Har du skadat dig i samband med en vurpa??

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Sitter med ett trasigt nyckelben och ett knäckt revben efter en vurpa med mountingbiken. Man får ju upp ganska hög fart med den cykeln också. Ni som vurpat med MC: Har ni skadat er? Hur allvarligt?

Mvh/Eas
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Även jag har ett trasigt nyckelben sen lite drygt 5 veckor tillbaka. Det börjar dock kännas någorlunda normalt igen. Passade även på att förstöra ryggen, ena lungan och lite småsaker vid samma tillfälle. Ska ha korsett i ett par månader till för att stödja upp ryggraden och hålla den fixerad. Går allt som det ska borde jag bli återställd och hinna träna upp allt igen lagom till nästa säsong. Åtminstone borde jag inte missa allt för mycket av den.

Du får se till att krya på nyckel- och revbenet! :tummenupp
 

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm=Täby
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Paj i nacke,rygg & huvudet för resten av livet... Men kan köra hoj iaf & det e jag glad för...
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Har skadat knät, haltade ca en månad efter det. Har ännu märke på utsidan av knät, knappt 5 månader senare. Dock inget jag störs av. Med tanke på att det var en lastbil jag prejades av får det nog ändå ses som att jag klarade mig relativt bra. :näsblod
 

Balthazar

Balans
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Dalby
Hoj
cr250 + rd350 = meck
Smällde med den store och bröt ena benet i underarmen. Cirka 30-40Km/h

Drog i backen med Fiddyn och spräckte nått revben. Cirka 10Km/h
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Flera
Har haft turen på min sida, gått omkull 5 gånger nu tror jag utan att bryta nått.
Men visst tar kroppen stryk ändå, nacken bla har blivit lite latjo..
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
Estremo skrev:
Även jag har ett trasigt nyckelben sen lite drygt 5 veckor tillbaka. Det börjar dock kännas någorlunda normalt igen. Passade även på att förstöra ryggen, ena lungan och lite småsaker vid samma tillfälle. Ska ha korsett i ett par månader till för att stödja upp ryggraden och hålla den fixerad. Går allt som det ska borde jag bli återställd och hinna träna upp allt igen lagom till nästa säsong. Åtminstone borde jag inte missa allt för mycket av den.

Du får se till att krya på nyckel- och revbenet! :tummenupp
Aj! Pajja ryggen låter inge kul. Använder du ryggplatta??
Läkaren sa att jag kan räkna med att ha ont i minst 2 veckor!
Krya på dig du med!

Mvh/Eas
 

Balthazar

Balans
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Dalby
Hoj
cr250 + rd350 = meck
Eas skrev:
Läkaren sa att jag kan räkna med att ha ont i minst 2 veckor!

Det är ofta väldigt olika beroende på vilken läkare man pratar med...
När jag satt på akuten efter röntgen på min arm så kom det först in en jättestressad läkare.
Läkaren
-Du har en bruten arm. Vill du ha smärstillande säg bara till.

Jag
-Nä det är lungt så länge jag inte rör den. Behöver jag gipsas?

Läkare
-Ja minst. Det är allvarligt med MC-olyckor..

Ajdå tänker jag.

Läkare nummer två är betyligt lungnare och tycker inte att det är så farligt och låter mig bestämma om det ska gipsas eller inte. Inte tycker jag eftersom det är mitt i sommaren och gips bara kliar och är drygt. Det är först efteråt Du kan veta hur Du upplever Din smärta av det, rent medecinskt är det inte mycket att hurra för upplever jag.
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
har inte brytit nåt, men har fått skapliga skrapsår, och 150.000 ärr på smalbenet =)
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Inte direkt.

Vurpa på Knutstorp, fick dränera ett knä (satan vad ont det gjorde, men gick över snabbt) och fick en hjärnskakning.
 

Trance_up

Guest
Landade fel med crossen efter ett hopp. Flög över styret och slog i låret i styret, bröt det som tur var inte. En lättare hjärnskakning kostade jag på mig också...

Lindriga skador när man läser vad andra varit med om :död Jag hoppas att jag slipper sånt :4skrika
 

rejser

knatter knatter...igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
lusasken
Hoj
Trehundra kubikare
Stukat eller slagit i händer, fötter, handleder, tår, knän, armbågar, lår, höfter...men bara fått en spricka i ett båtben vad gäller skelettskador...än.

Tänk om man skulle få alla skrapsår och stukningar man fått på en gång, snacka om smärta :hihi
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Har hunnit med 5st vurpor hittils, och klarat mig utan några nämnvärda skador.
Nån hjärnskakning (visste inte ens att det fanns nåt kvara att skaka om :D ), stukade handleder och fotleder, fingrar och sånt....

Har bra skyddsutrustning och bra avåkningszoner att tacka för det!
 

playdeath

Hoj lös
Gick med
12 Aug 2005
Ort
Grästorp
Hoj
Hojen såld! Snyft
JAg har vurpat runt 10gånger men bara 2allvarliga en med crossen fick fot pinnen i foten kunde inte stödja mot backen på 3veckor, sen den som var äkligast gick av vägen i kurva i över 100km/h med 125:an slog runt och flög in i dikesvallen, skador halv knäckt käkben 3brutna revben 4 skadade revben,
Kraftig hjärnskakning. smat blå och skrap märken..(Hade ängla vakt den gången..) Hade bara cross hjälp på huvudet och träningoverall..
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Fraktur i laterala maleolen h fot efter en marksyning i terängen med hoj. Fritt översatt spräckte jag fotleden :( Dessutom halkade jag med kryckorna och slog av en tå på den ogipsade foten. :huvet
Med trampcykel har jag aldrig brutit något, men blivit blåslagen över hela kroppen, och nog skrapat upp det mesta. Och till er som har funderat på det, stoppa INTE in fötterna i bakhjulet, det är inge bra... :rolleyes:
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Inte jag men två vänner. Krock med vänstersvängande bil (skriver inte ut nga namn utan det är bara ett exempel på hur allvarligt det kan gå)


"Hon
- En kraftig hjärnskakning som gav henne en liten hjärnblödning och flera micro.
- Bruten käke.
- Utslagna framtänder
- Vänster nyckelben av på tre ställen
- Vänster överam av.
- Fraktur på bäckenbenet
- Höger lårben av
- Spricka i en kota
- Tre revben av på vänster sida
- Någon skada på lungan
- Någon skada på levern
Kanske har missat något.

Han
- Vänster armbåge krossad
- Höger lårben av
- Någon form av lungskada
- En hel del skrapsår"


Ngn som har läst röntgensvar och vill ha medicinsk terminologi översatt så pm:a.
 
Last edited:

maximus

Har ömsat skinn
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RSV Factory snart RSV4
Showtime skrev:
har brutit handleden och båtbenet! :3freak
Hallåj alla vurpade....
Highsidade 2000 med min dåvarande R1 a. Bröt språngbenet i foten och allmänt mördbultad= 12 veckor på kryckor.... :gnissla Inget man vill göra igen.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top