Har jag mätt fel?

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Jag skruvade lite på hojen idag och kollade anslutningsdiametern ifall att jag ska köpa ett koniskt filter. Allt såg bra ut tills jag kollade vad det fanns för storlekar, den största va ju på 55mm!!! Jag fick fram att det kommer krävas ett med 60mm för att passa min förgasare. Har jag mätt fel (hoppas hoppas) eller har jag bara en förgasare som liksom mito är helt förbisedd när det gäller tillbehör... :confused:

/Ludde

Bifogat

• Förgsare.JPG
    Förgsare.JPG
    32.2 KB · Visningar: 94

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Välj ett annat märke på koniska filter. Du verkar ha mätt rätt fast valt fel återförsäljare.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
LGS skrev:
Jag skruvade lite på hojen idag och kollade anslutningsdiametern ifall att jag ska köpa ett koniskt filter. Allt såg bra ut tills jag kollade vad det fanns för storlekar, den största va ju på 55mm!!! Jag fick fram att det kommer krävas ett med 60mm för att passa min förgasare. Har jag mätt fel (hoppas hoppas) eller har jag bara en förgasare som liksom mito är helt förbisedd när det gäller tillbehör... :confused:

/Ludde

Nej då jag har 62mm på min men jag har typ som en stor plastring runt insuget på min förgasare tar man väck den så blir den normal stor. Jag ska med byta filter på min till K&N berätta hur den går sen man blir ju nyfken ska du byta munstycke ?

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Självklart, såg att original munstycket var 100, om du vill veta.

Jag har kollat addemoto och duells, inga av deras filter passade.
/Ludde

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Alex.J skrev:
Jag ska med byta filter på min till K&N berätta hur den går sen man blir ju nyfken ska du byta munstycke ?

Var hittar ni koniska K&N-filter?? Eller snackar du om sånt filter man sätter i luftburken?

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
NatoN skrev:
Var hittar ni koniska K&N-filter?? Eller snackar du om sånt filter man sätter i luftburken?

Från K&N själva såklart ett universal filter med anslutning 61mm så enketl är det.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
LGS skrev:
Självklart, såg att original munstycket var 100, om du vill veta.

Jag har kollat addemoto och duells, inga av deras filter passade.
/Ludde

Köp ett universal från K&N själva alla som kan ta hem K&N kan ta hem det. Så du menar att det bara satt ett 100munstycke i den ? låter jävligt litet :confused: var det ett lätt jobb,

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Var vad ett lätt jobb?
Vet du ungefär vad ett sånt K-N filter kostar?
/Ludde

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Alex.J skrev:
Köp ett universal från K&N själva alla som kan ta hem K&N kan ta hem det. Så du menar att det bara satt ett 100munstycke i den ? låter jävligt litet :confused: var det ett lätt jobb,

Exakt lät väldigt litet.. Sitter 148 i min och det är för litet..(Dellorto förknasare)

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Det stod 100 i alla fall, kollade upp K-N filtret, kostar ju 650 spänn"!!!!
Nästan billigare att köpa en ny förgasare, eller så kan man fila ner några milimeter och trycka på ett 55mm :p
/Ludde

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Jag har bara en 28mm Del'lorto, om det nu har nått med saken att göra...
Måste bara fråga om råd, ska jag köpa ett gianelli system med kevlar dämpare, eller ett jolly med alu dämpare? Enda anledningen till att jag tvekar är att jolly dämparen ser så liten och ful ut, men den kanske e bättre. Vad skulle ni gjort?
/Ludde

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Jag undrade om det var lätt att plocka ner förgasaren jag kan skruva bra men var bara nyfiken. Jag hade köpt ett jolly för effekten men en Giannelli för ljuddämparen. Jolly är ett myket mera välgort system än giannell jag kör med jolly system men med orginal ostrypt juddämpare den är iaf lite stor. K&N filter universal kostar ca 450kr det som jag ska beställa iaf. Men det där med förgasaren du måste nog justera blandningen med mera olja det sköts ju via förgasaren med så skruva upp oljan typ ett halt varv:D

LGS

Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Det enda problemet när man ska hålla på med förgasaren är att det är så jäkla trångt där inne och luftburken (som gör det trångt) kan vara knepig att få bort. Men, med lite våld och repad plast så gick det till slut. :p
Därför är det bra att ha ett litet koniskt istället.
Har du testat miton med originalsystemet? Hur är skillnaden?
/Ludde

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
LGS skrev:
Det stod 100 i alla fall, kollade upp K-N filtret, kostar ju 650 spänn"!!!!
Nästan billigare att köpa en ny förgasare, eller så kan man fila ner några milimeter och trycka på ett 55mm :p
/Ludde

Finns filter för ca 160kr.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
LGS skrev:
Det enda problemet när man ska hålla på med förgasaren är att det är så jäkla trångt där inne och luftburken (som gör det trångt) kan vara knepig att få bort. Men, med lite våld och repad plast så gick det till slut. :p
Därför är det bra att ha ett litet koniskt istället.
Har du testat miton med originalsystemet? Hur är skillnaden?
/Ludde

Luftburken har jag redan haft väck så det vet jag. Vet inte hur den går med orginal men allt som är gort på min är bytt system då stannar mätaren på 170 till 175 km/h

OVER AND AOUT

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
var ska du beställa ifårn= jag hitta ringa billiga nånstans, beställde från AddeMoto, ett High Flow filter, men dom var slut o skulle inte få in nårr apå flera månader :huvet

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
RED_LiME skrev:
var ska du beställa ifårn= jag hitta ringa billiga nånstans, beställde från AddeMoto, ett High Flow filter, men dom var slut o skulle inte få in nårr apå flera månader :huvet

Om du menar mig så ska jag beställa ifrån MC center i kristianstad.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...