Har man känsel överallt inuti kroppen?

• Thread starter FreddaGädda
  • Start date

Henken

Guest
Efter ett par dagars festande kan jag få ont i levern men det är nog bara inbillning fär jag hoppas. :gnissla

Av någon outgrundlig anledning har jag upptäckt att det finns punkter på ryggen som inte gör ont om man stoppar in en nål. Detta var före någon djuping uppfann "självskärelsen" som blivit så populär bland missförstådda & ångestfyllda tonåringar. Hemma-akupunktur kanske!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Där det inte finns nervtrådar känner du ingenting. Var dessa trådar finns har jag dålig koll på, det får någon annan svara på. Men jag har för mig att de flesta ligger rätt nära huden. !

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=18405
http://cns.sahlgrenska.gu.se/goude/nsd/structure_575

Kollade ni aldrig på "en cellsam historia" ;)

Det där med smärta är intressant; t ex det gör ju inte alls lika ont, på mig, att trassla ut sitt eget hår som när frisören gör t ex slingor.:gnissla

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Där det inte finns nervtrådar känner du ingenting. Var dessa trådar finns har jag dålig koll på, det får någon annan svara på. Men jag har för mig att de flesta ligger rätt nära huden.
/QUOTE]

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=18405
http://cns.sahlgrenska.gu.se/goude/nsd/structure_575

Kollade ni aldrig på "en cellsam historia" ;)

sånt där googlande är fusk! :arsele

Edit: Tarmarna rör sig ju hela tiden men det är sällan man känner av dem.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ja där finns känsel i princip hela kroppen så utsätts ett organ eller valfri punkt i kroppen för denna lilla gubbes sparkande så kommer ni att känna det. Dock är nervsegmenteringen sådan att smärtan ibland blir diffus och uppträder på ett helt annat ställe än där åverkan sker, ett typiskt exempel på detta är hjärtinfarkt där personen förutom ont i bröstet även får ont i armar och käkar.

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Har också hör att man inte har nån känsel i hjärnan. Vid vissa operationer är ju patienterna vakna och talföra under operationen. Givetvis är de bedövade där de går in i skallen men de kan ju inte bedöva själva hjärnan.

Brain makes the pain go away...

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Den e najs, massa grejjer. Kalle Anka badar i en balja och så är det VM i Hokey här borta. Blommor och grejjer, fy fan :)
Jävlar här kommer det en båt :tummenupp

Shit så najs! Själv ska jag ta en fika med Saddam snart, bara dom där jäfvla rymdålarna slutar bita mig i hjärnan...

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Nu kommer lössen åxå... fan jag kliar på kroppen som en brunstig kamel :klia

Bara att mixa ihop en specialblandning av smör, apkött och rom som du kastar på dom så försvinner dom garanterat! Nu ska jag lägga mig i min Cryo 3000 och sussa. Hej på'rej...

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Den krympta walkie talkien (stavning?) kommer inte att kunna kommunicera med med den andra i originalstorlek. Antennlängden är optimerad efter den våglängd som används som bärvåg i kommunikationen. Dessutom kommer sändeffekten att vara så låg att den inte kommer att uppfattas av den stora.

SemesterPojken

Körkortslös
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Yamaha R6 -06
Den krympta walkie talkien (stavning?) kommer inte att kunna kommunicera med med den andra i originalstorlek. Antennlängden är optimerad efter den våglängd som används som bärvåg i kommunikationen. Dessutom kommer sändeffekten att vara så låg att den inte kommer att uppfattas av den stora.

Tror man stöter på problem redan vid den där lille killen som ska in och sparka... :7peta

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA