Har Funbike i västerås dragit igång verksamheten igen?

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Samma firma och samma firma??? Det är tydligen ny ägare, men han ska tydligen kunna branschen, så man får väl hoppas att det blir bra. Det ska tydligen bli byte av lokal också. En bra firma i Västerås behövs. Varför de stängde? Har hört olika orsaker...

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Fanns nog många anledningar till varför dom stängde. Okunnigt folk verkade vara en av anledningarna iaf.

Ragnar som tagit över är kanon iaf!

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Fanns nog många anledningar till varför dom stängde. Okunnigt folk verkade vara en av anledningarna iaf.

Ragnar som tagit över är kanon iaf!

Dum fråga...
Vem är denna Ragnar? Vart har han jobbat förut?
Vilka märken kör dom med? Kan ringa själv och fråga men klockan är ju 19:02:brynad

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Ragnar Cervén skötte KTM på LellesMC i många år, bytte sen till DinMC Sollentuna i drygt 2 år och driver nu eget i Västerås. Han är tveklöst en av Sveriges kunnigaste säljare på KTM med flera priser för mest sålda hojar. Även en klippa på att skruva. Enda nackdelen har väl genom åren varit att han alltid haft för mycket att göra och inte hunnit med. Får hoppas han får in nån duktig hjälpreda i nya firman nu så ska det nog bli toppen!

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Jag misstänkte hela tiden att det var Ragnar från Lelles ni pratade om:yoparty
Fan vad härligt!
Då vet man att det är en firma att lita på. Jag har träffat honom många ggr på Lelles Mc och han är en klippa.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Sedär ja, är det han som tagit över det så kanske man faktiskt kan åka dit ;)
Coolt och ffa duktigt att starta upp en egen mc-firma när alla andra tycks lägga ner.
Antalet KK har ju varit "imponerande" det sista året.

En personlig gissning är det finns en god marknad och att folk faktiskt är villiga att betala - men bara för bra jobb!:tummenupp

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Ja, jag hoppas att det kommer att funka för honom. Han verkar ha dedikerat sitt liv åt jobba med hojar iaf.
Han hade haft 1 vecka semester på 10 år, sa han. :gnissla

V1ktor

a bike is more then two wheels!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
Var dit förr förra helgen och provkörde cb1000r och street triplen som dem hade inne. Otroligt bra bemötande jämfört med lelles mc..
När street triplen va provkörd rullade han precis ut hondan och sa kör så det ryker! Efteråt kollade vi på försäkringspriserna på dessa hojjar samt att han provkörde min nuvarande hoj och sa ett pris vid ett möjligt inbyte.
Ska tilläggas att han va ensam i butiken denna lördag och att han hade kommit 20min försent pga ett elfel på sin hoj men han sprang fram och tillbaka till alla kunder som fanns i butiken å hjälpte alla så gott han kunde!!

Glöm lelles och yamaha center!! Dit är de enda stället jag kommer åka till framöver!

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Var dit förr förra helgen och provkörde cb1000r och street triplen som dem hade inne. Otroligt bra bemötande jämfört med lelles mc..
När street triplen va provkörd rullade han precis ut hondan och sa kör så det ryker! Efteråt kollade vi på försäkringspriserna på dessa hojjar samt att han provkörde min nuvarande hoj och sa ett pris vid ett möjligt inbyte.
Ska tilläggas att han va ensam i butiken denna lördag och att han hade kommit 20min försent pga ett elfel på sin hoj men han sprang fram och tillbaka till alla kunder som fanns i butiken å hjälpte alla så gott han kunde!!

Glöm lelles och yamaha center!! Dit är de enda stället jag kommer åka till framöver!

Jo då låter det som Ragge. köpte min KTM av honom och fick lätt intrycket av att han var lite stressad... Men kunnig på märket e han alltid!

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009

Pratade med honom i fredags. Var det du som efter provkörningen sa" om det blir affär så blir det hondan" Hur var den? Fin hoj till ett bra pris.

V1ktor

Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
Pratade med honom i fredags. Var det du som efter provkörningen sa" om det blir affär så blir det hondan" Hur var den? Fin hoj till ett bra pris.

Det stämmer! Trajjan va klart busigare men satt mer bekvämt på hondan och den är fan så mycket snyggare, enda nackdelen va att den va så dyr för mig att försäkra.. :fakta

V1ktor

Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
Jo då låter det som Ragge. köpte min KTM av honom och fick lätt intrycket av att han var lite stressad... Men kunnig på märket e han alltid!

Väldigt kunnig! Tog mycket tid att fråga vad jag tyckte om vissa detaljer. Saker om en "säljare" inte skulle bry sig om att fråga utan bara vara ivrig att sälja den. Han visste att jag bara ville provköra hojjarna men sket inte i mig så fort jag fått tillbaka körkortet :D

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Vilka märken kör han med??
Kan ju ringa själv och fråga men klockan är ju 23:18:brynad

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Det stämmer! Trajjan va klart busigare men satt mer bekvämt på hondan och den är fan så mycket snyggare, enda nackdelen va att den va så dyr för mig att försäkra.. :fakta

Vilken Trajja modell var det? Satt du bättre på hondan för att du e lång? Varför jag undrar är för att jag själv är 190cm

V1ktor

Gick med
27 Sep 2006
Hoj
yamaha xt660 sm
Vilken Trajja modell var det? Satt du bättre på hondan för att du e lång? Varför jag undrar är för att jag själv är 190cm

Det va street triplen 675, tror 2011 årsmodellen.
Jo de va nog för att jag är 1.86 och lite biffig ;) insåg att jag måste ha en tusen kubikare för att känna mig bekväm å hondan kändes perfekt!

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring