lilltryne skrev:Köpa hoj från ett företag funkar nog inte, för dyrt... ja har bara 40k.
RonJeremy skrev:Ja e den bara servad ordentligt är det lugnt. Stämmer serviceboken med firman som utförde jobbet är det inga problem. Han som säljer kanske bara inte hade riktig koll.
Kan även meddela att Ducatimeken på HD i mölndal har slutat och inga fler service eller reparationer utförs på Ducati. Ringde dom för ett par veckor sedan. Reservdelar och försäljning verkar fortfarande finnas och dom är mycket trevliga.
lilltryne skrev:Du har pm...
yonsson skrev:Mina krav på att köpa en importerad hoj i sverige:
1 Minst de sista 1000milen i sverige.
2 Minst en 1000-mila service i sverige på auktoriserad firma med stämpel OCH kvitto.
3 Kunnig eller i alla fall entusiastisk ägare.
4 Lite bättre pris eller bättre utrustad än en svensk motsvarande hoj.
5 Kolla upp försäkringspris innan.
yonsson skrev:Mina krav på att köpa en importerad hoj i sverige:
1 Minst de sista 1000milen i sverige.
2 Minst en 1000-mila service i sverige på auktoriserad firma med stämpel OCH kvitto.
3 Kunnig eller i alla fall entusiastisk ägare.
4 Lite bättre pris eller bättre utrustad än en svensk motsvarande hoj.
5 Kolla upp försäkringspris innan.
För att folk är så lipiga så fort en hoj är importerad att den blir lite mer svårsåld.Zee skrev:Vad skönt att jag och min hoj uppfyller alla dina krav!
Fast 4:an vetifan varför den skulle gälla..
2ono skrev:Man bör helt klart ta reda på vad servicen kostar på dessa desmodromiska ventiljusteringar och kamremsdrivna kamaxlar.
Kan man inte göra det själv är det frågan om mycket höga service kostnader,vilket jag tycker är en stor nackdel med ducati.
yonsson skrev:Biscaya:
1000 mils - Ducati 2 ventilare: 3600-4600:-
2000 mils - Ducati 2 ventilare: 4400-5200:-
Fick 1000mila för 3200:- i jönköping.
Biscaya har ju itne världens billigaste timpäng.
Spelar det kvitta om den är luftkyld eller inte?kiko skrev:Höga servicekostnader för ventiljustering och kamremsbyten etc. gäller i första hand 4-ventilarna. De luftkylda monstren som 600:an är avsevärt billigare.
Ingen aning... Jag ringde för kanske tre veckor sedan för att höra vad dom tog för service. Då sa dom att killen som mekade ducati skulle sluta nästa dag och att dom inte skulle serva fler. Så det verkar bara vara Biscaya kvar i trakten men jag kör gärna upp dit då jag tycker dom ger en kanon service och alltid är trevliga.paguf skrev:Satan. E det sant? Det ställer till det en del för mig. Vet du om han börjat på någon annan firma? eller ska man behöva åka till Biscaya för service i fortsättningen?
visst är dom luftkyldayonsson skrev:Spelar det kvitta om den är luftkyld eller inte?
Vill ha en 900ssie eller 900ss (98-03) nästa gång. Blir det ungefär samma servicekostnade på den som på den jag har nu eller? Dom är väl 2 ventilare, men inte luftkylda?
yonsson skrev:Spelar det kvitta om den är luftkyld eller inte?
Vill ha en 900ssie eller 900ss (98-03) nästa gång. Blir det ungefär samma servicekostnade på den som på den jag har nu eller? Dom är väl 2 ventilare, men inte luftkylda?
Okej dokej. Snurrade till det, men det kanske bara är 1000DS som är vätskekyld...-dB_mike skrev:visst är dom luftkylda
yonsson skrev:Okej dokej. Snurrade till det, men det kanske bara är 1000DS som är vätskekyld...
Tänkte eftersom det är helkåpa på vissa så borde de ju inte vara luftkylda....men jag inser ologiken i tanken nu eftersom det är som med monstrarna.
Kolla även att garantilappen är ifylld. Har för mig att det är en av de första sidorna i serviceboken.lilltryne skrev:Attans... Då har jaga ertappat en privat säljare med o ljuga... :-( *suck* Jag som tyckte killen verkade vettig, tänkte köpa hojen idag... uhhh.. vad gör jag nu då? Ljuger han om det kan han ju ljuga om mc'ns skick o historik i övrigt oxå, o serviceboken kanske han oxå har fuskat med... Kan man se på någe sätt om serviceboken är falsk?
*suck*
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |