Expectation:
Reality:
Fattar. Inga problem. Förslag på grund och lack på sprayburk? Hagmans grejer ger signifikant bättre motståndskraft mot generellt slitage än Biltema?...behöver vattenslipas, grundas och lackas.
Fattar. Inga problem. Förslag på grund och lack på sprayburk? Hagmans grejer ger signifikant bättre motståndskraft mot generellt slitage än Biltema?
Hagmans fälgfärg beter sig inte konstigt ifall man lägger 2K-klarlack ovanpå då?Jag brukar tvätta med thinner innan grund och sedan Hagmans spraygrund och deras silver fälgfärg om det ska vara silver. Sedan 2K klarlack ett par lager så att det tål bensin.
Hagmans fälgfärg beter sig inte konstigt ifall man lägger 2K-klarlack ovanpå då?
Tänker på...
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?249590-Vad-gick-fel-när-jag-lackade
Intressant. Mipa. Var köper du den? Hittar ingen återförsäljare när jag söker.Använder den här 2K klarlacken.
Intressant. Mipa. Var köper du den? Hittar ingen återförsäljare när jag söker.
Expectation:
”En rostskyddsgrund som används på vanlig, galavaniserad plåt och aluminium som skall täckmålas. Kan övermålas med de flesta på marknaden förekommande 1-K och 2-K lacksystem.”Här för mig att man brukar använda etsande grundfärg på aluminium, mässing och säkert nåt mer för att få färgen att sitta.
Jag skulle nog inte köpa billig färg till alumium och speciellt inte motorn om man inte vill riskera att få göra om det hela. Gå in på en lackbutik som säljer bilfärg och förklara vad du ska göra och ta gärna med delen och visa dom så får du säkert hjälp. Är väl lika bra att göra lackeringen så bra det går på en gång som att riskera att få göra om den ganska fort och då kosta på en massa pengar igen.
Fick toppenhjälp på Auto-Herba Bilapoteket i Huddinge idag och hoppas att de här två – utan klarlack – ska ge ett ok resultat.Här för mig att man brukar använda etsande grundfärg på aluminium...
Fick toppenhjälp på Auto-Herba Bilapoteket i Huddinge idag och hoppas att de här två – utan klarlack – ska ge ett ok resultat.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|