Har jag råd att köra något roligare?

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Varför titta på att helförsäkra en hoj i 30K klassen? Spara pengarna på banken skulle jag satsa på och köra halv/trafik.

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Kawa ZX9R ~98 rekomenderar jag som vanligt när det gäller att ha kul för en billig peng. :tummenupp

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kanske inte träffar rätt på alla punkter, men roligare än så blir det inte för de pengarna. Är så pass bra pris att jag varit på väg att köpa den själv trots att jag lovat mig att testa något nytt till nästa säsong.

http://www.blocket.se/goteborg/Aprilia_tuono_50520464.htm?ca=8&w=3

Visserligen ingen helkåpa, men fartvinden styrs undan rätt bra av fronten ändå. Du kan ju modda med ett högre kåpglas också om det skulle önskas. Hojen blir visserligen att se lite ut som en flygmyra om du gör det, men det ser du ju inte när du sitter i sadeln och håller dig krampaktigt i styret.

Du borde komma undan hyfsat i försäkring också.

Edit:
Var ju redan högre kåpglas monterat, bara att köra alltså. :tummenupp

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Kanske inte träffar rätt på alla punkter, men roligare än så blir det inte för de pengarna. Är så pass bra pris att jag varit på väg att köpa den själv trots att jag lovat mig att testa något nytt till nästa säsong.

http://www.blocket.se/goteborg/Aprilia_tuono_50520464.htm?ca=8&w=3

Visserligen ingen helkåpa, men fartvinden styrs undan rätt bra av fronten ändå. Du kan ju modda med ett högre kåpglas också om det skulle önskas. Hojen blir visserligen att se lite ut som en flygmyra om du gör det, men det ser du ju inte när du sitter i sadeln och håller dig krampaktigt i styret.

Du borde komma undan hyfsat i försäkring också.

Edit:
Var ju redan högre kåpglas monterat, bara att köra alltså. :tummenupp
Kan intyga att den är skojj. :)
Men försäkringen är ganska blodig.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Men försäkringen är ganska blodig.

Njae, är den det? Jag betalade runt 8k hel/hel för min Factory -08. Visserligen är jag lite (eller mycket) äldre än TS och bor i en lite mindre stad, men så jävligt kan de väl inte vara.

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Nämnt innan, om du kikar på VFR, gå upp en storlek. Blackbird ger dig förbannat mkt hoj för pengarna. Toppfart massor, bekväm om du kör långt o fort, och helt klart rimlig försäkring. 25 000 - 45 000 beroende på årsmodell och miltal.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Kawa zx12r? Går väll att försäkra som touring i vissa fall? Och den går utav helvete!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
GSX-R 1000 2005-2008 med tankväska:rolleyes:

1350 kr i mån trafik avställningsbar:tummenupp

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
TL1000, klassas som touringhoj hos fbolagen, som 20-åring så fick jag premie på ~5000hel/hel från IF tror jag det var.
Och ifall det är jävlarannama du är på jakt efter så kommer den inte göra dig besviken, drar som en tomahawkrobot från stillastående till varvbryt på 6an :crash

Jobbar man yrkesmässigt med inridning av unghästar kan TL1000 även känd som "The widowmaker" vara spännande. Vill man ha det lugnare i sadeln på fritiden är nog TL1000R ett bättre (och dyrare val.)

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Varför titta på att helförsäkra en hoj i 30K klassen? Spara pengarna på banken skulle jag satsa på och köra halv/trafik.

mhm.. ska ändra det till nästa säsong. Men hur är det med stöld? Min förra hoj blev stulen och jag fick 40k för den till en ny hoj... då var det ganska skönt att försäkringsbolaget inte bråka

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
GSX-R 1000 2005-2008 med tankväska:rolleyes:

1350 kr i mån trafik avställningsbar:tummenupp

Är du 50 eller? Jag är 22 och bor i centrala Malmö, de lär bara lägga på luren om jag ringer och säger att jag tänker köpa den hojen! :va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En GSX1250?
Ligger iofs lite över din budget om man kollar blocket nu, men borde gå att pruta ner rätt bra vad det lider.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Halvförsäkring så får du ju med stöld, lär ta ner premien rätt bra.

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
För 35-40 kan du få en fin literklubba.

Trafikförsäkra + gps tracker så vågar du ställa den överallt. Hel är onödigt då det är ganska billigt att laga dessa hojar efter marksyning (begagnade/eftermarknadsdelar kryllar det av på ebay tex).

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
Ta o köp en gixxer, då behöver man inte ha plats till brudar på bönepallen, man får ligga så fort man stannar till någon stanns :tuttar

Rullen

Hä ä bar å åk
Gick med
26 Apr 2012
Hoj
Ingen alls =(
Kan rekommendera Suzuki SV100 S. Billig, bekväm och ett jävla drag. Underbar motor, går att skjutsa på.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år