Har Ducati ingen generalagent i Sverige?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jo
Googla eller kolla hitta.se
Ducati sverige heter dom.

edit: från ducati.com
Ducati North Europe B.V. Netherlands, filial Sverige - Ostra Bangatan, 20 Box 152
19524 Märsta ( Stockholms län [SE-01] ) Ph: +46 85 9450160
Fax: +46 85 9450255 E-mail: info@ducati.se

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Attans... Då har jaga ertappat en privat säljare med o ljuga... :-( *suck* Jag som tyckte killen verkade vettig, tänkte köpa hojen idag... uhhh.. vad gör jag nu då? Ljuger han om det kan han ju ljuga om mc'ns skick o historik i övrigt oxå, o serviceboken kanske han oxå har fuskat med... Kan man se på någe sätt om serviceboken är falsk?

*suck*

RonJeremy

Guest
lilltryne skrev:
Attans... Då har jaga ertappat en privat säljare med o ljuga... :-( *suck* Jag som tyckte killen verkade vettig, tänkte köpa hojen idag... uhhh.. vad gör jag nu då? Ljuger han om det kan han ju ljuga om mc'ns skick o historik i övrigt oxå, o serviceboken kanske han oxå har fuskat med... Kan man se på någe sätt om serviceboken är falsk?

*suck*
Vad var lögnen då?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
lilltryne skrev:

*suck*
Såvitt jag vet finns det bara en godkänd handlare i göteborg...
Den vid HD i mölndal. Vad hette stället?

paguf

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
Ducati 800 Sport
yonsson skrev:
Såvitt jag vet finns det bara en godkänd handlare i göteborg...
Den vid HD i mölndal. Vad hette stället?

Mothers MC. På Åvägen i Mölndal. Men han har knappt några Ducati nuförtiden. Mest Monster.

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
RonJeremy skrev:
Vad var lögnen då?

Att det inte fanns någon generalagent för ducati i sverige...

jag frågade om den var importerad o då sa han att den var det, för att det finns ingen generalagent i sverige.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
paguf skrev:
Mothers MC. På Åvägen i Mölndal. Men han har knappt några Ducati nuförtiden. Mest Monster.
Jag kommer inte ens på vad dom heter.
speed nånting tror jag. Trevliga som satan och verkar kunniga.
Dom kanske flyttat iofs. Dom hade massa ducati när jag var där förra sommaren.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
lilltryne skrev:
Att det inte fanns någon generalagent för ducati i sverige...

jag frågade om den var importerad o då sa han att den var det, för att det finns ingen generalagent i sverige.
Om det är firman som ligger i en luffarlokal ungefär vid masthugget vid vattnet så köp INTE något där. Dom påstår att dom är auktoriserade, men verkar inte kunna ett skit.

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
yonsson skrev:
Om det är firman som ligger i en luffarlokal ungefär vid masthugget vid vattnet så köp INTE något där. Dom påstår att dom är auktoriserade, men verkar inte kunna ett skit.
Nä, e en privat säljare... hans hoj är importerad, o det brukar ju vara lite osäkert o köpa importerade hojar/bilar, men han menade på att ducati inte har någon generalagent här i sverige så det är ingen fara att köpa en importerad... alltså, det är typ enda valet man har.. eller någe.. :va

paguf

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
Ducati 800 Sport
yonsson skrev:
Jag kommer inte ens på vad dom heter.
speed nånting tror jag. Trevliga som satan och verkar kunniga.
Dom kanske flyttat iofs. Dom hade massa ducati när jag var där förra sommaren.

Snubben som säljer Ducati i GBG heter Magnus och jobbar på Mothers MC i Mölndal. Det är samma affär som säljer HD. De har ett litet rum med några Ducati. Jag har köpt mina där. Jättetrevliga och har en mekare som är grym. Men som sagt, jag var där för någon månad sedan och de har knappt några Ducati kvar.

Leter du efter en schysst Ducce Lilltrynet kan du får köpa min 800 Sport.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
lilltryne skrev:
Nä, e en privat säljare... hans hoj är importerad, o det brukar ju vara lite osäkert o köpa importerade hojar/bilar, men han menade på att ducati inte har någon generalagent här i sverige så det är ingen fara att köpa en importerad... alltså, det är typ enda valet man har.. eller någe.. :va
Han verkar ju ha noll koll. Min är importerad förresten. Men av skälet att jag ville ha en röd 600 -00 och det hittade jag ingen i sverige.
Att köpa importerat är ju ingen fara så länge hojen är servad och skött.
Kolla serviceboken så den är stämplad vid någorlunda rätt miltal.

Om du vill så kan du PMa adressen till annonsen så kan jag säga vad jag tycker spontant. Jag är väl knappast nån expert, men det kanske kan vara kul att få second oppinion för dig. Och jag kommer ju knappast sno den av dig eftersom jag har en egen :)

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
paguf skrev:
Jättetrevliga och har en mekare som är grym.
Vet du om han heter Johan? I så fall är det den firman jag menar. Låg vägg i vägg med HD innan. Den HDbutiken man ser från stora vägen vid avfarten till mölndals sjukhus (har kanske flyttat nu), men hade bara ducati och någon aprilia när jag var där. En hel del roliga tillbehör till ducati hemma oxå.

lilltryne

Gick med
17 Jan 2005
Hoj
yonsson skrev:
Om du vill så kan du PMa adressen till annonsen så kan jag säga vad jag tycker spontant. Jag är väl knappast nån expert, men det kanske kan vara kul att få second oppinion för dig. Och jag kommer ju knappast sno den av dig eftersom jag har en egen :)
Du har pm...

paguf

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
Ducati 800 Sport
lilltryne skrev:
Vill ha en monster...

Kolla in Mothers MC då. De hade ett par inne när jag var där senast. Jag har köpt två av honom och allt har funkat till 100% det har varit lite små strul med dem och allt har gått på garantin utan några problem. Jag kan varmt rekomendera honom.

Han lägger ut de flesta hojar på hojtorget.nu men han verkar lite lat så han kan nog ha mer inne

RonJeremy

Guest
Ja e den bara servad ordentligt är det lugnt. Stämmer serviceboken med firman som utförde jobbet är det inga problem. Han som säljer kanske bara inte hade riktig koll.

Kan även meddela att Ducatimeken på HD i mölndal har slutat och inga fler service eller reparationer utförs på Ducati. Ringde dom för ett par veckor sedan. Reservdelar och försäljning verkar fortfarande finnas och dom är mycket trevliga.

paguf

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2004
Hoj
Ducati 800 Sport
yonsson skrev:
Vet du om han heter Johan? I så fall är det den firman jag menar. Låg vägg i vägg med HD innan. Den HDbutiken man ser från stora vägen vid avfarten till mölndals sjukhus (har kanske flyttat nu), men hade bara ducati och någon aprilia när jag var där. En hel del roliga tillbehör till ducati hemma oxå.

Johan är snubben som mekar och kan grymt mkt och Ducati. Magnus är säljaren.

Den har flyttat in i HD butiken nu. Men det är samma firma jag menar.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati