Det ser lite vanskligt ut att borra upp det, hur mycket material behöver du ta bort?
Och går det inte att svetsa i gods, borra ett nytt hål och gänga upp ett hål i rätt storlek för din vanliga oljeplugg?
Mer jobb än att dra i en helicoil iofs.
Vad är det som bulten ska hålla eller är det bara en plugg?
Det ser lite vanskligt ut att borra upp det, hur mycket material behöver du ta bort?
Och går det inte att svetsa i gods, borra ett nytt hål och gänga upp ett hål i rätt storlek för din vanliga oljeplugg?
Mer jobb än att dra i en helicoil iofs.
Inte för att jag själv är en expert, men att svetsa i gjuten aluminium ska vara som uppgjort för problem med sprickor.
Jag skulle borra rent hålet från gängor och sätta i en aluminiumplugg som säkras med Loctite Cylindrisk låsning. Pluggen skulle jag borra och gänga för Suzuki oljeplugg, M14'1,25. Det gör man förstås innnan pluggen monteras.
Alternativt TIG-svetsa igen hålet men även då gå ner i dimension på pluggen.
Just helicoil är så mkt lättare att få tag på. Hur funkar det med helicoil samt gänglåsning? Det verkar vara ett sätt att säkra att helicoilen sitter på plats iaf http://www.us.henkel-adhesives-blog.../How-to-Install-a-Helicoil-That-Wont-Retract/
Gillade nospill!
gör en sådan plugg som sydney och boris rekommenderar men gäng unc 7/8 borr diameter 19.5mm ytter diameter på pluggen 22,2 så har du nog rätt skapliga gängor som pluggen drar i
Förorena KTM med tumgänga
I övrigt så är det en rimlig tanke.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring