Kan intyga att den är skojj.Kanske inte träffar rätt på alla punkter, men roligare än så blir det inte för de pengarna. Är så pass bra pris att jag varit på väg att köpa den själv trots att jag lovat mig att testa något nytt till nästa säsong.
http://www.blocket.se/goteborg/Aprilia_tuono_50520464.htm?ca=8&w=3
Visserligen ingen helkåpa, men fartvinden styrs undan rätt bra av fronten ändå. Du kan ju modda med ett högre kåpglas också om det skulle önskas. Hojen blir visserligen att se lite ut som en flygmyra om du gör det, men det ser du ju inte när du sitter i sadeln och håller dig krampaktigt i styret.
Du borde komma undan hyfsat i försäkring också.
Edit:
Var ju redan högre kåpglas monterat, bara att köra alltså.
Men försäkringen är ganska blodig.
TL1000, klassas som touringhoj hos fbolagen, som 20-åring så fick jag premie på ~5000hel/hel från IF tror jag det var.
Och ifall det är jävlarannama du är på jakt efter så kommer den inte göra dig besviken, drar som en tomahawkrobot från stillastående till varvbryt på 6an
Jobbar man yrkesmässigt med inridning av unghästar kan TL1000 även känd som "The widowmaker" vara spännande. Vill man ha det lugnare i sadeln på fritiden är nog TL1000R ett bättre (och dyrare val.)
Varför titta på att helförsäkra en hoj i 30K klassen? Spara pengarna på banken skulle jag satsa på och köra halv/trafik.
GSX-R 1000 2005-2008 med tankväska
1350 kr i mån trafik avställningsbar
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS