Har förlorat förtroendet för VV...

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Det är inte hur bra man kan köra som de verkar titta på längre, utan vem man råkar vara... :(

Tungt att bli kuggad för "ingenting", när de som kör efter blir godkända trots "massor"....

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Inte världens bästa service från vv heller :mad:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Utvecklar:

Det var manöverdelen av uppkörningen.

Allt gick finfint fram till sista momentet, inbromsning i 90 km/h.
Gasreglaget fastnade i handsken, så motorn varvade jääärnet, så jag släppte lite snabbt för att återigen bromsa. Det gjorde att jag fick en något lång bromssträcka. Inspektören springer fram och hojtar "hörredu, det där såg otäckt ut!!". Jag förklarade lugnt vad som hänt och han bad mig göra om det. Andra försöket fick mkt bra. Han kommer fram och skakar på skallen, "manöverdelen är tyvärr inte godkänd. Din första inbromsningvar inte bra!".
Jag frågade lugnt varför jag i såna fall fick ett försök till om han ändå hade tänkt att bortse från det. Jag fick inget klart svar utan hänvisande till farliga lastbilar som bromsar in och att det är hans ansvar att ta ut mig i trafiken etc etc. Jag tjötade inte emot och tänkte att de kanske är vääldigt hårda. (Min trafikskolelärare blev däremot bestört och gick fram till han och diskuterade..)

Snubben som var på tur efter mig låste hjulen på inbromsning i 50 km/h, hade tider uppåt 30 sec på serpentinen och minst 4 inromsningar därefter.
Honom vågade däremot ta ut i trafiken...GODKÄND!!

Jag är inte det minsta bitter att killen blev godkänd. Tvärtom glad för hans skull!! Men då ska alla behandlas rättvist... :(

Urre

o jä!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -03, GRC -02
Fick mitt körkort igår.. Så nu är jag munter :tummenupp

Synd att det gick som det gick men det är bara att försöka igen..

Diversion

Guest
Konstigt, körde ni olika hojar? Var det stor åldersskillnad mellan er?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Äh, det är väl inget att deppa för. Det är bara att köra upp på nytt. Själv fick jag köra upp fem gånger (två gånger för MC och tre gånger för bil, för den händelse någon undrar). Men jag är lika glad för det. Ok, det var ett kvarts sekel sedan men ändå. :D

Thomas

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Hoj
Såldes alldeles nyss...
Förlorat förtroendet för VV? Jag har aldrig haft något... :)

Ronnie J

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Gsx550
Jag instämmer, V V ger inte alltid ett seriöst intryck, själv missade jag första uppkörningen på väldigt "luddiga" argument.
Man borde skippa V V och låta vissa certifierade körskolor ta hand om uppkörningarna.

//Ronnie J

Fenriz

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Honda cbr 954RR -03
frågan e om de blir så mkt bättre när de jävla utsugarna till trafikskolor ska ta hand om det...

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Killen jag körde upp för var helschysst. Det regnade när jag körde upp på körskolans yamma dt. Vid bromsprovet från 90km/h fick jag ett grymt fett framhjulssläpp men redde ut det. Jag skulle precis åka tillbaka och göra om det då han stoppade mig och berömde mig för min otroliga körskicklighet att kunna reda ut ett sådant misstag. :rolleyes:

Resten av uppkörningen gick bra och han bad mig stanna ca en mil utanför stan. Han skrev på pappren och skrev ut ett tillfälligt körkortsbevis och bad mig köra hem hojen själv...(Undrar vems försäkring det hade gått på om jag vurpat när jag ensam kör med körskolans hoj...)

Vi var tre pers. som skulle köra upp samtidigt. En av dom hade en egen hoj... En gammal suzuki, 80-talare, sporthoj (ingen gixxer), med borttagen ruta(???).... allmänt rutten hoj. Han var sist att köra maöverprovet. Innan han ska köra frågar han oss andra vad det är man ska göra igentligen..(!!) Vi andra två hade ju tränat alla moment med körskolan och visste precis hur allt skulle gå till, men han hade ingen aning... När han skulle göra en säkerhetskontroll visade det sig att vissa lampor på hans hoj inte funkade. Han hade inte heller någon tomgång på cykeln. Han blev kuggad på manöverdelen, men inte helt utan anledning.

Last edited:

Urre

o jä!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Husaberg 650 -03, GRC -02
Vi var 4st som skulle köra upp.
Den ena hade inte med sig registreringbeviset och när dom kolla upp hojen så var det körförbud. Bara att åka hem tycker synd om killen.

En annan som var från götet dök inte upp.

En tredie från nån trafikskola kuggade på bromsproven.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
En tjej här i Linköping hade uppkörning i Tisdags som bekant så ösregnade det här då. Vid bromsprovetså tycker inspektören att hon kör för sakta, vid tredje försöket så får hon framhjulssläpp och dråsar i backen med skadat knä som följd av vurpan.
Till saken hör att inspektören tyckte innan provet att dom kunde ta det lite lungt vid bromsproven ändå är han där och tjatar om att det gick för sakta. Man undrar vad som gör en inspektör nöjd?
En vurpad elev om dagen eller?

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
-->Diversion
Vi var jämngamla (jag och killen som klara sig) och han körde en gsx och jag en cb. 750 båda, 2 väldigt lika hojar.

-->BMW R90s
Kan ju säga att jag också körde upp i Linköping, men på onsdagen då...
Troligen samma lirare som satte dit mig och tjejen.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Det finns tydligen 3st som är förarprövare för mc i Linkeboda
En av dom är tydligen ökänd för att vara petig.
Jag tycker att du som drabbades av den här petimetern ska skriva ett formelt brev till vägverket, dom måste utförligt kunna förklara varför dom kuggade dig. Du får visserligen ingen lapp för det, men kontoret i Linköping kanske får känna av att dom ställer till problem för vägverket!
Kan nämna att min grabb blev kuggad 2ggr här i Linköping

PS Om ni har en halvtaskig hoj eller bil undvik bilprovningen i den här stan!!! DS

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Conrad skrev:
Killen jag körde upp för var helschysst. Det regnade när jag körde upp på körskolans yamma dt. Vid bromsprovet från 90km/h fick jag ett grymt fett framhjulssläpp men redde ut det. Jag skulle precis åka tillbaka och göra om det då han stoppade mig och berömde mig för min otroliga körskicklighet att kunna reda ut ett sådant misstag.

Vad var dítt svar?
"Jo jag vet att jag är bäst och kommer erövra världen en dag" ? ;)

--------------------------

JoUh
Det kommer alltid att finnas puckade inspektörer :fakta

Jag hade tur när jag körde upp på min retta :whip (do not try this at home ;) )

Garagevändningen gick lite knakigt åt ngt håll, kommer inte ihåg vilket, men han sa att "Du verkar ju veta vad det handlar om"
(han såg nog hur nervös jag var)
Det var 2 inspektörer med och ca 10 pers som körde upp, den andra VV killen var den hårdare så om jag fått honom så kanske jag inte hade klarat mig. Jag vet iaf om jag skulle jobba på VV som inspektör så skulle de inte ha dårligt rykte :D

//Linus

Diversion

Guest
Det där med ett andra försök var ju hursomhelst mysko eftersom han inte brydde sig om det sen.

Fick skubba igång min hoj under hela uppkörningen eftersom laddregulatorn var paj :p

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024