Har Ducati ingen generalagent i Sverige?

SirCastic

- Act as if it were impossible to fail -
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Ducati
lilltryne skrev:
Attans... Då har jaga ertappat en privat säljare med o ljuga... :-( *suck* Jag som tyckte killen verkade vettig, tänkte köpa hojen idag... uhhh.. vad gör jag nu då? Ljuger han om det kan han ju ljuga om mc'ns skick o historik i övrigt oxå, o serviceboken kanske han oxå har fuskat med... Kan man se på någe sätt om serviceboken är falsk?

*suck*

Om du är osäker på serviceboken så skall servicestället framgå i stämpeln eller liknande. Då kan du (eller någon som talar språket) helt enkelt slå en signal och kontroller så att allt står rätt till.

Själv så anser jag att serviceboken är ett plus men inte ett krav (förutsatt att vi inte talar om service under garantitiden). Finns många duktiga personer som servar hojar långt bättre, framförallt mer noggrant, än auktoriserade firmor.

Min uppfattning om importerade hojar är att det är precis samma sak som med svenska, antingen servas hojen väl eller så struntar ägaren fullständigt i allt. Snackas även mycket om fusk med miltalet på importerade hojar och man skall naturligtvis vara på sin vakt men en svensksåld hoj är ingen garanti för att miltalet är korrekt.

Följ Amullos checklista, den ser bra ut…

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Och vad är oddsen att jag hittar denna tråden på förstasidan som jag kommenterade på för 7 år sedan? Herrejävlar. Jag borde avbryta all verksamhet omedelbart och köpa tre trisslotter. Garanterat vinst på alla varav minst en med tv-vinst.

För att svara på din fråga: Vet ej. Får du inget bra svar i tråden, så ring biscaya och fråga.
Men varför ska du hitta dom? Men varför vill du hitta dom? Varför inte gå via återförsäljare om du vill köpa hoj/tillbehör?

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
kan ej svara på varför, men är alltid nyfiken på vilka och vart dom ligger som importerar cyklarna eller vad det nu är för varor.
försökte googla ducati sverige och denna tråden kom upp och jag tänkte att jag kunde lika bra lyfta denna som att göra en ny tråd.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Är inte hundra men spinner loss ändå:

Butiker som säljer Ducati i Sverige (Biscaya, Italia Bike etc) tar själva in dom från fabriken i italien. De beställer delar från Italien och har öppen dialog med fabriken om det skulle vara något problem.

Det finns ju ett" Ducati Sverige", fick brev från dessa när det var återkallelse på div. saker på min multi i våras, dock hade min butik (Biscaya) långt innan meddelat mig om dessa uppdateringar.

Som jag fattat det är "Ducati Sverige" en filial som endast existerar av juridiska skäl. Hur det än funkar så funkar det bra!

Dock är, om man ska återgå till det uråldriga inlägget, en Ducati köpt i en seriös svensk butik "svensksåld".

Henke68

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
Diverse
lyfter tråden lite....vilka är det som är importör/general agent för ducati idag???

är det dessa??? http://www.j-flex.se/ducatisverige/ sidan känns lite gammal och inte så att säga up to date.......

Det där är ett urgammalt första utkast till en hemsida som gjordes av Supermono-Jocke en gång i tiden. Men internet glömmer aldrig, det bör du dock göra.
Ducati (fabriken) har anställd personal i Sverige som servar återförsäljarna. Som konsument kontaktar du i stället den återförsäljare som passar dig bäst.
Om du av någon annan anledning söker kontakt med de svenska representanterna finns följande uppgifter hos bland annat MC-Nytt, och de stämmer troligen fortfarande:

Ducati Sverige
Box 152
195 24 Märsta
Tel: 08-594 501 60
E-post: info@ducati.se

Killarna är mestadels på resande fot så räkna inte med några snabba svar. Och som sagt, gäller det ett konsumentärende så kommer du hänvisas till din återförsäljare.

sportbike

Guest
Enligt min Ducati-länk saknar samtliga demohojar. Fick intrycket att det rör sig om firmor med kontoret på fickan som knappt har några hojar i lager.

"Kontoret på fickan" är kanske inte rätt?
Att det inte finns democyklar i november kanske inte är så märkligt, de flesta brukar vara sålda så här års, ofta till reducerat pris
Att Ducati är ett förhållandevis litet märke i vårt land är förmodligen allmänt känt.
Trenden svänger ju från år till år och att förutse vad som säljer nästkommande år kanske inte är helt lätt, sen ska man ju få rätt hoj levererad i rätt tid för att kunna sälja.
Alla vill titta och prova en hoj innan man bestämmer sig och sen vill man ha den idag, annars går man minsann till en annan handlare.
Att du inte blir återförsäljare själv och vänder trenden?

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
För att jag vill provköra?

:va

Men ring till närmaste handlare och fråga vad de har för demohojar!

Min handlare (Biscaya) hade i princip varje modell till demo när jag besökte de senast (i somras).
Då du verkar bo runt huvudstaden är det väl bara att ringa Ducati Stockholm eller IBC och se vad de har för provkörning?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati