsida. Ringde Handläggaren för Roadracing på SVEMO och han visste inget heller, ska ringa honom någon gång under helgen. Han var dock av samma uppfattning att det låter dumt.

Tar man Licens i slutet av året med orden "Det är inga problem att lösa ut licensen nästa år, de flesta kommer nog göra samma sak" så kommer jag bli riktigt förbannad om det ligger till på detta sätt. Får dock vänta med för hårda ord tills detta är utrett. Kommer garanterat skriva i tråden vad svaret blev.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
aci skrev:
Står ju som sagt inget om 6månader någonstans på deras hemsida. Ringde Handläggaren för Roadracing på SVEMO och han visste inget heller, ska ringa honom någon gång under helgen. Han var dock av samma uppfattning att det låter dumt.

Tar man Licens i slutet av året med orden "Det är inga problem att lösa ut licensen nästa år, de flesta kommer nog göra samma sak" så kommer jag bli riktigt förbannad om det ligger till på detta sätt. Får dock vänta med för hårda ord tills detta är utrett. Kommer garanterat skriva i tråden vad svaret blev.
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1233543&postcount=28

Ladda ner protokollet och LÄS

felaktigt beslut? hur lätt är det att ändra i efterhand? .. inte...

//håkan

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Nada
Den sista B-licensen är betald och plaserad i plonkan... :tummenupp

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
mina + en tills papper åker in till Svemo imorrn... sen får man se då om man får ett inbetalningskort eller inte....

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln