Har DU varit nära på smälla/vurpa med din 125a? :)

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
Tjenare,

Skriv gärna hur det gick till osv om du vill dela med dig! :)

Mine:
Var ute och körde idag, har haft cross/moppe sen jag va 5 år gammal och har aldrig varit speciellt gasrädd. Så nu har man ju fått sin fina självmordshoj som går i 120.

Kom på en liten lätt slalomväg, men man såg dock om man fick möte. Så jag skulle ju självklart köra om, han körde ju bara i 50km/h på 50vägen! :p

När omkörningen är klar, då kommer det en sportbil i minst 100 knyck, och jag i ca 60-80 under omkörningen, så jag väjer ju in.. Glömde ju bort att den andra bilen var där. Va så jävla nära på att smälla in i den alltså, tur att han bromsa! :D Tack gode gud.

Din historia :D ?

Jonthengberg

Fullt ös
Gick med
1 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-S750 2019 & KTM 640 SM 2004
Hade en liten incident häromdagen påvägen till skolan. Är en lång raka och några utfarter. Är en häck vid en utfart och en bil kör ut snabbt mitt framför mig utan att titta sig för och jag är tvungen att nita. Vet inte hur nära jag var baken på bilen, men nära var det. Kör ikapp bilen och HON ligger i 80km/h på en 50-väg ? :va
Kör om kärringen och bromsar ner henne till 55km/h sen kör hon om mig :mad: Blev jäkligt förbannad asså :D

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tja som sagt jag gick på öronen rakt i asfalten utan skyddd med min CRM 125, dock gick det bara 30.

Felet visade sig vara ärg precis där ventilen sitter på framfälgen (fälarna är i aluminium) det har legart och nött och nöttt helt enkelt så till slut så blev det punktering när jag bromsade för att svänga in på en anan väg, ventilen slets av helt och det fanns inget att göra liksom eftersom jag redan låg på frambromsen, däcket gled undan som om det varit blankis.

Knät fick ta största smällen och ser ilrött ut ännu säkert mer än 6 veckor senare, allt skin slets bort helt enkelt så det måste växa fram igen.

En sån jävla skitgrej, och man tänker på att det kunnat hänt i högre fart utan vidare, fy fan.

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
Tja som sagt jag gick på öronen rakt i asfalten utan skyddd med min CRM 125, dock gick det bara 30.

Felet visade sig vara ärg precis där ventilen sitter på framfälgen (fälarna är i aluminium) det har legart och nött och nöttt helt enkelt så till slut så blev det punktering när jag bromsade för att svänga in på en anan väg, ventilen slets av helt och det fanns inget att göra liksom eftersom jag redan låg på frambromsen, däcket gled undan som om det varit blankis.

Knät fick ta största smällen och ser ilrött ut ännu säkert mer än 6 veckor senare, allt skin slets bort helt enkelt så det måste växa fram igen.

En sån jävla skitgrej, och man tänker på att det kunnat hänt i högre fart utan vidare, fy fan.

Fyfan :( Låter inte vidare kul faktiskt.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Ännu ett bevis på att man inte behöver köra i herrejösseshastigheter för att råka illa ut. Hoppas att slanglösa däck är säkrare mot plötslig punka. Har annars inte vurpat, eller varit nära att vurpa med 125:an, skrotade dock en 500 kubikare i våras...:näsblod :kryckor

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jo det var bara ren jäkla tur att jag inte krossade knäskålen eller nåt sånt.

Det är ju så retligt med när man egentligen inte gjort nåt fel eller varit ovaksam, visst jag hade ju kunnat rivit av framdäcket när jag köpte hojen, men inte tänkte jag på det utan jag körde ju bara då det är ok mönster på däcket.

Dumt dock att inte ens ha hanskar, jag hade ju en jäkla tur at jag liksom landade med ryggen nedåt så jag inte tog emot mig med händerna.

Jag fastande liksom mellan växelpedalen och fotpinnen så jag slets med hojen längs asfalten och foten bröts liksom uppochned så jag slet hål genom skon på ovansidan cch nätte ner skinnet på stortån, personligen trodede jag att "nu bryter jag av mig foten", men jag klarade mig, den här gången.

Andra situationer med bilar som kör ut och bilar som kör om fast man ligger i den mötande filen har jag hur många erfarenheter som helst av, folk i bilar är idioter, tänk alltid så, de är döva, blinda och inkompetenta, de kommer att köra ut framför dig.

Det låter kanske överlägset, men så är fallet, bilister står för en stor del av de mc olyckor som sker pga av att de är helt värdelösa att framföra fordon överhuvudtaget.
Och det är VI som får ont eller går åt i de flewsta fall om det nu inet går väldigt fort och de i bilen dör med, vilket har hänt en del gånger.

Men man kan ju inte lasta folk med att de inte såg en hoj som kom i 200 när de gör en vänstersväng, men tyvärr är det så ofta som man inte alls kör för fort och de ändå gör det och sen ska det ljugas om att de trodde bilar hade förkörsrätt, att man åkte på en moped, att man körde för fort osv.

Så sätt er inte i den situationen, håll bromsberedskap när en bil står i läge att köra ut från en korsning på den väg du åker på, massor har gått åt i sånna olyckor eller skadats och det är ganska skitsamam att man hade rätt när man ligger i en gipsvagga.

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Håller med, den dagen man börjar anta att alla andra följer regler bara för att man själv gör det, eller att man alltid syns när man kommer, då lever man farligt. Har själv lärt mig köra hoj i Indien, vilket har lärt mig att aldrig ta någon trafiksituation för givet och att alltid vara beredd på överraskningar från medtrafikanter.

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Jo, ett problem till när man inte har A-kort är ju att det förmodligen åks utan försäkringar med om man står som ägare iaf.

Men jag ska väl inte pedrika om det, jag har gjort mycket sånt dumt i mina dar, emn den här gången var allt sjysst och lagligt dock, nu blev dock ingen anna inblandad, men jag var lite skraj att det kunde ligag en bil i närheten som skulle köra på mig, men jag var turligen ensam på vägen.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Problemet? för min del, inget du har lärt dig nånting på hojen som du bör komma ihåg, man glömmer inte bort bilar när man kör.

Det var nån anan som menade att du inte hade körkort, inte jag.

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
Problemet? för min del, inget du har lärt dig nånting på hojen som du bör komma ihåg, man glömmer inte bort bilar när man kör.

Det var nån anan som menade att du inte hade körkort, inte jag.

Jag vet, de vaj u därför jag skrev aaannndddrreeeeaasss eller nu vad han heter.. :p

Jag vet inte riktigt varför du börja xD

Är alla på SH medlemmar i MC-gänget Outlaw.. :eek: ?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Heh, nä det där har stått där väldigt länge och kommer sig av att jag hängde på huvudforumet och snackade sporthojar enbart förr, många var då sånna som tyckte de var tuffa bara för att de körde hoj och de tyckte att om man inet bröt mot alla trafikregler och retade upp folk så skulle man sluta köra sporthoj och hålla sig till trampmopeder, jag kom aldrig överens med de där Ghost Rider wannabesnubbarna helt enkelt, jag körde/kör hoj för att det är kul inte för att jag tror att jag är tuff.

Struntsamma jag lämnade forumet när det i princip bara bestod av sånan personer som diskuterade en hojs överlägsenhet för att den hade 2 hk mer på pappret typ.

Idag vet jag inte hur det är, jag ger mig inte in i det längre iaf, jag är ingen outlawförare helt enkellt.

Nåväl så struntsamma, det har alltså inget att göra med den där organisationen som kallar sig Outlaws.

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
Heh, nä det där har stått där väldigt länge och kommer sig av att jag hängde på huvudforumet och snackade sporthojar enbart förr, många var då sånna som tyckte de var tuffa bara för att de körde hoj och de tyckte att om man inet bröt mot alla trafikregler och retade upp folk så skulle man sluta köra sporthoj och hålla sig till trampmopeder, jag kom aldrig överens med de där Ghost Rider wannabesnubbarna helt enkelt, jag körde/kör hoj för att det är kul inte för att jag tror att jag är tuff.

Struntsamma jag lämnade forumet när det i princip bara bestod av sånan personer som diskuterade en hojs överlägsenhet för att den hade 2 hk mer på pappret typ.

Idag vet jag inte hur det är, jag ger mig inte in i det längre iaf, jag är ingen outlawförare helt enkellt.

Nåväl så struntsamma, det har alltså inget att göra med den där organisationen som kallar sig Outlaws.

Okej. För dom kör inte sporthojar har jag för mig.

Självklart kör man för att det är kul :) Jag söker spänningen :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...