Har jag mätt fel?

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Alex.J skrev:
Om du menar mig så ska jag beställa ifrån MC center i kristianstad.

SKa du ha öppet luftfilter så du blir av med luftburken då? inte bara en insats eller vad dom heter, vill nämligen ha ett ovalt luftfilter, men helst bara dom runda som är vinklade typ, Pris?

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
RED_LiME skrev:
SKa du ha öppet luftfilter så du blir av med luftburken då? inte bara en insats eller vad dom heter, vill nämligen ha ett ovalt luftfilter, men helst bara dom runda som är vinklade typ, Pris?

Jag ska ha ett koniskt som jag kommer sätta direkt på förgasaren det kostar ca 400kr till 450kr

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Den där stora ringen som sitter på förgasaren kan man ta väck den ? för jag her ett malossi filter liggandes hemma och det skulle passa perfekt om man tog väck den.

För det spelar väll ingen roll vad det är för något filter bara det är öppet rakt igenom. Har nämligen suttit på moppen innan. Det är ju inget skitfilter kostar 350kr nytt.

Skickar med en bild på filtret

Last edited:

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Den går att ta bort, men då har man istället en skruvgänga där.
Jag undrar om filtret kommer sitta kvar, det finns ju ingen kant som förhindrar att det kan dras av.
/Ludde

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
LGS skrev:
Den går att ta bort, men då har man istället en skruvgänga där.
Jag undrar om filtret kommer sitta kvar, det finns ju ingen kant som förhindrar att det kan dras av.
/Ludde

Skit samma för jag körde över filtret igår när jag skulle ut och köra en runda :hihi

Havoss

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2004
Hoj
Aprilia Rs Extrema
LGS skrev:
Jag har bara en 28mm Del'lorto, om det nu har nått med saken att göra...
Måste bara fråga om råd, ska jag köpa ett gianelli system med kevlar dämpare, eller ett jolly med alu dämpare? Enda anledningen till att jag tvekar är att jolly dämparen ser så liten och ful ut, men den kanske e bättre. Vad skulle ni gjort?
/Ludde

Köp Jollymoto me kolfiberdämpare. har d på min nsr. skönaste ljudet o fetaste dämparen :yoparty :yoparty :yoparty :banana :banana

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...