Har du röstat?

Har du röstat i Valet 2010?

• Antal röstningar
    0

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Både ja och nej. De registreras fortfarande som blanka, men tillfaller inget parti.

De blanka valsedlarna är till för att väljaren ska kunna skriva dit ett partinamn. Om ett partinamn skrivs till så blir valsedeln en giltig röst på det partiet. Om den blanka valsedeln används som den är så räknas den som en ogiltig valsedel. I valresultatet redovisas hur många som har röstat blankt.
Källa valmyndigheten.

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
om man inte får rösta då?:huvet:huvet:huvet:huvet

dåligt utformad poll, tänk på alla stackars 16 o 17 åringar likt undertecknad som inte kan svara nåt av alternativen:D

Smagatusk

Guest
Stod som funktionär idag på sturup och har inte "hunnit".

Kan jag rösta nu? :skäms

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
om man inte får rösta då?:huvet:huvet:huvet:huvet

dåligt utformad poll, tänk på alla stackars 16 o 17 åringar likt undertecknad som inte kan svara nåt av alternativen:D

Hur skulle det påverka resultatet för att ta fram statistik över soffliggare menar du?

Så små pojkar ska inte rösta. Ni får växa till er genom att träna på att bli karl. Leta upp ett garage, drick slattar och byt ett tändstift eller nåt :D

Pell3

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Suzuki DR650 + Yamaha FZ6
Hur skulle det påverka resultatet för att ta fram statistik över soffliggare menar du?

Så små pojkar ska inte rösta. Ni får växa till er genom att träna på att bli karl. Leta upp ett garage, drick slattar och byt ett tändstift eller nåt :D

haha, syftade mer på att jag inte kunde se resultatet på pollen utan att ljuga, fast det kan man säkert ändå, jag vet bara inte hur:D och har både garage på tomten slattar och tändstiftbyten i mängder:D

Smagatusk

Guest
Äh, kamma dig och kom in i matchen.

Gör en SD... Gnäll satan och kalla det för kritiskt tänkande! :fakta

Gnälla kan man göra om utgången blir motsatt det man röstade. Har man inte röstat har man således inget att gnälla över. Inte ens konstruktiv kritik.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
haha, syftade mer på att jag inte kunde se resultatet på pollen utan att ljuga, fast det kan man säkert ändå, jag vet bara inte hur:D och har både garage på tomten slattar och tändstiftbyten i mängder:D

Visa resultat är ju ett alternativ om man inte vill/kan rösta.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Eftersom du kan ändra din röst tills vallokalen stänger kommer inga urnor öppnas före kl 20.

Correction: eftersom alla som har förhandsröstat ska ha rätten att ångra sin förtidsröst börjar man inte räkna förtidsrösterna före 20.00. Förhandsröstar du och sen går till urnan stryker de bara din förtidsröst. Röster som är droppade i urnan på vallokalen är däremot slutgiltiga (och skulle kunna räknad efterhand de kommer in), de kan ju inte gå och gräva efter din första röst i urnan eftersom de är anonyma...

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, jag har röstat, det är inte bara en rättighet, det är en skyldighet också!

Sen har jag ju IOM det rätt att gnälla dom närmaste fyra åren vilket inte soffliggarna har.

Jag har som tradition att köra motorcykel till vallokalen (dom tre senaste valen) så det passade ju bra att det var kanonväder också, trots att jag hade en massa annat att göra så drog jag på mig lekdräkten och körde och röstade, tog en kaffe på stan, och åkte några mil motorcykel på krokiga vägar bara för att man vet aldrig när jag får tid att åka motorcykel nästa gång.

Nu har jag bara en massa saker ogjorda så kan jag sjunka ner i soffan vid midnatt och se hur det artar sig i valet.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Har sett fram emot det här hela vecka, så jag va som ett barn på julafton i morse :hihi

Me too. :banana

Hade dock glömt hur mycket jag faktiskt bryr mig, sjuk ångest för en halvtimme sen. Sög i mig en Bedarö Bitter av bara farten...

Dock är jag inte bitter alls just nu... :D

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Correction: eftersom alla som har förhandsröstat ska ha rätten att ångra sin förtidsröst börjar man inte räkna förtidsrösterna före 20.00. Men om du gått till urnan är det däremot slutgiltigt, de kan ju inte gå och gräva efter din första röst i urnan eftersom de är anonyma...

Precis, urnorna börjar dom väl räkna allt eftersom dom blir utbytta, så dom rösterna är väl nästan räknade till hälften innan lokalerna stänger klockan 20.00

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tycker att det är ens skyldighet som medborgare i en demokrati att rösta. Är inte direkt någon jobbig grej att göra såhär vart fjärde år.

Japp, likaså tycker jag att det är en skyldighet att ta reda på vad resp parti står för, så att man inte "slentrianröstar" på det parti man brukar rösta på.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Novus presenterade precis sitt resultat från idag, det stämde inte riktigt med den rätta raden ;)

Där hade Allians lite mer än Dom rödgröna, men inte över 50%. Dock hade SD över 4%.

Novus har fel, vi har rätt :tummenupp:gnissla

Me too. :banana

Hade dock glömt hur mycket jag faktiskt bryr mig, sjuk ångest för en halvtimme sen. Sög i mig en Bedarö Bitter av bara farten...

Dock är jag inte bitter alls just nu... :D

Har blivit påmind under veckan med drabbningarna i tv, suttit å skrikigt mer än till fotbolls vm :gnissla

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Självklart har jag röstat, att gå till röstlokalen borde K-märkas, gröna skärmar att gömma sig bakom och små gråa statstjänstemän som pluttar för att man har röstat.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...