NiklasL skrev:2279819min topplockspackning läcker (också). Det syns väldigt lätt på min iaf, då det runnit ut vatten från springan mellan cyllen och toppen. kom hem med han i förrgår och då rök det om kylarvattnet
Du behöver det ju ockSvanen skrev:2281849Nu är jag tillbaka..
Packningen var helt borta över 1/3.
Den satt fastbränd i topplocket.
Fy fan vilket komp jag fick nu
Den måste ha varit kass ett bra tag!
NiklasL skrev:2279819min topplockspackning läcker (också). Det syns väldigt lätt på min iaf, då det runnit ut vatten från springan mellan cyllen och toppen. kom hem med han i förrgår och då rök det om kylarvattnet
Svanen skrev:2281849Nu är jag tillbaka..
Packningen var helt borta över 1/3.
Den satt fastbränd i topplocket.
Fy fan vilket komp jag fick nu
Den måste ha varit kass ett bra tag!
Pakningspasta suger. Riktig pakning är 30000 gågnger tättare. Hellre begangnad pakning än pakningsmassa.kieL skrev:2275245inte alltid det ryker så jävla mkt då topppackningen gått, ibland finns det tendenser till att vattnet "fastnar" i dämpar ullen. vilket gör att det tar mkt längre tid - mindre rök.
sen om du inte har lust att köpa ny orginalpackning så finns det alltid packningspasta att köpa, har aldrig haft några problem med dem egengjorda packningarna.
Mr Helmut skrev:2285214Det där hände mig också på gotland
Då hade jag inte dragit alla toppbultar lika hårt så efter en fullgasrepa så blev det för varmt på ena sidan av toppen och o-ringen som ligger där smälte och det sprutade ut vatten ur expansionkärlet.
Fanns tydligen varningssystem på aprilian tjöt som fan och inte så konstigt då det gick upp i 120 grader
Dra alltid toppen med samma moment på alla muttrar (muttrar på polini, skruvar på orginal)
Jag monterade en ny o-ring och sen gick den men av den värmen som hade uppståt så hade jag skadat kolven tillräkligt.
Men skulle ju ta mig hem(60 mil) så jag testade att dra fullt men då skar den ihop totalt.
Så du kan eventuelt behöva byta kolv efter detta skulle jag kunna tänka mig.
Bara så du inte gör samma tabbe
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |