Har du privat olycksfallsförsäkring?

Har du privat tecknat en olycksfallsförsäkring som täcker banåka?

• Antal röstningar
    0

Robz

Guest
Har du privat olycksfallsförsäkring SOM TÄCKER BANÅKA?

EDIT: Insåg just - pollen gäller endast dem som kör bana, ibland eller ofta!

En intressant fråga som kan vara väckarklocka för många...

Vid bankörningar är det fortfarande inte helt uppenbart att Trafikförsäkringen eller för den delen Licensförsäkringen från SVEMO gäller - det finns som tur är ännu inga allvarliga incidenter (mig veterligen) som krävt ett avgörande i rätten.

Så, pollen är anonym och det kan vara viktigt för alla att se hur det ligger till :tummenupp

Jag själv skaffade min först förra året :rolleyes:

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Har inga licensambitioner, farten finns inte, men jag har en grupp OF som täcker banåka. Det har jag skriftligt på!

Robz

Guest
Har inga licensambitioner, farten finns inte, men jag har en grupp OF som täcker banåka. Det har jag skriftligt på!

Jag har heller ingen Licens - har mer med att göra att jag aldrig vill tävla och jag har fått för mig att med licens så "tränar man inför tävling" :D

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Jag har min of i Länsförsäkringar och den gäller även för banåkning. Endast kampsport är undantaget.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag har min of i Länsförsäkringar och den gäller även för banåkning. Endast kampsport är undantaget.
Ska teckna samma försäkring.
Dom som har följt tråden om tävlingsledare vet att även om man kör i en ren licensgrupp på en vanlig bandag framöver så kommer inte licensens OF att gälla om det inte finns en utbildad TL samt erf. antal flaggvakter.

Blir jättelätt att träna RR framöver... :huvet

micke.a

Japp
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
AS 3 125:a 1973,GSXR750 2006.
Ska teckna samma försäkring.
Dom som har följt tråden om tävlingsledare vet att även om man kör i en ren licensgrupp på en vanlig bandag framöver så kommer inte licensens OF att gälla om det inte finns en utbildad TL samt erf. antal flaggvakter.

Blir jättelätt att träna RR framöver... :huvet

Träna framöver :va

Vi tränar väl inte RR :tuttar

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Jag har också egen OF. (Skandia)
Men jag har faktiskt inte kollat om den gäller bankörning. Enlig papprena så är saker som kampsport och fallskärmshoppning undantagna. Men den nämner inget om MC körning. Jag kanske skulle ta och ringa dem...

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Men jag har faktiskt inte kollat om den gäller bankörning. Enlig papprena så är saker som kampsport och fallskärmshoppning undantagna. Men den nämner inget om MC körning. Jag kanske skulle ta och ringa dem...
I mina andra OF är aktiviteter som innefattar "hastighetstävling" undantagna.
Kommer dock att hävda att SSEmse utövar trafiksäkerhetsövningar.

Undrar hur dom ställer sig till ett brutet ben vid 100 m löpning? Är det hastighetstävling? Eller 200 m bröstsim? :va

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Har min i LF jag med...men jag behöver inte bry mig. Kör ju int bana! :D O pålisen lägger oftast pböter före jag kan nyttja min förs. :hihi

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
I mina andra OF är aktiviteter som innefattar "hastighetstävling" undantagna.
Kommer dock att hävda att SSEmse utövar trafiksäkerhetsövningar.

Undrar hur dom ställer sig till ett brutet ben vid 100 m löpning? Är det hastighetstävling? Eller 200 m bröstsim? :va

Ap ap, du orkar inte 100 meter, skall du simma kommer du inte mer än 10 meter sen e det bottenkänning. Förstår att de inte försäkrar dig i dessa extremsporter...

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Jag har i LF och har utnytjat den också.
Vurpade på sturup i sommras och skadade handen, och LF tog sjukhuskostnaderna utan snack. Sedan drog jag i backen på knutstorp och skadade hjälmen och det var heller inga problem att få ut pengar för den. (80% av inköpsbeloppet tror jag).
Kostar inte mycket och är värt varenda öre.:tummenupp

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P

Har också Skandia pga att deras försäkring gäller för RR inom Sverige.

Ducati Girl

We are All Aliens... BOTT#6, REC#127
Gick med
28 Dec 2004
Hoj
Ducati 848-08, Ducati 748S, Ducati 750SS
Jag har privat olycksfallsförsäkring via LF och licens. Har varit osäker om LFs olycksfallsförsäkring även gäller vanlig bankörning så jag tänker kolla upp saken, men det verkar som att den gäller.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning