Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Tanken har slagit mig vid några tillfällen. Hur ser det ut egentligen ute bland återförsäljarna. Försöker de avstyra konsumenter från att köpa en viss typ av hoj?
Nu är kanske inte sporthoj segmentet det hetaste längre här i Sverige. Annat var det när en själv hade tagit kortet. Kan inte påstå att säljarna försökte avråda en från att köpa sporthoj när det begav sig. Däremot var det inte självklart att de släppte iväg vem som helst på en provkörning. Därmed inte sagt att jag någonsin blev nekad. Det blev jag aldrig.
http://www.ride-ct.com/?p=16018
Nu är kanske inte sporthoj segmentet det hetaste längre här i Sverige. Annat var det när en själv hade tagit kortet. Kan inte påstå att säljarna försökte avråda en från att köpa sporthoj när det begav sig. Däremot var det inte självklart att de släppte iväg vem som helst på en provkörning. Därmed inte sagt att jag någonsin blev nekad. Det blev jag aldrig.
It may be more difficult to convince the recently-licensed new rider that a high-performance superbike may not be the best choice for their first bike. In this case the reasons are not quite as obvious as the previous example. It will take a skilled salesperson to gently provide a compelling argument for selecting another model without insulting the customer, or worse, bruising their ego.
The implications of this discussion could have a serious effect on the customer’s future. Every dealer has a story or two of the inexperienced rider who picked up his new bike and promptly crashed it, sometimes before even leaving the parking lot!
Ultimately, the responsibility lies with the customer, but that doesn’t mean the dealer is absolved of his share of the blame – particularly if they didn’t provide proper counsel to the buyer prior to the final purchase decision. After all, dealership personnel are the experts in these matters. They should act like it.
http://www.ride-ct.com/?p=16018