Utvecklar:
Det var manöverdelen av uppkörningen.
Allt gick finfint fram till sista momentet, inbromsning i 90 km/h.
Gasreglaget fastnade i handsken, så motorn varvade jääärnet, så jag släppte lite snabbt för att återigen bromsa. Det gjorde att jag fick en något lång bromssträcka. Inspektören springer fram och hojtar "hörredu, det där såg otäckt ut!!". Jag förklarade lugnt vad som hänt och han bad mig göra om det. Andra försöket fick mkt bra. Han kommer fram och skakar på skallen, "manöverdelen är tyvärr inte godkänd. Din första inbromsningvar inte bra!".
Jag frågade lugnt varför jag i såna fall fick ett försök till om han ändå hade tänkt att bortse från det. Jag fick inget klart svar utan hänvisande till farliga lastbilar som bromsar in och att det är hans ansvar att ta ut mig i trafiken etc etc. Jag tjötade inte emot och tänkte att de kanske är vääldigt hårda. (Min trafikskolelärare blev däremot bestört och gick fram till han och diskuterade..)
Snubben som var på tur efter mig låste hjulen på inbromsning i 50 km/h, hade tider uppåt 30 sec på serpentinen och minst 4 inromsningar därefter.
Honom vågade däremot ta ut i trafiken...GODKÄND!!
Jag är inte det minsta bitter att killen blev godkänd. Tvärtom glad för hans skull!! Men då ska alla behandlas rättvist...